Gå til innhold

Kodak synger på siste vers


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarer man ikke å følge med, så går man konkurs, det er bare sunt, istedet for at man skal leve på gammel storhet. Om de klarer å omstille seg, så vil de leve videre.

 

AtW

 

Vil faktisk si du at tar feil her..

KODAK KAF-37500 er å finne i Leica S2

KODAK KAF-18500 er å finne i Leica M9

 

Og Leica M9 (etter det jeg husker) er den nyeste kamera med FX sensor på markedet idag.

Lenke til kommentar

Klarer man ikke å følge med, så går man konkurs, det er bare sunt, istedet for at man skal leve på gammel storhet. Om de klarer å omstille seg, så vil de leve videre.

 

AtW

 

Vil faktisk si du at tar feil her..

KODAK KAF-37500 er å finne i Leica S2

KODAK KAF-18500 er å finne i Leica M9

 

Og Leica M9 (etter det jeg husker) er den nyeste kamera med FX sensor på markedet idag.

 

Kan du konkretisere hva du mener at er feil? Skjønner ikke helt hva du sikter til?

 

AtW

Lenke til kommentar

Klarer man ikke å følge med, så går man konkurs, det er bare sunt, istedet for at man skal leve på gammel storhet. Om de klarer å omstille seg, så vil de leve videre.

 

AtW

 

Vil faktisk si du at tar feil her..

KODAK KAF-37500 er å finne i Leica S2

KODAK KAF-18500 er å finne i Leica M9

 

Og Leica M9 (etter det jeg husker) er den nyeste kamera med FX sensor på markedet idag.

 

Kan du konkretisere hva du mener at er feil? Skjønner ikke helt hva du sikter til?

 

AtW

 

Jeg syns det er feil å si "Klarer man ikke å følge med..." siden Kodak følger meget godt på sensor biten. Og salget av Leica med M9 sensoren går meget bra.

 

Det blir litt for enkelt å si at de ikke følger med. At det er plenty med utfordringer hos Kodak er det ingen tvil om, men man har noen deler av selskapet som forsatt går bra.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

 

Vil faktisk si du at tar feil her..

KODAK KAF-37500 er å finne i Leica S2

KODAK KAF-18500 er å finne i Leica M9

 

Og Leica M9 (etter det jeg husker) er den nyeste kamera med FX sensor på markedet idag.

 

Joda, men pengene går ikke til Kodak. Jeg mener, det er ikke nok penger i et nisjeprodukt for Kodak å overleve på å levere sensorer...

 

Apropos M9 og Kodak

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Og det er vell hovedproblemet, kodak ble stor ja faktisk veldig stor på film mot slutten, jeg har sågar hørt at andre "fabrikanter" brukete kodak film i "sine" film ruller. Så problemet blir når en liten nisje skal drive et helt stort firma. Noe som self ikke går i lengden. Så om ingen kjøper de opp pga patentene så er det over og ut for kodak.

Lenke til kommentar

Sålenge noen fortsetter produksjonen av Tri-X så er det ikke så farlig. Forhåpentligvis får det positive følger for andre som produserer film og kjemikalier.

 

Kan ikke mulig se hvordan det kan være positivt. Det er bare Fuji og Kodak som produserer brukbare farge-film, resten kunne jeg godt vært foruten.

Lenke til kommentar

Det er positivt fordi det vil bety at de filmprodusentene som er igjen tjener mer penger, og derfor vil overleve lenger.

 

Tjah se på hvordan det gikk med Polaroid og med http://the-impossible-project.com/ som dukket opp kort tid etter. Latterlig overpriset produkt av mildt sagt tvilsom kvalitet - får faktisk bedre resultater med utgått Polaroid enn med Impossible...

 

Omstrukturering er nødvendig og Kodak må absolutt konsentrere seg om det de kan best - proff foto. Kvalitet på hver piksel og unike farger - samt drøssevis av patenter.

 

Uansett så har denne saken flere sider ved seg og de burdet vært reflektert i en dypere analyse artikkel som oppfølging av denne.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...