Gå til innhold

Neste iPad kan bli syltynn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenk på at iPaden er laget i Aluminium. Jeg tror ikke den knekker så lett som f. eks Galaxy Tab som er plast. Må si jeg likte oppløsningen :p

 

Plast er ganske solid, problemet med alu er at det ofte er relativt tungt.

 

AtW

 

Og får bulker og bøyer. Kanskje ikke så veldig aktuelt når det kommer til iPad, men det er et ganske kjipt problem på Macbook Pro.

Lenke til kommentar

Joda er jo riktig det. Men er så utrolig fort gjort med knirkelyder og at plasten gir "etter" med slike plastkabinetter. Alu? No problem.

 

At plasten "gir etter" er jo bare ett oppfattet problem, ikke ett reelt, alu er tyngre, ofte litt glattere, og har sjeldnere enn behagelig temperatur. For all del, jeg er ikke noen prinsipiell motstander av alu, men jeg er langt ifra enig at det er udiskutabelt best.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utbroder gjerne hva du mener med oppfattet og reelt, for slik jeg ser det er det et problem uansett.

 

Selvsagt, jeg sier heller ikke at alu er udiskutabelt best.

 

At det bøyer inn har ingenting å si for produktets funksjon, eller hva det tåler i praksis, men det kan kanskje minske produktets "oppfattede kvalitet", akkurat som endel mener tyngde er et tegne på at et produkt er solid, mens realiteten ofte er den motsatte.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei, da kan man jo si at om et alu-chassis får bulker har jo det heller ingenting å si for produktets funksjon. Ikke sprekker heller, for den saks skyld. Mulig jeg misforstår deg her, men.

 

Jeg syntes uansett at problematikken med knirking i plast er kjedelig kontra metall-chassis. Dette gjør som du sier, at produktets oppfattede kvalitet er mye lavere.

Lenke til kommentar

Nei, da kan man jo si at om et alu-chassis får bulker har jo det heller ingenting å si for produktets funksjon. Ikke sprekker heller, for den saks skyld. Mulig jeg misforstår deg her, men.

 

Jeg syntes uansett at problematikken med knirking i plast er kjedelig kontra metall-chassis. Dette gjør som du sier, at produktets oppfattede kvalitet er mye lavere.

 

Bulker og sprekker er jo en permanent endring, mens at ting bøyer seg inn og retter seg ut endrer jo ikke produktet, det blir som å få en klem kontra ett arr, en midlertidig deformasjon gjør jo ikke noe.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå er nok dette høyst individuelt tror jeg, da jeg føler at et produkt absolutt ikke skal gi inntrykk av å være "billig", ved eksempelvis knirking og plast som gir etter.

 

Min iPhone 3GS knirker bittelitt i noen skjøter, men ikke nevneverdig mye. Enkelte laptoper selvsagt, både Acer og ASUS, Toshiba etc. Dette er ikke billig modeller. 8000 og oppover.

 

Nå har jeg ikke tatt i så mange andre mobiler enn Apple sine de siste årene, så veit ikke åssen disse stiller seg ang. dette.

 

Nå er det mulig jeg er ekstremt pedantisk på dette området, dog.

Lenke til kommentar

Tør jeg å spørre hvilke dyrere produkter laget i plast som knirker?

 

Nærmest samtlige laptoper som ikke er en del av sony's vaioutvalg, aluserien til samsung eller macbooks.

 

E: Og Xoom, seff. Fikk den sju år gamle mp3spilleren min fra creative til å virke som et B&O produkt

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Merkelig! Selv ikke min billige 1101HA-netbook knirker om jeg bøyer og tøyer den. Mobilen min er også laget i plast, men plasten er så tjukk, hard og behandlet at man kunne tro det var aluminium som hadde et lag med gummi over seg. Det gjelder i hovedsak alle mobiler, fra HTC ihvertfall.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Nå er nok dette høyst individuelt tror jeg, da jeg føler at et produkt absolutt ikke skal gi inntrykk av å være "billig", ved eksempelvis knirking og plast som gir etter.

 

Min iPhone 3GS knirker bittelitt i noen skjøter, men ikke nevneverdig mye. Enkelte laptoper selvsagt, både Acer og ASUS, Toshiba etc. Dette er ikke billig modeller. 8000 og oppover.

 

Nå har jeg ikke tatt i så mange andre mobiler enn Apple sine de siste årene, så veit ikke åssen disse stiller seg ang. dette.

 

Nå er det mulig jeg er ekstremt pedantisk på dette området, dog.

 

Hvilken knirking mener du? Pleier du å holde laptop'er med en hånd i siden når du bruker den? En laptop står stort sett i ro under bruk, og jeg har hittil til gode å oppleve en eneste laptop som knirker i bruke. Hvis du løfter en tyngre laptop ved å holde den i front med en hånd kan du kanskje oppleve at den gir litt etter. Men knirking?

 

Jeg har til og med en Acer-laptop på 9 år, i hardplast, som aldri engang har hatt antydning til å skulle knirke. Og det etter flere års heavy skolebruk. Ei heller billig-FujitsuSiemens'en jeg kjøpte for 5 år siden. Ekte billigplast. Aldri hatt antydning til å skulle knirke.

 

Av mine mobiler har jeg riktignok opplevd et par stykker som har knirket. Den ene var en Nokia 3210 (tror jeg det var) med utskiftbart deksel. Om jeg forsøkte å skvise denne, avga den en knirkelyd. Det samme med en Ericsson T20 som jeg en gang hadde. Men jeg måtte skvise den hardt for at den skulle knirke.

 

Plast har et dårlig rykte, men det er mest basert på myter mest oppstått på grunn av enkeltes meget hardhendte håndtering. KvalitetsFØLELSE er ikke det samme som FAKTISK kvalitet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...