Gå til innhold

Neste iPad kan bli syltynn


Anbefalte innlegg

Jeg bruker laptopene helt normalt. Enkelte steder i chassiset avgir det knirk om man legger press på, f.eks om man skal støtte hånden mot den når man skriver. Generelt skjøtene som knirker selvsagt.

 

Det skal legges til at det værste jeg veit er knirking, hvor jeg fulldemper alle mine biler og jakter ned alle knirkeområdet og fikser de.

 

Men jeg skal prøve om jeg finner noe knirk i en annen tablet enn iPad i fremtiden, for å se om plastikken der er bedre enn jeg antar.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Tenk på at iPaden er laget i Aluminium. Jeg tror ikke den knekker så lett som f. eks Galaxy Tab som er plast. Må si jeg likte oppløsningen :p

 

Alu knekker da mye fortere en plast! også er det i tillegg mye tyngre, kaldt å ta i og utsatt for bulker. Plast er ikke "plast" slik mange tror, man kan idag få plastblandinger som er sterkere enn stål og lettere enn alu!;0)

Lenke til kommentar

De plastene jeg har sett hittil som brukes istedet for metall har hatt en innvendig "ribbestruktur" nettopp for å gjøre de stive nok.

Hvis det samme må gjøres i en tablet, blir det lite plass igjen til batteri og annen innmat.

 

En annen fellesnevner for div. plast er at de ripes opp temmelig fort i forhold til f.eks eloksert aluminium.

En fordel med plast er kanskje at man ikke er så nøye på om man riper den opp?

Jeg har sett flere iPhone 3G og 3GS som er så ripete/slitte at alle spor av eplelogoen er borte.

Lenke til kommentar

De plastene jeg har sett hittil som brukes istedet for metall har hatt en innvendig "ribbestruktur" nettopp for å gjøre de stive nok.

Hvis det samme må gjøres i en tablet, blir det lite plass igjen til batteri og annen innmat.

 

En annen fellesnevner for div. plast er at de ripes opp temmelig fort i forhold til f.eks eloksert aluminium.

En fordel med plast er kanskje at man ikke er så nøye på om man riper den opp?

Jeg har sett flere iPhone 3G og 3GS som er så ripete/slitte at alle spor av eplelogoen er borte.

 

Plast er så mangt, men plastkompsitter kan fint være svært solide, også uten "ribbestruktur", samme med ripebestandighet. Plastkompositter brukes på stadig mer, kan for eksempel nevne moderne fly (uten sammenlikning forøvrig)

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...