Gå til innhold

Har Apple avslørt iPhone 5-utseendet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Endelig god utnyttelse av frontarealet fra apple! Dette vil glede flere folk. Skjermen kunne vært 4" syns jeg.. 3,7" blir litt lite mot de andre 4,3" og snart 4,5" toppmodellene.

Kommer an på øyet som ser, at skjermene er store på andres toppmodeller er nødvendigvis ikke en fordel for alle.

 

Selv skulle jeg gjerne sett at iphone5 ble en 4" og med skikkelig utnyttelse av frontarealet for å få en minst mulig telefon.

Lenke til kommentar

Det er så mange pluss-sider med større skjerm. Det eneste minuset er den fysiske størrelsen. Alle mine bekjente med iPhone har uttalt seg ærlig at de gjerne kunne tenke seg en lignende skjerm som SGS II har i en kommende iPhone. Lag den tynn og lett, så merker du ikke så mye til størrelsen. Det er her HTC bommer for tiden (tung og feit).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er så mange pluss-sider med større skjerm. Det eneste minuset er den fysiske størrelsen. Alle mine bekjente med iPhone har uttalt seg ærlig at de gjerne kunne tenke seg en lignende skjerm som SGS II har i en kommende iPhone. Lag den tynn og lett, så merker du ikke så mye til størrelsen. Det er her HTC bommer for tiden (tung og feit).

Et annet minus i varierende grad er også strømforbruk, både av skjermpanel og bakgrunsbelysning.

Lenke til kommentar

Det er da det er greit med den nye samoled+ teknologien, da slipper du bakgrunnsbelysning og. Teknologien skal også være 25% mer strømsparende en IPS, men som sagt; større skjerm sluker mer strøm.

 

http://youtu.be/2KsxIAm-KkM

 

Gleder meg til en 4,5" Nexus Prime med SAMOLED+ 720p skjerm. Legg den på siden av en 3,7" IPS, og sistnevnte vil se ut som den går i barnehagen hehe.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Jeg har fått spørsmål om jeg har anskaffet meg iPhone da jeg eide HTC Touch HD, HTC HD2, Desire HD og Galaxy S II.

 

De som har mindre kunnskap om smartmobiler, tror alle mobiler med touchscreen er iPhone. Kan dette være noe av grunnen til at førstegangskjøpere lett velger iPhone? De følger strømmen uten å skaffe seg tilstrekkelig informasjon om produktetene på markedet.

Endret av Open-Source
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror helt klart at open-source er inne på noe i innlegget sitt. Jeg opplevde selv da jeg endelig fikk meg smarttelefon at alle lurte på om jeg hadde fått meg en iphone.

For barn/unge i en viss alder, og den gjennomsnittelige mammaen i næringslivet er det iphone som er standart når de tenker/hører på smarttelefoner. Iphone er standartvalget for de som ønsker en smartmobil uten at de ønsker å pusle for mye med den. For de som vil ha en pen smartmobil ut av boksen, og som ikke har store krav. Med det høye antallet samsung og htc modeller er det vanskelig å ha oversikten, og valget faller da på det en kjenner til som viser seg å være iphone.

 

Når det gjelder iphonen er jeg spent på å se hvordan de skal komme med en ny og revolusjonerende iphone etter iphone 5. Jeg kan ikke se for meg at plankebiten kan formes på en helt ny revolusjonerende måte.

 

For min egen skyld falt valget på Huawei. Mobil til fem-seks laken er ikke aktuelt :)

Endret av FredrikV.
Lenke til kommentar

Er enig med Open-source, de fleste har liten peiling hva alle de forskjellige mobilene heter og hvordan de ser ut. Da er det lett å tro at alt er iPhone siden det er den telefonen de ser oftest og hører mest. Samme mener jeg det blir angående android og ios valget. For folk flest er det aldri ett valg, bare en følge av hvilken telefon de endte opp med, som ble kjøpt etter utseende og pris.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...