Gå til innhold

Lyssterk vidvinkel fra Samyang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samyang 35 /1.4 er testet av photozone og lenstip.

 

Samyang synes nok en gang å levere et utmerket produkt til en rimelig pris.

De store produsentene bør grue seg til den dagen de leveres med fokusmotor.

 

Endring: Woops! Leste alt for fort. Denne artikkelen er jo om Samyang 24 /1.4, ikke Samyang 35/1.4.

Den vil sikkert bli analysert den også, og jeg blir ikke overasket om den er optisk/mekanisk av L-light-klasse.

Endret av world wide weird
Lenke til kommentar

Dersom denne blir like god som Samyangs 35mm f/1.4, skal den anskaffes så fort som mulig! Siklet lenge på Nikons 24mm f/1.4 til fotografering av stjernehimmelen og landskap sent på kvelden, men prisen har tvunget meg til å vente på alternativer.

 

Så gjenstår det å se hvor mye Samyang vil ha...

Lenke til kommentar

For alle oss som har APS-C bildeformat, er ikke denne unødvendig stor og tung i forhold til sensorstørrelsen?

 

Kan det tenkes at Samyang begynner å lage lyssterke objektiver med APS-C tilpasset bildesirkel snart? Det kan jo potensielt bli billigere.

Så spørs det hvor stort marked det er for APS-C-tilpasset bildesirkel da - jeg vil tippe at de aller fleste som kjøper manuelfokusobjektiver, også er entusiaster som også er potensielle FF-brukere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Så spørs det hvor stort marked det er for APS-C-tilpasset bildesirkel da - jeg vil tippe at de aller fleste som kjøper manuelfokusobjektiver, også er entusiaster som også er potensielle FF-brukere.

Nå selges det vel noe sånt som 20-50 ganger flere APS-C kameraer enn fullformatkameraer. Andelen APS-C brukere som er interessert i manuelloptikk er nok lavere enn tilsvarende andel for fullformatbrukere, men det er jo også mange flere å ta av sånn at det totale markedet godt kan være større.

 

Bare for å ta en "stikkprøve" på meg selv. Jeg har 5 manuellfokusobjektiver hittil og kunne godt tenkt meg en og annen til.

Lenke til kommentar

Når de først produserer manuelle objektiver er det synd de ikke går for mye lengre fokus ring bane og flere avstandsmerker. Da ville objektivene deres bli letter å fokusere nøyaktig og bli ganske mye mer ettertraktet som Video DSLR objektiver.

 

De er så vidt jeg vet relativt ettertraktet som video dSLR objektiver. Personlig opplever jeg fokusringbanen på f.eks på 85/1.4 til å være et egnet kompromiss (ca 45 % av hel omdreining) . Noen ganger er den for kort og andre ganger nesten for lang. Men totalinntrykket et bra, ikke minst fordi det er markant motstand i fokusringen, og således god presisjon. Flere avstandsmerker på den korte enden hadde vært en fordel, særlig på 35/1.4, 14/2.8 og det planlagte 24/1.4.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Er det noen som vet hva det blir av dette objektivet?

 

Jeg har allerede 35mm/f:1,4 og er kjempeklar for neste steg...

 

Sony a850 og 35 mm montert på solid stativ klar for stillestående motiv er virkelig en opplevelse!

 

Har prøvd Sonys egen svindyre 35/1,4. Den ble levert tilbake etter å ha blitt liggende klynkende i en krok...

Lenke til kommentar

Går også å venter på dette snadderobjektivet.

 

Fra hjemmesiden:

 

The lens should be available for sale by the end of the year or at the beginning of 2012. The exact price will be announced at a later date. Soon, we will be able to present sample photos taken with this sophisticated device.

 

Får håpe på utgivelse innen mars...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...