Gå til innhold

Dette er kodenavnene på AMDs nye skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Vist disse kommer til høsten tror jeg AMD får et balletak på Nvidia igjen.

Skal være ærlig og si at jeg neppe tror at Nvidia har noe nytt på vei allerede til høsten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det vet du ikke. Nvidia har arbeidere og forskere som alle andre store bedrifter. Med engang noe er sluppet på markedet fortsetter de å lage nye modeller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det vet du ikke. Nvidia har arbeidere og forskere som alle andre store bedrifter. Med engang noe er sluppet på markedet fortsetter de å lage nye modeller.

Har ikke påstått at jeg viste det heller, men at jeg TROR NEPPE.

Selvfølgelig jobber de alltid med noe nytt, det er vel ikke akkurat slik at de sitter på rævva og drikka kaffe et halvt år før de setter igang igjen.

Likevel kom gtx400-serien nesten et halvt år etter 5000-serien til AMD.

Den gang var det også snakk om ny arkitektur (40nm).

Lenke til kommentar

Vel, nå har det ikke vært noe hemmelighet siden i fjor høst at Nvidia slipper nytt skjermkort denne høsten eller til vinteren. Kepler kalles generasjonen. Forøvrig skal prototypen være sent til produksjon. Finner de feil de klarer å rette opp i tide, kan det godt tenkes at den kanskje står i butikkhyllene til høsten.

 

Tom's Hardware og Fudzilla er kildene, tror også Hardware hadde en artikkel om Nvidias veikart fra forrige høst.

Lenke til kommentar

Vist disse kommer til høsten tror jeg AMD får et balletak på Nvidia igjen.

Skal være ærlig og si at jeg neppe tror at Nvidia har noe nytt på vei allerede til høsten.

Det er stor tvil om hvilke volumer av high-end 28nm som er tilgjenglig i høst. Jeg tviler sterkt på at AMD lanserer noe, og hvis de gjør det er jeg redd at det kun blir en papir-lansering...

 

Nvidia sin neste brikke med kodenavn "Kepler" kommer første kvartal 2012, brikken er allerede ferdig utviklet, og det er primært på grunn av volum på 28nm at den er utsatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Raptor' timestamp='1310041651' post='17992251']

Vist disse kommer til høsten tror jeg AMD får et balletak på Nvidia igjen.

Skal være ærlig og si at jeg neppe tror at Nvidia har noe nytt på vei allerede til høsten.

Det er stor tvil om hvilke volumer av high-end 28nm som er tilgjenglig i høst. Jeg tviler sterkt på at AMD lanserer noe, og hvis de gjør det er jeg redd at det kun blir en papir-lansering...

 

Nvidia sin neste brikke med kodenavn "Kepler" kommer første kvartal 2012, brikken er allerede ferdig utviklet, og det er primært på grunn av volum på 28nm at den er utsatt.

Da blir det nok high-end Kepler til TG neste år :-)

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1310041651' post='17992251']

 

Det er stor tvil om hvilke volumer av high-end 28nm som er tilgjenglig i høst. Jeg tviler sterkt på at AMD lanserer noe, og hvis de gjør det er jeg redd at det kun blir en papir-lansering...

 

Nvidia sin neste brikke med kodenavn "Kepler" kommer første kvartal 2012, brikken er allerede ferdig utviklet, og det er primært på grunn av volum på 28nm at den er utsatt.

 

 

Hmm, mente jeg hadde hørt det motsatte, dvs at både Nvidia og Amd nå var i gang med produksjonen av 28nm gpu'er siden problemene var løst.

Uansett så er vel ikke markedet helt modent for ny lansering av Nvidia brikker enda ( ser ut som markedsandelen har kommet seg igjen i det siste) siden Nvidia har relativt gode skjermkort ute til salgs som konkurrerer bra med Amd sine kort.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...