Gå til innhold

Afghanistans internett lages av søppel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

"FabFi kan bli opprettet og fungere utenfor myndighetenes kontroll".

Det jeg lurer på er hvor selve internettilkoblingen befinner seg. Det vil jo være knutepunktet myndighetene kan fokusere på.

Lenke til kommentar

"FabFi kan bli opprettet og fungere utenfor myndighetenes kontroll".

Det jeg lurer på er hvor selve internettilkoblingen befinner seg. Det vil jo være knutepunktet myndighetene kan fokusere på.

Om de har et eller flere koblinger "ut" med satelitttilkobling som er skjult, kan det være vanskelig å kontrollere vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Eh... Men satelittkobling, så forsvinner jo hele poenget med å holde det billig? Og hvem i afganisthan har råd til satelitt oppkobling?

De mener sikker at innbyggerene kan kommunisere seg i mellom, uten at myndighetene trer inn. Men for internett linja ut til resten av verden, har nok myndighetene fortsatt mulighet for å sperre ut sider og overvåke nettet.

Lenke til kommentar

så en by Afghanistan har gratis Wlan over hele byen, det har vel nesten ingen by i den vestlige verden :p. Nå er sikkert hastigheten begrenset med slike router, jeg regne med de brukes som repeatere så de slite sikkert litt om mange koble seg opp, men poenget er at dem er der. Har sett en video av dette på YT, der en kar forklare hvordan de forskjellige stasjoner fungere, men forstår ikke et ord av det han fortelle, det sammen med lite kunnskap i dette gjør at jeg egentlig ikke har anelse hva som skjer der.

 

http://www.youtube.com/watch?v=6t7IBbIAW_Y

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar

Eh... Men satelittkobling, så forsvinner jo hele poenget med å holde det billig? Og hvem i afganisthan har råd til satelitt oppkobling?

De mener sikker at innbyggerene kan kommunisere seg i mellom, uten at myndighetene trer inn. Men for internett linja ut til resten av verden, har nok myndighetene fortsatt mulighet for å sperre ut sider og overvåke nettet.

Jeg tenkte at det kanskje var enkelte sattelitter som utgjorde selve tilkoblingen til Internett (kanskje sponset av prosjektet/hjelpearbeiderne), mens lokalt en lett kunne satt opp WiFi med lavkost-utstyr for videre distribusjon.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...