Gå til innhold

Anmeldelse: Dungeon Siege III (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spilte nylig gjennom store deler av DS1, og syns egentlig det var et ganske finfint spill på mange måter. Likte spesielt det at man levlet opp ferdighetene etter hva man gjorde, samt masse spells og våpen som faktisk hadde litt å si.

 

DS3 ble, for meg, alt for strømlinjeformet og for likt Final Fantasy 13 og DA2 mtp hvor lineært spillet er, hvor lite utfordrende kampene er og hvor lite utstyret har å si. Én kompanjong mot de 7 man hadde i DS1 hjalp heller ikke på.

Lenke til kommentar

Da jeg leste anmeldelsen, og det negative med spillet så trodde jeg det var en anmeldelse av Dragon Age 2, men der ble det sett på som positivt, og belønnet med en 8'er. Kan vel ikke legge seg for mye ut med Bioware kanskje.

 

6'er virker som en riktig karakter basert på demoen. Spillet prøver i alle fall ikke være noe annet enn det det er, i motsetning til Dragon Age 2.

Lenke til kommentar

Dialoghjul uten konsekvenser er vel samme som omtrent alle andre spill med det. Kanskje utenom Alpha Protocol fra hva jeg har hørt.

 

Vanskelig å se figuren med utsyret på? Han ObsidianFrekkasen Feargus nevnte vel i et intervju at grunnen til at de ikke hadde skikkelig kamera* var nettopp fordi folk nå for tida ville ha nærbilde av PC'en. Zoomet aldri inn i DS1 selv så vet ikke hvorfor jeg skal gjøre det i DS3.

 

* Mulighet for å zoome ut nok til å få et mer taktisk overblikk

 

En annen mulighet er at anmelderen har godmaskin nok til å spille på altfor høy oppløsning, i motsetning til meg som sikkert ikke kan spille det på 1024 en gang med de fleste effekter av. :p

Endret av Godsaker
Lenke til kommentar

Da jeg leste anmeldelsen, og det negative med spillet så trodde jeg det var en anmeldelse av Dragon Age 2, men der ble det sett på som positivt, og belønnet med en 8'er. Kan vel ikke legge seg for mye ut med Bioware kanskje.

 

6'er virker som en riktig karakter basert på demoen. Spillet prøver i alle fall ikke være noe annet enn det det er, i motsetning til Dragon Age 2.

 

Må få presisere litt her. Det som var negativt i DAII vil i de aller fleste tilfeller også være negativt i DSIII. Den store forskjellen mellom de to spillene det her er snakk om, er at Dragon Age II har en verden som er så mye rikere både når det gjelder historie og formidlingen av denne - men også i ren kredibilitet. At Dungeon Siege III prøver seg på å være litt rollespill er det ingenting galt i. Utførelsen derimot, den står til langt under pari.

 

Jeg har for øvrig ingen betenkeligheter med å "legge meg ut" med Bioware. For meg som anmelder handler det kun om å spille et så morsomt spill som mulig, uavhengig av hvem som er utvikler, produsent, utgiver, hvilken plattform det er på, og så videre. Som anmelder forholder jeg meg til spillet, ene og alene :)

Lenke til kommentar

Om du har tid og ork til det, vær så snill å teste spillet på PC.

 

Har så vidt tittet på det selv, men etter ~10 min med kontrollene som ikke kan modifiseres, kameraet som suger lut, animasjonene som grenser til det obskure og generell bad-feeling så ga jeg enkelt og greit opp.

 

Som er litt trist siden jeg faktisk hadde gleda meg til det spillet her i håp om at det ville gi meg litt god "gammeldags" hack-n-slash feeling.

Lenke til kommentar

Er ikke første gang Obsidian fucker opp en serie. De fucka opp Fallout med New Vegas som var helt elendig. Og nå fucker de opp DS... Har de noen gang gjort noe bra?

 

NWN 2, KoTOR 2, Alpha Protocol, og Fallout: New Vegas, blant annet. Hvordan du kan anklage dem for å ha "fucka opp" Fallout ved å lage et skikkelig Fallout-spill (i motsetning til Fallout 3), er meg en gåte.

 

Dungeon Siege 3 får vi heller komme tilbake til en gang jeg har prøvd det, men det kan umulig være dårligere enn de lett interaktive skjermsparerne til Chris Taylor.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Dette spillet, som så mange andre, er et levende eksempel på hvordan et potensielt bra spill dras ned i møkka fordi det så innlysende er utviklet for konsoll for så å portes til pc uten at de lager et skikkelig kontrollsystem og brukergrensesnitt for pc spillerne.

 

Kunne ikke vært mer enig.

Lenke til kommentar

Kunne ikke vært sterke uenig....dette er det beste 'diablo' -vente spillet vi har til nå frem til Diablo III. Om det har noen svakheter ja helt sikkert...men til å være en hardbanka diablo-fan er dette en fornøylse å spille fra begynnelse til slutt. Får ofte følelse av at anmeldere har bestemt seg på forhånd en karakter og skriver ut i fra den anmeldelsen av spillet.

 

Men hvem pokker bryr seg om en karakter hvis man selv liker det.

Lenke til kommentar

Dette spillet, som så mange andre, er et levende eksempel på hvordan et potensielt bra spill dras ned i møkka fordi det så innlysende er utviklet for konsoll for så å portes til pc uten at de lager et skikkelig kontrollsystem og brukergrensesnitt for pc spillerne.

Syns det var helt greit jeg. Brukte bare Xbox-kontrolleren min, så var det som å spille det på Xbox. Fungerte strålende med kontrollen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...