Gå til innhold

Anmeldelse: Dungeon Siege III (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne ikke vært sterke uenig....dette er det beste 'diablo' -vente spillet vi har til nå frem til Diablo III. Om det har noen svakheter ja helt sikkert...men til å være en hardbanka diablo-fan er dette en fornøylse å spille fra begynnelse til slutt. Får ofte følelse av at anmeldere har bestemt seg på forhånd en karakter og skriver ut i fra den anmeldelsen av spillet.

 

Men hvem pokker bryr seg om en karakter hvis man selv liker det.

 

Veldig enig med deg. Håper flere velger å se litt bort fra gamer.no sin heller svake anmeldelse og gir spillet en sjanse. Når anmelder begynte å etterlyse gåteløsning i spillet skjønte jeg lite av hele anmeldelsen.

 

Liker du Diablo er det stor sannsynlighet for at du vil like Dungeon Siege III. Historien er bedre enn de fleste andre spill i denne sjangeren (etter min mening) og stemmeskuespillet er langt bedre enn anmelder gir inntrykk av. Spillet er underholdende alene, men hvis du har en venn å spille med blir det til tider helt fantastisk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For dem av dere som lurer på å kjøpe dette, eller om du er skeptisk... se denne review'en.

 

 

 

Veldig enig i hva som blir sagt her. Og vil du spare noen kroner, ikke kjøp det på Steam.

Stikk til elkøp eller lefdal og kjøp det for 329kr slik jeg gjorde. Det er riktig nok

nett-prisen men butikken gir deg den til den prisen. Den blir uansett lagt inn i din steam-konto

etter installasjonen.

 

 

Nå skal jeg kose meg hele helgen med dette :D

Lenke til kommentar

Først vil jeg bare si at det er svært ofte at karakteren er klar i hodet før anmeldelsen er skrevet, og dette baserer seg mye på erfaring.

 

Videre er det ingenting galt i å etterlyse elementer som kunne gjort spillet dypere. Jeg sa jo også at det ikke nødvendigvis trengte å være gåteløsning, men noe. Jeg ser ingen grunn til å låse seg fast i sjangerdefinisjoner når man lager spill, det er slik tankegang som hindrer god spillutvikling.

 

Når det gjelder historien, formidlingen og stemmeskuespillet, må jeg dessverre sette ned foten og si at du nok tar feil - manuset holder Hotel Cæsar-kvalitet, og skuespillerne leverer en livløs og uinspirerende dialog :-)

Lenke til kommentar

Litt som det universelt genierklærte Dragon Age 2? Lekt en del med demoen nå, og deler Radiohodets innvendinger i forhold til at det som trekker ned her tydeligvis er helt kurant i spill med mer positiv buzz. I want to be a Dragon. Oh noes Carver døde, la oss gå.

Lenke til kommentar

Først vil jeg bare si at det er svært ofte at karakteren er klar i hodet før anmeldelsen er skrevet, og dette baserer seg mye på erfaring.

 

Videre er det ingenting galt i å etterlyse elementer som kunne gjort spillet dypere. Jeg sa jo også at det ikke nødvendigvis trengte å være gåteløsning, men noe. Jeg ser ingen grunn til å låse seg fast i sjangerdefinisjoner når man lager spill, det er slik tankegang som hindrer god spillutvikling.

 

Når det gjelder historien, formidlingen og stemmeskuespillet, må jeg dessverre sette ned foten og si at du nok tar feil - manuset holder Hotel Cæsar-kvalitet, og skuespillerne leverer en livløs og uinspirerende dialog :-)

 

Jeg ønsker ikke å hakke på noen som helst, for ofte er jeg enig i hva som blir skrevet på gamer.no, i mer eller mindre grad selvklart. Når det gjelder DS3, er det langt fra nyskapende og dev teamet har nok helt klart ikke tenkt på gi spillerene noe nytt og spennende, dette har vi sett før alle sammen. Men, for mange er akkurat dette produktet godt nok og underholdene til feks Diablo 3 er lansert. Jeg kan faktisk ikke sette fingeren på en annen tittel som gir meg den opplevelsen jeg er på jakt etter i et sånt type spill, som DS3 gjør og som faktisk er ute nå.

Historien og stemmene kunne helt klart vært bedre, men jeg blir allikevel sugd inn og det er gøy, og på pc sitter kontrollene helt greit etter litt trening den første timen.

 

Kan jeg ignorere feilene og ta spillet som det er? Ja.

Var det for meg verd 350kr? Ja.

Fin grafikk og stemningsfullt? Ja.

Motiverer uansett historien til å fortsette? Ja.

Synes du 6/10 var noe lavt? Både ja og nei, jeg ville nok revurdert litt.

Endret av ByteMare
Lenke til kommentar

Videre er det ingenting galt i å etterlyse elementer som kunne gjort spillet dypere. Jeg sa jo også at det ikke nødvendigvis trengte å være gåteløsning, men noe. Jeg ser ingen grunn til å låse seg fast i sjangerdefinisjoner når man lager spill, det er slik tankegang som hindrer god spillutvikling.

 

Hindrer god spillutvikling? For noe svada. God spillutvikling er ikke ekskluderende med å holde seg til en sjanger. Nye elementer og lignende kan helt klart gjøre spill bedre, men er definitivt ikke alltid nødvendig.

 

Når det gjelder historien, formidlingen og stemmeskuespillet, må jeg dessverre sette ned foten og si at du nok tar feil - manuset holder Hotel Cæsar-kvalitet, og skuespillerne leverer en livløs og uinspirerende dialog :-)

 

Animasjonene i dialogsekvensene er livløse, men det går ikke på manuset eller skuespillerne. Foten din kan du stappe et visst sted, det gjør ikke meningen din noe mer "rett".

Endret av Keinu
Lenke til kommentar

Videre er det ingenting galt i å etterlyse elementer som kunne gjort spillet dypere. Jeg sa jo også at det ikke nødvendigvis trengte å være gåteløsning, men noe. Jeg ser ingen grunn til å låse seg fast i sjangerdefinisjoner når man lager spill, det er slik tankegang som hindrer god spillutvikling.

 

Hindrer god spillutvikling? For noe svada. God spillutvikling er ikke ekskluderende med å holde seg til en sjanger. Nye elementer og lignende kan helt klart gjøre spill bedre, men er definitivt ikke alltid nødvendig.

 

Når det gjelder historien, formidlingen og stemmeskuespillet, må jeg dessverre sette ned foten og si at du nok tar feil - manuset holder Hotel Cæsar-kvalitet, og skuespillerne leverer en livløs og uinspirerende dialog :-)

 

Animasjonene i dialogsekvensene er livløse, men det går ikke på manuset eller skuespillerne. Foten din kan du stappe et visst sted, det gjør ikke meningen din noe mer "rett".

 

Ikke alltid nødvendig nei, men svært få utviklere makter å raffinere innenfor en sjanger uten å i det hele tatt bringe noe nytt på bordet. Poenget er at jeg ikke forstår tankegangen om at det er galskap å ville ha noe annet enn det som ligger innenfor sjangeren.

 

Ingen grunn tilnå bli ufin for øvrig. Hvis ikke jeg hadde ment at jeg hadde rett, hadde jeg ikke hatt mye i denne bransjen å gjøre :-)

Lenke til kommentar

Ikke alltid nødvendig nei, men svært få utviklere makter å raffinere innenfor en sjanger uten å i det hele tatt bringe noe nytt på bordet. Poenget er at jeg ikke forstår tankegangen om at det er galskap å ville ha noe annet enn det som ligger innenfor sjangeren.

 

Nå generaliserer du. Jeg sa da ikke at man aldri skal tilføre nye elementer innenfor en sjanger. Jeg bare påpekte det ikke alltid er nødvendig og eksempelet du dro frem i din anmeldelse var et godt eksempel på noe jeg mener ikke ville gjort spillet noe bedre.

 

Ingen grunn tilnå bli ufin for øvrig. Hvis ikke jeg hadde ment at jeg hadde rett, hadde jeg ikke hatt mye i denne bransjen å gjøre :-)

 

Beklager at jeg var litt ufin, men går du virkelig rundt og mener du har en fasit på dette?

Lenke til kommentar

Dette spillet, som så mange andre, er et levende eksempel på hvordan et potensielt bra spill dras ned i møkka fordi det så innlysende er utviklet for konsoll for så å portes til pc uten at de lager et skikkelig kontrollsystem og brukergrensesnitt for pc spillerne.

Syns det var helt greit jeg. Brukte bare Xbox-kontrolleren min, så var det som å spille det på Xbox. Fungerte strålende med kontrollen.

 

Ja ... og du understreker egentlig bare poenget mitt. Det er utviklet for konsoll og derfor fungerer det utmerket HVIS du har en kontroller. Jeg vil spille med mus og tastatur jeg og dette spillet er elendig til det. Hadde de bare brukt litt ekstra tid på å utvikle et skikkelig kontroll system for PC spillerne så hadde spillet vært supert...samt kanskje gitt deg muligheten til å skalere grensesnittet litt.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hoppet over spillet ved launch og plukket det opp nå for en femtilapp.

Mulig det er meg det er noe galt med, men jeg syns spillet er veldig bra jeg. Av en eller annen grunn så er det rett og slett gøy !

Har slettet alle gamle referanser til DS1/2 så jeg ser de ikke i lys av sine forgjengere. Spiller det på PC med en gamepad og jeg lar meg rett og slett underholde.

 

Er det en klassiker ? Nei, men det fungerer svært bra som enkel underholdning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...