Gå til innhold

Anmeldelse: The Witcher 2: Assassin of Kings (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var i utgangspunktet enig med karakteren, men så innså jeg at Gamer (dog annen anmelder) tidligere presterte å gi karakteren 8/10 til makkverket Dragon Age II. Følgelig er det vanskelig å lese anmeldelser av spill i samme sjanger uten å irritere seg over at poengskalaen for alltid kommer til å være ubrukelig.

Endret av LarsP
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var i utgangspunktet enig med karakteren, men så innså jeg at Gamer (dog annen anmelder) tidligere presterte å gi karakteren 8/10 til makkverket Dragon Age II. Følgelig er det vanskelig å lese anmeldelser av spill i samme sjanger uten å irritere seg over at poengskalaen for alltid kommer til å være ubrukelig.

 

Vel, poengene er mer en pekepinne. Får et spill 9/10 så er det absolutt verdt å spille, får det 8/10 så kan du sjekke det ut nøyere, får det 7/10, så sjekk nøye før du kjøper da det kan være OK eller ikek falle i smak. Noe lavere poengsum enn det, da er du i veldig usikkert terreng. Enkelte ganger får spill lav poengsum pga bugs. Da kan det være greit å kjøpe spillet ved en senere anledning når patcher har kommet. F.eks det var mye klaging på bugs i S.T.A.L.K.E.R spillene, men jeg har aldri hatt noe problem da jeg ikke kjøpte dem med en gang de kom ut.

 

Risen fikk 9/10, mens Arcania fikk 7/10. Arcania har jeg ikke spilt ferdig ennå. Ble lei. Risen likte jeg, selvom det hadde sine svakheter. DA2 burde fått 7/10 IMO.

Endret av lul
Lenke til kommentar

Hvis det var greit å re-anmelde TW1 da EE kom ut, så burde det være mulig å anmelde DA2 post-hype, når det i etterpåklokskapens klarhet åpenbart - også for Bioware - er en halvabortert middelmådighet.

 

DA2 burde fått 7/10 IMO.

 

Denne beskrivelsen passer veldig godt på DA2:

 

Et spill som får denne karakteren, er et noe svakt spill, med enkelte vesentlige utformingsmessige feil eller mangler. Disse spillene vil evne å underholde til en viss grad, men kan i lengden lett bli litt kjedelige.

 

Det er altså beskrivelsen for karakteren 4.

 

Det at du er bekymret for å prøve spill med 7 eller lavere tyder på at gamer.no har forlatt sine egne standarder, og gitt etter for karakterinflasjonen ellers i spillpressen.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Hvis det var greit å re-anmelde TW1 da EE kom ut, så burde det være mulig å anmelde DA2 post-hype, når det i etterpåklokskapens klarhet åpenbart - også for Bioware - er en halvabortert middelmådighet.

 

DA2 burde fått 7/10 IMO.

 

Denne beskrivelsen passer veldig godt på DA:

 

Et spill som får denne karakteren, er et noe svakt spill, med enkelte vesentlige utformingsmessige feil eller mangler. Disse spillene vil evne å underholde til en viss grad, men kan i lengden lett bli litt kjedelige.

 

Det er altså beskrivelsen for karakteren 4.

 

Det at du er bekymret for å prøve spill med 7 eller lavere tyder på at gamer.no har forlatt sine egne standarder, og gitt etter for karakterinflasjonen ellers i spillpressen.

 

Hmm. Ville har forventet at det var beskrivelsen for 7. I alle fall 6. Ikke så lavt som 4.

Lenke til kommentar

Når jeg leser beskrivelsen av spillet så tenker jeg at nå har noen endelig skjønt det. Sterile og blankpolerte fantasy-verdener som i Oblivion har estetikk men ingen troverdighet. Jo mer møkk og faenskap jo bedre. Byer skal være litt ekle og du skal være litt redd når du utforsker skoger, huler osv. Demon's Souls spikret sistnevnte og såvidt jeg har skjønt lot skaperne av Witcher 2 seg inspirere av det. Det alene er nok til at jeg blir nysgjerrig, uansett hvordan det er ellers.

 

Når det gjelder karakterer så oppfordrer jeg Gamer til å bare slutte med dem. Et tall kan ikke fortelle deg noe som helst om noe; man må lese teksten. Vektleggingen av karakterer er en dumhetskultur som tror kvaliteten på et kreativt arbeid kan brytes ned til tall. I tillegg blir det en masse tjas fra misfornøyde lesere som legger ut om skjevfordeling, karakterinflasjon osv. Jeg synes det blir mer diskusjon rundt tallene enn selve spillet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spillet synes jeg fortjener en 8er og ikke 9er :)

 

Storyen er kjempeflott!

Utseende og grafikk er fantastisk.

Kampsystemet: Tja, helt ok.

Lengde: I forhold til kartet og alle stedene så er 3 lokasjoner for lite.

 

Alt i alt, ett veldig bra spill som jeg likte veldig godt og vil gjerne anbefale :)

Lenke til kommentar

Absolutt et fantastisk spill. Flyter veldig fint på høye instillinger på min gamle maskin.

Liker kampsystemet godt selv om alt blir litt for enkelt etter hvert.

Historien er engasjerende, men synes det er synd jeg allerede er nærme slutten. Håpe de gir ut en ekspansjonpakke som fortsetter historien.

 

Selv i spill jeg absolutt elsker har jeg alltid en lang liste klar over ting som irritererer meg så her er listen min for Witcher 2.

 

-QTE har jeg alltid mislikt. Spesielt når de popper opp midt i en boss fight og dermed tvinger deg til å gjøre hele kampen på nytt fordi du ikke så det lille tegnet på bunnen av skjermen.

- Teksturer popper opp litt sent av og til når jeg går inn i et nytt område, men det er sikkert fordi maskinen min er altfor gammel.

- Menyene irriterer meg. De bruker lang tid på å komme opp (spesielt om man ikke har slettet alle lagringsfilene), og de tar opp hele skjermen. Jeg er vant til at PC spill drar nytte av høy oppløsning, og bare viser det som trengs å vises. Menyene virker skapt for konsoller.

- Det er litt for lett å ende opp med å kjøpe eller selge noe uten å ville det. Når man bruker musen for å gå nedover i listen så er det lett å plutselig ende opp over eller under det du egentlig ville kjøpe når du trykker mellomrom. Mistet plutselig 500 oren i går og måtte laste inn en gammel fil. Det er selvsagt min egen feil dog.

- Looting er vanskeligere enn det behøver å være. Det er nok kamerasystemet som er for upresist her. Det går likevel greit nok siden jeg er vant med DIvinity 2 som krever hårfin presisjon. Likevel kunne nok et "crosshair" gjort seg i TW2.

- Dører. Jeg vet at de bruker dører som en overgang, men det burde være mulig å gjøre det på en mer elegant måte. Spesielt når du skal følge en NPC så burde lastingen av området skje med en gang NPCen går gjennom døren så Geralt kan slippe å få den slengt i trynet.

- Noen av boss kampene er "glitchy". I kayran kampen så var tentaklene greie å unngå. QTE delen har jeg allerede nevnt at var dårlig, men det verste for meg var broen. Jeg gikk opp på riktig side, men Geralt ville bare ikke bevege seg oppover. Og hvis han kom seg en cm oppover så ble han truffet av en stein og døde selv med Quen på.

Har hørt andre slet med den delen også. Klarte det til slutt ved et rent lykketreff.

- I tillegg har vi også merkelige ting som at klokken til potions tikker og går under dialoger.

 

Så lurer jeg også på hvilket geni som trodde det var en god ide å stenge det offisielle forumet rett før et nytt spill slippes ut.

 

Slike lister kan jeg lage for alle gode spill, men håper at utviklerene gjør noe med en del av det etter hvert. Det er alltid dumt når slike småting kommer i veien for et flott spill. Men jeg koser meg uansett med spillet, og gleder meg til å gjøre neste gjennomspilling når alt av patcher har kommet.

Lenke til kommentar

Bra anmeldelse.

 

Har spillt gjennom 3 chapters i The Witcher 1 og klarte ikke vente lengre med The Witcher 2, så startet det igår kveld. Så langt er det en glatt 10/10 fra meg. Om det er noe jeg vil trekke på så er det muligens fist fightsene. De kunne lagd en vanskeligere versjon av det i eneren, heller enn å lage en WASD combo-ting som når man dreper store dyr i GOW. Grafikken er det råeste jeg har sett i et RPG, combaten likeså.

 

Det blir spennende å se hva Bethesda klarer å trylle frem med Skyrim =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra anmeldelse :) Venter på den nye stasjonære spill-pc'n min for å få spillt dette. Prøvd spillet fram til man skal "stjele" en slik ballista, men bare dør :p har vel noe med 20-25 fps å gjøre som jeg får med HTPC'n :wallbash: Men en liten minus og det er menyene.. det har jeg sett hittil virker veldig "konsollifisert" :realmad:

Lenke til kommentar

Spillet synes jeg fortjener en 8er og ikke 9er :)

 

Storyen er kjempeflott!

Utseende og grafikk er fantastisk.

Kampsystemet: Tja, helt ok.

Lengde: I forhold til kartet og alle stedene så er 3 lokasjoner for lite.

 

Alt i alt, ett veldig bra spill som jeg likte veldig godt og vil gjerne anbefale :)

 

Greit nok at du syntes 3 lokasjoner er for lite, men da tror jeg ikke du forstår selve konseptet....

 

Jeg ihvertfall skjønte etterhvert at dette er et spill der du har muligheten til å bestemme hva som skjer videre. F. eks når du kan bestemme hvem av de 2 hovedpersonene du kan støtte, og spille utvikles videre derifra. Når jeg da hadde rundet spillet, fikk jeg med en gang lyst til å spille spillet på nytt, men denne gangen med en annen slutt og ta andre valg : )

 

Syntes 9/10 er en veldig bra karakter, med tanke på at det er småbugs og småfeil som kan fikses opp i... ellers er det det beste RPG spillet jeg har spilt! (Y)

Endret av laaberg
Lenke til kommentar

Må si at jeg ble en del skuffet etter å ha spillt TW1 og TW2 rett etter hverandre. TW2 er konsollifisert med QTE, klønete menyer, fordumming av rpg elementene og et kampsystem som er mye dårligere enn i første spillet. TW1 er en ekte RPG hvor TW2 minner om en port av et konsoll action RPG. Syns også at historien i TW2 er svakere enn i TW1.

 

Har ikke mye håp om at TW3 blir noe bedre, trenden viser at nesten alle RPG som kommer ut for tiden er dummet ned for konsoller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...