Gå til innhold

"Dislike"-knapp er svindel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk har ikke sunn fornuft når det gjelder Facebook, gang på gang ser jeg folk legge til vas på kontoen deres. En gang ble en venn med Win7 redd fordi hun så en webside som sa at maskinen hennes var full av virus, og på bildet så man et bilde fra WinXP. Folk leser ikke dialogbokser på nettet generelt sett, de er som unger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg har etterhvert begynt å like facebook siden det etterhvert ser ut til å bli den mest populære arena for alle svindelforsøk.

 

Vi andre "usosiale" blir dermed rimelig forskånet. Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Lenke til kommentar

Kan de som synes folk er så fantastisk lettlurte forklare hvorfor dette er så utrolig vanskelig å bli lurt av for den gjengse mann? Dette er ikke akkurat noen nigeria-svindel, hvorfor er det så veldig lett å skjønne at dette er tull?

 

AtW

 

Du se jo på fremgangs måten at dette er svindel, "lim inn denne java koden", noe som er offisielt fra facebook funke litt mer somløst, under instillings meny eller sånt også se bruksanvisning litt Negeria aktig^^. IE6 også i rod skrift HIT ENTER. Men jeg tror en må har vært en vist tid på nette får å se om ting er svindel eller offiselt, ihvertfall når det gjelde slike som denne, den er litt bedre en typisk nigeria-svindel, men ikke mye :-P

Lenke til kommentar

Kan de som synes folk er så fantastisk lettlurte forklare hvorfor dette er så utrolig vanskelig å bli lurt av for den gjengse mann? Dette er ikke akkurat noen nigeria-svindel, hvorfor er det så veldig lett å skjønne at dette er tull?

 

AtW

 

Du se jo på fremgangs måten at dette er svindel, "lim inn denne java koden", noe som er offisielt fra facebook funke litt mer somløst, under instillings meny eller sånt også se bruksanvisning litt Negeria aktig^^. IE6 også i rod skrift HIT ENTER. Men jeg tror en må har vært en vist tid på nette får å se om ting er svindel eller offiselt, ihvertfall når det gjelde slike som denne, den er litt bedre en typisk nigeria-svindel, men ikke mye :-P

 

Såvidt jeg forsto, så holdt det å trykke på "enable dislike button"-knappen?

 

AtW

Lenke til kommentar

Såvidt jeg forsto, så holdt det å trykke på "enable dislike button"-knappen?

 

AtW

 

veit ikke har ikke akkurat prøvd, men muligheter har jeg, alle går på dette no.gif Har lagt denne artikkeln ut på veggen min og vaselt folk som jeg veit like å klikke på alt mulig rart på facebook. Jaja ingen som kan si at nerden ikke sa ifra

Men vis et eller ann ny funksjon blir intigret av facebook så skjer dette uten at du må trykke på en "activate", altså helt fra seg sjøl. Dette veit jo seff ikke folk som ikke er veit hvordan internette og facebook fungere og dermed er denne trikksen dem bruke jo ganske effective(som jeg sjøl merke).

Jeg har aldri sett vitsen med dislike buttoen, vis jeg ikke like noe trykke jeg ikke på like^

 

Men utover å spamme til alle vennene sine, hva gjør dette truselet, er det noe alvorlig involvert som en trojarner eller? ellers er det her jo bare en successful troll

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar

Hvorfor forsvinner sunn fornuft så fort det handler om datamaskiner og programvare?

 

jeg er forsåvidt enig i det, men må man virkelig mangle så veldig mye sunn fornuft i dette konkrete tilfellet? Synes ikke det er så rart noen går på noe slikt.

 

AtW

 

Med take på alle advarslene man får, syntes jeg egentlig det.

 

Det burde ikke være så vanskelig å i alle fall lese en url? I de alle fleste tilfellene er det relativt enkelt å se at det er snakk om lureri.

 

Tror jeg må lage en liten guide til venner...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forstår ikke hvorfor Facebook skal være så sta på dette punktet. Hadde de tatt til fornuften og laget en Dislike-knapp, så hadde vi vært spart for dette. Med tanke på hvor mange medlemmer grupper som ønsker seg en Dislike-knapp har, blir det garantert ikke siste gangen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...