Gå til innhold

Test: Asus GeForce GTX 560 DirectCUII TOP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På side 2 i testen:

Kortet vi i dag tester er derimot ment som en avløser for GTX 460.

 

På side 6:

GTX 560 skal ta over for GTX 460.

 

Så hvorfor ikke da sammenligne med GTX460 i testen?!?

 

To grunner. Vi tester ikke referansekortet, som forøvrig ikke finnes. Samtidig er det altid pris mot ytelse som gjelder, vi må se ytelsen på dette kortet opp mot skjermkort som i dag befinner seg i samme prissjikt - det er det som er relevant for å kunne gjøre en skikkelig vurdering av produktet :-)

 

Grunnen til at GTX 460 ikke befinner seg i grafene er fordi vi måtte sende dette kortet tilbake etter at vi testet det, og da ble det ikke mulig å etterteste dette med nye drivere. Det er synd, men slik det ble denne gangen. Vi jobber så smått med å få tilbake dette kortet og andre skjermkort vi mangler i dagens grafer for å kunne fortelle leserne våre hva f. eks GTX 560 yter i forhold til skjermkortet de har. Det er desverre ikke lett å få tilbake eldre skjermkort til test, spesielt når de er på vei ut av markedet.

Endret av Nilsen
Lenke til kommentar

Når kommer dette kortet til norske butikker da? Høres ut som en helt grei pris! :D Men kan hende jeg venter med å kaste ut 470 kortet mitt...

 

tror nok ikke det er verdt å kaste ut 470 kortet i fordel for dette kortet akkuratt. heller kjøpe et 470 kort til, og kjøre sli

Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt rart at dette kortet kan anbefales med den prisen som nevnes i artikkelen når HD 6870 selges så billig som 1195 kroner og i følge denne testen har omtrent lik ytelse som GTX 560; bedre i noen spill, dårligere i andre. Spesielt når vi vet at dette er et fabrikkoverklokket kort (GTX 560 har 800 MHz på stock uten at noen produsenter bryr seg om det.) og derfor har betydelig høyere effektforbruk og mindre rom for overklokking enn HD 6870, fremstår GTX 560 som et meget dårlig kjøp sammenlignet med HD 6870.

 

Redigert: Jeg studerte tallene litt mer nøye, og hvis man vektlegger alle spilltestene likt, yter Asus GTX 560 rundt 1,7% bedre enn HD 6870 i denne testen. Det er ganske nøyaktig likt overklokken på Asus sitt HD 6870, så de yter nesten akkurat likt.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Når kommer dette kortet til norske butikker da? Høres ut som en helt grei pris! :D Men kan hende jeg venter med å kaste ut 470 kortet mitt...

 

tror nok ikke det er verdt å kaste ut 470 kortet i fordel for dette kortet akkuratt. heller kjøpe et 470 kort til, og kjøre sli

nei det blir bare dyrt, da hk ikke støtter SLI.

Lenke til kommentar

Her sies det følgende i konklusjonen: "- Kan gi fra seg noe lyd ved full belasting" Vil dette bety at dette kortet er utsatt for coil noise? Det vil jeg si er en mye verre støy enn viftestøy, da denne kan du ikke justere eller gjøre så mye med. Viftestøy kan du i allefall bøte på med annen kjøling eller eventuell vannkjøling.

Lenke til kommentar

Her sies det følgende i konklusjonen: "- Kan gi fra seg noe lyd ved full belasting" Vil dette bety at dette kortet er utsatt for coil noise? Det vil jeg si er en mye verre støy enn viftestøy, da denne kan du ikke justere eller gjøre så mye med. Viftestøy kan du i allefall bøte på med annen kjøling eller eventuell vannkjøling.

Du kan forvente coil "bråk" fra de fleste kort i dag, så dette er neppe noe du burde tenke på. Det er oftest ved svært høye bilder per sekund at dette skjer. Men ja, det er en gyldig grunn for retur.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...