Gå til innhold

Test: Asus GeForce GTX 560 DirectCUII TOP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når kommer dette kortet til norske butikker da? Høres ut som en helt grei pris! :D Men kan hende jeg venter med å kaste ut 470 kortet mitt...

 

tror nok ikke det er verdt å kaste ut 470 kortet i fordel for dette kortet akkuratt. heller kjøpe et 470 kort til, og kjøre sli

nei det blir bare dyrt, da hk ikke støtter SLI.

 

skjønner, tabbe å ikke ha HK som ikke støtter sli da. men tror ikke et single 470 kort ligger så langt bak det kortet der i ytelse uannsett.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt rart at dette kortet kan anbefales med den prisen som nevnes i artikkelen når HD 6870 selges så billig som 1195 kroner og i følge denne testen har omtrent lik ytelse som GTX 560; bedre i noen spill, dårligere i andre. Spesielt når vi vet at dette er et fabrikkoverklokket kort (GTX 560 har 800 MHz på stock uten at noen produsenter bryr seg om det.) og derfor har betydelig høyere effektforbruk og mindre rom for overklokking enn HD 6870, fremstår GTX 560 som et meget dårlig kjøp sammenlignet med HD 6870.

 

Redigert: Jeg studerte tallene litt mer nøye, og hvis man vektlegger alle spilltestene likt, yter Asus GTX 560 rundt 1,7% bedre enn HD 6870 i denne testen. Det er ganske nøyaktig likt overklokken på Asus sitt HD 6870, så de yter nesten akkurat likt.

Enig med deg. HD6870 er såpass mye billigere at jeg ikke skjønner at HW gir pluss til prisen. HD6870 er ca 20-30% billigere litt avhengig av hvor man kjøper så her skulle testen istedet hatt minus foran prisen; dvs feil priset.....

Lenke til kommentar

Når kommer dette kortet til norske butikker da? Høres ut som en helt grei pris! :D Men kan hende jeg venter med å kaste ut 470 kortet mitt...

 

tror nok ikke det er verdt å kaste ut 470 kortet i fordel for dette kortet akkuratt. heller kjøpe et 470 kort til, og kjøre sli

nei det blir bare dyrt, da hk ikke støtter SLI.

 

skjønner, tabbe å ikke ha HK som ikke støtter sli da. men tror ikke et single 470 kort ligger så langt bak det kortet der i ytelse uannsett.

470 er omtrent lik ytelse. Men et 470 med god kjøling er et monster i overklokking.

 

Helt klart ikke bytt ut 470 til fordel for 560. Da ville jeg heller ha satt penger i et hovedkort som støtter SLI/CF.

 

Hei,

Jeg har ikke hengt helt med på skjermkort fronten de siste årene. Men, hvordan vil dette kortet levere i forhold til et GTX 260? Vurderer et bytte, men har ikke all verdens valuta å slå i bordet med. Vil dette kortet gi en merkbar økning?

Du vil merke en stor ytelsesøkning.

 

 

Endret av Okeho
Lenke til kommentar

Til alle dere som lurer på hva skjer her med 560Ti og 560. Asus 560 er overklokket nesten til maks. Dermed støyer den mer, bruker mer strøm og er varmere enn 560Ti. Men yter lik en 560Ti. Kjøper du en "standard" 560Ti til noen hundrelapper mer og klokker den til 900mhz (en ganske mild oc altså) så får du en kort som er raskere, stillegående, kaldere og bruker =mindre= strøm enn denne Asus 560 her. Sammendrag: GTX560 er et dårligere produkt enn GTX560 Ti. Enten kjøp GTX460 1gb/HD6870 til lavere pris, eller gå opp til 560Ti. Asus GTX560 er en dårlig kort. Kjøleren bråker mye, kjøler lite og er generelt dyrere. Må man kjøpe en GTX560 (og ikke 560 Ti) så vent til MSI 560 TwinFrozr eller Gigabyte kommer med en.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...