Gå til innhold

Fujitsu frir til folk på farten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bryr meg døyt om Fujitsu, Asus, Acer, HP eller noen andre har funnet opp en ny måte å måle batterilevetiden slik at de tar enda ett lenger steg vekk ifra reel batterilevetid...

Annet enn det så er det bare bra med tilskudd i markedet, men med STARTpris på 13 000 blir det nok myntet på bedriftsmarkedet.

Tipper 1,3kg er uten ekstrabatteri og at man da ikke får "18t" ut av boksen.

Alle skjermene kjører 1440*900 oppløsning?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Med lite strømforbruk og magnesium-chassis (som gir bedre mulighet for passiv kjøling enn den gjengse plasten) er det skuffende at de ikke har valgt en løsning uten vifter (iflg bilder har den de typiske luftespaltene). Dell greide jo dette med mesterstykket Latitude X1 for endel år siden.(Blandt annet testet på HW.no).Dette hadde jo satt den i virkelig særklasse blandt dagens lettvektere. Også litt synd at HW sine skribenter ikke mer fokus på dette aspektet imo.

Lenke til kommentar

Kan gjerne lage en billigere variant om de i stedet hadde valgt Intel Core i5 2537M med samme TDP på 17W. Vet ikke detaljene om SSD'en, men ideelt burde man hatt Intel 320 120GB mtp kapasitet / hastighet / pris. 12" er litt liten skjerm for min del i hvert fall. En eller to mer hadde ikke skadet, spesielt om den skal være til "folket".

Lenke til kommentar

Betaler glatt >13k for en god maskin med den spec'en, gitt at den også har fornuftig oppløsning. (Her har alle noe å lære av Sony Vaio Z!)

 

Gir katta i hvordan maskina ser ut, så lenge følgende krav er oppfylte:

  • god skjerm (høy oppløsning, skarp, god kontrast, helst lyssterk nok til å bruke i begrenset sollys)
  • godt tastatur (ikke alt for "harde" taster)
  • god touch-pad (med tilhørende musknapper)
  • god ytelse
  • god batteritid
  • lett

 

Her ser det ut som om maskinene scorer bra på ytelse, batteritid og vekt, mens de andre (og i mine øyne kanskje viktigste) faktorene er ukjente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...