Gå til innhold

AMD setter ned prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder AMD har tidspunktet alltid vært der for å kjøpe CPU. Jeg tror ikke jeg noen gang har sagt '' Nei, det er for dyrt, tror jeg heller venter litt. '' om AMD CPU'er :)

 

Det er vanskelig å si det samme om Intel, beklageligvis.

Endret av Romis
Lenke til kommentar

AMD ligger i kortene for neste maskininnkjøp her i huset.

Har 1366 men er IKKE en erstatter til den maskinen AMD er vurdert.

Men en mer TV / spill orientert PC til utlån og da er det greit å ha litt billig power.

 

Dessverre har økonomien andre veier å gå akkurat nå så de planene er "On hold" og vil sannsynligvis bli droppet til fordel for Bulldozer.

Lenke til kommentar

Greit nok at AMD har gode modeller i budsjettklassen, men jeg henger meg ikke helt på den bølgen av Intel-mostandere. Intel Core i5 2500K gir nesten like mye ytelse for pengene, bare at den koster mer. Det synes jeg er vel så imponerende, for å ikke snakke om det mye lavere strømforbruket og det mye høyere potensialet for overklokking. Å kjøpe Intel er slettes ingen bommert. Likevel skal det nevnes at det er i5 2500K eller ingenting for folk flest. :hmm:

Lenke til kommentar

Man må også huske på hovedkortkostnader. AMD har generelt sett billigere hovedkort. Har Intel selv og har hatt det i alle år, men når jeg bygger ny maskin til venner og familie er det som regel AMD som gjelder. Selvfølgelig varierer det fra år til år; C2D utkonkurrerte AMD i pris/ytelse lenge. Personlig synes jeg det er lettere å overklokke Intel prosessorer, til tross for at de respektive modellen ofte har samme potensiale. Det er nok utelukkende en vanesak. Skal ikke se bort i fra at dette kommer til å snu i nærmeste fremtid. Føler BIOS er unødvendig bloated på mange Intel entusiast-kort.

Lenke til kommentar

AMD har år på år hatt pris i forhold til ytelse som er langt lavere enn Intel i flere år, og fortsatt setter de ned prisene?

 

Hvor kult er ikke det?

 

Rart det når de ligger milevis etter Intel i ytelse?

 

Pris i forhold til ytelse = Prisen du betaler for ytelsen er mye bedre enn Intel sin motpart.

 

Jeg nevnte aldri noe om at AMD var foran Intel i ren ytelse. Tror nesten du bør lære deg å lese før du svarer, jeg.

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Det er rart hvordan til og med folk som er interessert i dette emnet lar seg lure til å kjøpe CPU av Intel som har den raskeste toppmodellen, enda de selv skal kjøpe noe langt lavere på stigen. Der har AMD som regel har det beste forholdet mellom pris og ytelse.

Dette er godt illustrert for alle som følger med på Toms Hardware månedlige "mest for pengene"-liste over CPU`er, hvor AMD de siste par årene har totalt dominert. Når man i tillegg legger til noe lavere kostnader for hovedkort så blir bildet enda skjevere.

 

Dog, nå som SB inntrer forandrer dette seg. På de (enda få) prisområdene hvor SB innfases er det stort sett Intel som har det beste forholdet mellom pris\ytelse. Så vi får håpe Bulldozer kommer på tida ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...