Gå til innhold

– PSP2-avsløring denne måneden (PSP)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter nyheten om at 3DS sannsynligvis - såvidt jeg vet er det ikke endelig bekreftet - blir regionlåst, er jeg desto mer gira på PSP2, som jeg regner med vil fortsette i samme spor som PSP med bedre grafikk.

 

Det eneste som bekymrer meg er batteriet og loading. PSP lader seg ut fort, så fort at den ikke ville holdt til f.eks. en lengre flyreise, og det er en svakhet for en håndholdt hvis man hele tiden må ha en kontakt i nærheten. PSPen preges også av loading; i svært mange spill er det vanskelig å ikke la seg irritere av hyppige loading screens og svarte skjermbilder som varer litt for lenge til at man kan overse dem.

 

Hvis Sony klarer å ta tak i disse to problemene og redusere dem hvertfall noe så får dem et stort pluss i boka her, spesielt nå som Nintendo ser ut til å kjøre på forbrukerfiendtlige regionlåser, men når de sier at grafikken skal være på nivå med tidlig PS3 blir jeg skeptisk. Jeg er spent på å se om det lar seg forene med bedre batteritid og færre loading screens, jeg er litt redd for at det faktisk kan bli verre.

Lenke til kommentar

To ting de kan gjøre for å bedre batteritiden:

- LED-skjerm

- Gå vekk fra disk-formatet. UMD krever enormt med strøm fordi disken må roteres når informasjonen skal leses.

Nintendo forstod dette tidlig og satser på minnekort.

 

Det er snakk om at Sony har gått vekk fra UMD-lignende løsninger, men det får vi ikke vite enda. Jeg krysser fingrene!

Minnekort har også mye kjapper lastetider! :D

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...