Gå til innhold

Anmeldelse: Super Meat Boy (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt hylekoret for dette spillet altså.

 

N+, som ikke er et vanvittig bra spill, har gjort dette før... og bedre... med flere på en gang. Og det var heller ikke det første spillet av denne typen, langt i fra. Super Meatboy blir deretter ganske uinteressant for meg og tydeligvis altfor lettvint fra utviklerens side. Easy money!

Men slik mener jeg også om andre ekstremt populære spill som Counter-Strike og The Sims, så jeg forventer ikke å bli hørt engang. Kos dere med dette noe simple spillet :)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hylekoret for dette spillet altså.

 

N+, som ikke er et vanvittig bra spill, har gjort dette før... og bedre... med flere på en gang. Og det var heller ikke det første spillet av denne typen, langt i fra. Super Meatboy blir deretter ganske uinteressant for meg og tydeligvis altfor lettvint fra utviklerens side. Easy money!

Men slik mener jeg også om andre ekstremt populære spill som Counter-Strike og The Sims, så jeg forventer ikke å bli hørt engang. Kos dere med dette noe simple spillet :)

 

 

Må spill være så utrolig kompliserte for at en skal bli underholdt?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hylekoret for dette spillet altså.

 

N+, som ikke er et vanvittig bra spill, har gjort dette før... og bedre... med flere på en gang. Og det var heller ikke det første spillet av denne typen, langt i fra. Super Meatboy blir deretter ganske uinteressant for meg og tydeligvis altfor lettvint fra utviklerens side. Easy money!

Men slik mener jeg også om andre ekstremt populære spill som Counter-Strike og The Sims, så jeg forventer ikke å bli hørt engang. Kos dere med dette noe simple spillet :)

 

 

Må spill være så utrolig kompliserte for at en skal bli underholdt?

Nei, tvert imot. Men har jeg sagt det motsatte?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hylekoret for dette spillet altså.

 

N+, som ikke er et vanvittig bra spill, har gjort dette før... og bedre... med flere på en gang. Og det var heller ikke det første spillet av denne typen, langt i fra. Super Meatboy blir deretter ganske uinteressant for meg og tydeligvis altfor lettvint fra utviklerens side. Easy money!

Men slik mener jeg også om andre ekstremt populære spill som Counter-Strike og The Sims, så jeg forventer ikke å bli hørt engang. Kos dere med dette noe simple spillet :)

Jeg har fullført begge spillene, og jeg er slett ikke enig med deg. På vegne av "hylekoret" ønsker jeg å gi deg forklaring på hvorfor folk er så glade i Super Meat Boy.

 

Gameplaymessig er N+ og Super Meat Boy temmelig like. Beinharde platformsekvenser, walljumping osv. Super Meat Boy har imidlertid tatt konseptet opp på et nytt nivå. For det første er det haugevis med collectables, dark world baner og hemmelige warp zones. Etter hvert får man tilgang til nye figurer som f. eks Commander Video eller Gish. Videre må det også nevnes at bossene i SMB er koselige avbrekk fra de vanlige banene. Alle disse elementene gjør at spillet føles større ut og at det har fått en replay value som N+ kan se langt etter. Kontrollsystemet til SMB er bunnsolid, og de forskjellige banene har massevis av elementer som gjør spillet utfordrende og underholdende.

 

Super Meat Boy har også en langt bedre presentasjon enn N+. Spillet byr på en rekke forskjellige verdener og grafikkstiler. Grafikken til N+ er simpel og monoton. Det samme kan også sies om soundtracket. Super Meat Boy har ikke et perfekt soundtrack, men det er milevis bedre enn musikken i N+. Replay-klippene til SMB er en liten, men hyggelig funksjon.

 

Den viktigste forskjellen mellom spillenes presentasjon er dog at Super Meat Boy har en egen identitet. N+ handler jo stort sett bare om en strekmann som springer gjennom hvite, gråe og svarte omgivelser på jakt etter gule klumper. Super Meat Boy har en sjarmerende grafikkstil, en egen historie og tonnevis av referanser til Mario-, gameboy-, Metroid-, Street Fighter- og diverse indie-spill.

 

N+ er et bra spill, men Super Meat Boy banker det ned i støvlene. Det er tydelig at Team Meat har arbeidet mye med dette spillet. Å påstå at dette spillet er lettvint fra utviklerens side får meg til å lure på om du i det hele tatt har prøvd spillet. Jeg har heller ikke noe sans for "jeg er best fordi jeg ikke er mainstream" holdninger.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Eg har fullført 100% av Super Meat Boy, og eg synes det er det et helt fantastisk spel.

 

"100% av light world brettene eller dark world også?"

 

Lurte litt på det selv.

Ble akkurat ferdig med light world idag og tør ikke tenke på å starte på dark world, alle warp zones og samle alle bandages ennå. Tror det blir et prosjekt for 2011.

Om du har klart alt 100% Eaxis, kudos til deg :thumbup:

 

PS. Kult med en meatboy som kjæledyr til avataren min :D

Lenke til kommentar

Synes det blir tåpelig å si "det overvurderte Braid". Dette har da virkelig ingenting med Super Meat Boy å gjøre? Jeg vet at en anmeldelse skal være subjektiv og skal fremme skribentenes eget synspunkt, men måten du fletter inn denne setningen på får det til å hørres ut som om du har noe personlig imot Braid.

 

Forøvrig, dere som er interesserte i dette spillet, ta en titt på giantbomb.com sin quick look av SMB, da får man virkelig et inntrykk av hvordan spillet er.

Endret av rodrigues
Lenke til kommentar

Eg har fullført 100% av Super Meat Boy, og eg synes det er det et helt fantastisk spel.

 

"100% av light world brettene eller dark world også?"

 

Lurte litt på det selv.

Ble akkurat ferdig med light world idag og tør ikke tenke på å starte på dark world, alle warp zones og samle alle bandages ennå. Tror det blir et prosjekt for 2011.

Om du har klart alt 100% Eaxis, kudos til deg :thumbup:

 

PS. Kult med en meatboy som kjæledyr til avataren min :D

 

Eg har 200/200 gamerscore i Super meat Boy. Altså eg har fullført alle light og dark worlds med A+, warp zones og funnet alle bandages. Eg ønsker god lykke til alle som går for 100%, dere klarer det om dere står på nok.:thumbup:

 

PS. Meatboy er kjæledyret mitt også:D.

Lenke til kommentar

Til Leflus post som er litt for lang til at jeg gidder å referere hele: N+ har leveleditor, bumper opp playabilitien en del synes jeg, og mener SMB kunne vært hakket bedre igjen med en editor. Liker begge spillene godt da. Og soundtracket på SMB er fantastisk, spesielt Hospital

 

Super meatboy får også level editor etterhvert. No worries.

Soundtracket rocker fra ende til annen syns jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...