Gå til innhold

Dragon Age 2 kunngjort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint at de hopper bort fra Ferelden allerede i første oppfølger, så man får etablert at Dragon Age-universet er stort og mangfoldig. Var litt redd for at de skulle ende opp med å være redde for å ta historiene ut av Ferelden etter å ha etablert akkurat det området gjennom bøker og spill.

Lenke til kommentar

Om jeg i hele tatt skal røre dette spillet bør det være langt bedre enn 1eren. Er vel bare ikke mitt type spill, ser ikke helt hva som er så bra med den ble ikke imponert over gameplayet, historien eller noe annet for den slags skyld. Men tydeligvis blant oss her inne er det bare meg som ikke forstår hysteriet bak dette spillet. :p

Lenke til kommentar

Skal de denne gang også fjerne RPG og gjøre det mer action? :(

 

Var jo så mye sutring over at spillet var "vanskelig" og "lite tilgjengelig for folk som ikke har spilt gamle PC-RPG-er" og "INGEN MOTORSAGER WTF", så det går vel den veien med DA også.

Lenke til kommentar

Skal de denne gang også fjerne RPG og gjøre det mer action? :(

 

Var jo så mye sutring over at spillet var "vanskelig" og "lite tilgjengelig for folk som ikke har spilt gamle PC-RPG-er" og "INGEN MOTORSAGER WTF", så det går vel den veien med DA også.

 

Synd må jeg si, likt kampsystemet i DA, skjønt det ble noe enkelt i Awakening (noe som ikke var systemet sin feil, men balanseringen).

 

At hovedpersonen er mer eller mindre forhåndslaget vet jeg heller ikke om jeg liker. Synes det var interessant å følge historien ifra flere vinkler i nr 1, men nå fungerer det jo bra i ME.

For å fortsette sutringa stiller jeg meg skeptisk til den nye visuelle stilen. Det er ingenting galt i den i seg selv, men vet ikke om det bil passe inn i Dragon Age - universet.

 

Forholder meg skeptisk enn så lenge, men Bioware har underholdt meg så langt og det er nok av tid til å overbevise meg.

Endret av Folen
Lenke til kommentar

Håper virkelig ikke de endrer noe på selve kampsystemet. Det var jo akkurat det de fikk til i forhold til Baldur's Gate 2. Nå trenger de bare fikse en bedre historie og ha flere interessante kompanjonger. Kanskje det er disse manglene som gjør at historien i toeren kommer til å starte på scratch? Forøvrig rart at man må spille en så predefinert karakter.

 

Det de ikke må gjøre er å falle i samme fella som de gjorde med Awakening og gjøre det for lett! Var jo ikke i nærheten av å dø på hard. Gjør normal og easy om til konsollmode hvis de vil, men ikke tving de som liker å tenke til å spille med en regelmotor som "jukser" for å få en utfordring. :p

Lenke til kommentar

Dette blir nok bra, etterhvert skjoenner man hvilke utviklere som er doemt til aa lage bra spill. Jeg er mest skeptisk til at det skal bli mer action, det eneste de hadde trengt aa gjoere for min del hadde vaert aa gjoere denne delen av spillet litt mer variert, ikke ha mer av det (har ikke spilt Awakening enda, som skulle gjoere dette bedre). Hadde ogsaa foretrukket om de beholdt det gamle kampsystemet, gud forby om de maatte gaa over til det tredjepersonsperspektivet vi kjenner fra Mass Effect. Ellers haaper jeg vi faar se til iallefall noen av karakterene fra originalspillet, men nytt blod er ogsaa velkomment.

Lenke til kommentar

Nei må si meg enig i at disse "forbedringene" virker ganske skremmende. Jeg likte det godt slik som det er i DA:O, og når de nå skal begynne å endre på den oppskriften er fallhøyden virkelig stor. Krysser fingre og tær for at "forbedringene" er forbedringer og at de ikke ødelegger det som funker (som med ME2). Så intill traileren og litt mer info kommer er jeg en skeptisk, men håpefull Rider of Reason. :)

Lenke til kommentar

Jeg kan leve med at de diller med actionsystemet, men jeg håper i det lengste at de bevarer muligheten for det isometriske perspektivet. Hvis de velger å droppe det på PC og konsoller, i stedet for å gi det til konsoller (eller bare å bevare status quo), blir jeg djupt såra og vonbroten.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Ser ikke helt hva som var så problematisk med mass effect 2 men om de kødder med DA på grunn av gjøker som ikke har erfaring med "old school" rpg'er så gjør de seg en stor bjørnetjeneste. Og det bildet bør virkelig være concept art, seriøst. Og om de tar vekk det isometriske kameraet fordi halvaper hvis spilleerfaring begynte med gears of war krever det mister de min respekt. Må få være litt nazi på akkurat dette siden denne sjangeren av rpger stort sett ble startet av folk fra bioware og ble akkurat gjenopplivet av dem.

 

Klag klag klaag.

Endret av ghost_ronin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...