Gå til innhold

Nintendo annonserer 3D-håndholdt (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ooh, spennende. Kanskje jeg endelig vil hoppe over fra den gamle dsen da xP Satser vel på at den fortsatt vil ta DS-spill.

Jepp, den skal være bakoverkompatibel.

 

Blir spennende å se E3 i år.

 

Det er noen uoffisielle rykter fra GDC som skal ha kommet fra folk som jobber på konsollen:

 

  • To skjermer, nesten uten skille
  • Skjermene skal være større og ha bedre oppløsning, men nøyaktig oppløsning er uvisst
  • Skal bruke Nvidia Tegra
  • Omtrent like kraftig som Gamecube, og lik programeringsmetode
  • Vil fortsatt bruke "carts" - menes at de vil være på samme størrelse som de til ds/dsi bare annen innmat.
  • Akselerometer for bevegelseskontroll

Håper disse ryktene stemmer

 

Hentet fra: Revidrath på NeoGaf

Endret av Tryph
Lenke til kommentar

Likar ryktene Tryph!

 

Lurer på korleis dette vil fungere for oss som ikkje kan sjå 3D? Hadde vore kult om dei klarte å lage dette på ein ny måte som gjorde det mogleg for oss også, men eg er skeptisk kjenner eg.

 

Hmmm, det hadde selvfølgelig vært ideelt om teknologien var noe alle kunne bruke. Det å ikke kunne se 3D, har det noe med brillene å gjøre? I så fall kan det kanskje være bedre at det er en autostereoskopisk skjerm som skal formidle 3D effekten?

Lenke til kommentar

Nei men, det var da som bare. Enda en håndholdt maskin, og jeg som nettopp kjøpte meg en DSi XL. :(

 

Heldigvis en stund til det kommer da. Gleder meg til å se mer på E3. Hvis den oppfyller alt det Tryph listet opp av uoffisielle rykter så må jeg nesten bare skaffe meg en slik en også, så får det heller bare være at jeg har en nesten ny DSi XL. ;)

Lenke til kommentar

 

Hmmm, det hadde selvfølgelig vært ideelt om teknologien var noe alle kunne bruke. Det å ikke kunne se 3D, har det noe med brillene å gjøre? I så fall kan det kanskje være bedre at det er en autostereoskopisk skjerm som skal formidle 3D effekten?

 

For mange, meg sjølv inludert, handlar det om at augene ikkje samarbeidar skikkeleg. Dei ser heilt fint kvar for seg, men klarer ikkje å smelte desse to bileta saman. Det meste (om ikkje alt?) av dagens 3D-teknologi baserar seg på at kvart auge ser to forskjellige bilete, for at hjernen så smeltar desse saman og gjer oss 3D-effekten. For mange er denne effekten sterkt redusert eller fullstendig fråverande sidan ein berre kan sjå eit av desse bileta om gangen.

 

Ein autostereoskopisk skjem baserar seg vel også på at augene ser to forskjellige bilete? Eller tar eg feil no?

Lenke til kommentar

Ein autostereoskopisk skjem baserar seg vel også på at augene ser to forskjellige bilete? Eller tar eg feil no?

 

Skumleste litt gjennom 3D teknologien, og det ser ut som om du har rett. Lurer felt på hvilken 3D teknologi de har valgt. Får vel merke av på kalenderen når Nintendo skal ha pressekonferanse på E3 og se om jeg klarer å finne en live stream.

Lenke til kommentar

Sony tok Nintendo på senga da de avslørte PSP. Jeg tipper at Nintendo ønsker å unngå den samme tabben denne gangen.

 

Jeg skjønner at DSi XL-eiere ikke vil like denne nyheten, men i mars 2011 vil det være 6 1/2 år siden den originale DS'en kom ut. Det er på tide med en ny DS.

 

Denne nyheten setter for øvrig annonseringen av "Pokemon 5" i et nytt perspektiv. Vil spillet ha 3DS-eksklusive funksjoner? Kanskje det kommer en 3DS-eksklusiv versjon av spillet slik Pokemon Crystal ble eksklusivt til Gameboy Color.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at DSi XL-eiere ikke vil like denne nyheten, men i mars 2011 vil det være 6 1/2 år siden den originale DS'en kom ut. Det er på tide med en ny DS.

Hehe, det er ikke det at vi ikke liker nyheten for det gjør vi (i alle fall jeg). De er bare litt småirriterende, og på sett og vis unødvendig at de skal slippe to nye maskiner så tett innpå hverandre.

 

Denne nyheten setter for øvrig annonseringen av "Pokemon 5" i et nytt perspektiv. Vil spillet ha 3DS-eksklusive funksjoner? Kanskje det kommer en 3DS-eksklusiv versjon av spillet slik Pokemon Crystal ble eksklusivt til Gameboy Color.

Ohhh jajajajaja, gief Pokemon 5 med 3D-funksjoner. Hvem i all verden vil vel ikke ha noe sånt. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...