Gå til innhold

Alternativ 3D med hodesporing


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske trist at dette dukker opp i nyhetene nå. Nøyaktig det samme konseptet ble demonstrert på Wii for hele 3 år(!!) siden. Men siden det er på Ipad er det jo selvsagt en ny og revolusjonerende teknologi... :thumbdown:

Edit: Og jeg hadde også samme programmet installert på en gammel HTC Diamond for et par år siden.

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
En ganske genial løsning på et problem som ikke finnes.

Som i "briller er ikke et problem" eller "dagens massive tilgang på gode brillefrie 3D-skjermer for mobil er ikke et problem"?

 

Demoen med skyteblinkene kom til Nintendo wii allerede i desember 2007.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw

 

Head-tracking teknikken er litt annerledes (fordel: 3D-virkning mot og fra displayet, ulempe: to IR-led på hodet), men jeg synes det er latterlig å fremstille dette som nytt nå. Jeg får heller ønske velkommen etter.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
En ganske genial løsning på et problem som ikke finnes.

Som i "briller er ikke et problem" eller "dagens massive tilgang på gode brillefrie 3D-skjermer for mobil er ikke et problem"?

 

Var heller ment som at jeg ser ikke helt poenget med at alt mulig skal være 3D. Ser ikke hva en 3Dskjerm skal gi meg på mobilen. Men for de som ikke kan vente på å få se Avatar i 3D på telefonen er det kanskje kult.

Lenke til kommentar

Som sagt: IOS er velkommen etter med å kjøre dette demoprogrammet på mobile enheter. Sensasjonen er ingen sensasjon, hverken på mobile enheter eller generelt.

 

"Nyheten" er litt i samme sjanger som "Apples nyeste telefon kommer med kalkulatorfunksjon! Wow!"

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...