Gå til innhold

Tablets/Asus EEE Pad Transformer


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat bestilt Asus EEE Pad Transformer 10.1 fra Komplett.

 

Hva slags forventninger har du til en skikkelig Android tablet?

Har du noen forventninger til Honeycomb?

Hva vil du bruke en tablet til?

 

 

 

Telefon og kontaktinfo til ASUS Nordic:

Telefon 23 16 26 82

http://rma.asus.de/p...eu/n/index.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hilsen

kekePower

Endret av kekepower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er interessert i tablets, men er ikke særlig glad i tyngden og størrelsen på disse, da spesielt når en skal jobbe/skrive - i tillegg til at det er mer tungvindt å skrive direkte på en skjerm kontra på et tastatur. Transformer og dets tastatur fikser disse problemene. :)

 

I tillegg har Transformer meget bra HW, den har stock Honeycomb, og prisen er meget hyggelig. Så ja.. Transformer virker lovende. :)

Endret av djorgen
Lenke til kommentar

Har selv lyst til å kjøpe Asus Transformer. Det virker som det er den beste nettbrett løsningen pr dags dato.

Forventer en bra touch respons. Viktig at det flyter fint over skjermen, og ikke hakker, som f.eks på galaxy tab. Ser fram til å teste hvordan det fungerer å spille av 1080p videoer til tv'en og se hvordan spill fungerer.

Er også spent på hvordan docking løsningn fungerer. Hvis pad'en går tom for strøm og setter den i docking stasjonen, vil strømmen fra dockingstasjonen lade pad'en mens den står der? Eller må man koble til fysisk strøm da?

Og fungerer det å koble mobilen til usb tilkoblingen og lade den fra docking-batteriet? Og vil gadgets fungere på batteriet?

 

Ser at Transformer også får et 1.3 mp kamera forran. Åssen fungerer videokonferanse på Android egentlig? Er det klart til bruk, så jeg kan ringe opp hvilke som helst person med frontkamera på telefonen sin? Og fungerer den med facetime på iphone?

Lenke til kommentar

Hvis pad'en går tom for strøm og setter den i docking stasjonen, vil strømmen fra dockingstasjonen lade pad'en mens den står der? Eller må man koble til fysisk strøm da?

Og fungerer det å koble mobilen til usb tilkoblingen og lade den fra docking-batteriet?

 

Dockingstasjonen lader tablet'en. Så ja, om tablet'en er tom for strøm, og du setter den i dockingen, så vil den begynne å lade.

 

Om mobilen din kan lade via USB så kan du lade den via dockingen ja.

Lenke til kommentar

Har selv lyst til å kjøpe Asus Transformer. Det virker som det er den beste nettbrett løsningen pr dags dato.

Forventer en bra touch respons. Viktig at det flyter fint over skjermen, og ikke hakker, som f.eks på galaxy tab. Ser fram til å teste hvordan det fungerer å spille av 1080p videoer til tv'en og se hvordan spill fungerer.

Er også spent på hvordan docking løsningn fungerer. Hvis pad'en går tom for strøm og setter den i docking stasjonen, vil strømmen fra dockingstasjonen lade pad'en mens den står der? Eller må man koble til fysisk strøm da?

Og fungerer det å koble mobilen til usb tilkoblingen og lade den fra docking-batteriet? Og vil gadgets fungere på batteriet?

 

Ser at Transformer også får et 1.3 mp kamera forran. Åssen fungerer videokonferanse på Android egentlig? Er det klart til bruk, så jeg kan ringe opp hvilke som helst person med frontkamera på telefonen sin? Og fungerer den med facetime på iphone?

 

Skype er rett rundt hjørne når det gjelder videosamtale for Android.

Facetime er en ren Apple ting (selvfølgelig!) men Kvik er en crossplatform app som lar deg bruke videosamtaler mot iPhone:)

Lenke til kommentar

Transformer er nok uten tvil den mest spennende tableten som er på vei. Det eneste som e kjipt med å kjøpe nå e at tabs med quad-core kanskje kommer allerede mot slutten av sommeren, så da er det litt kjipt hvis denne blir forbigått allerede da. Tviler på at eg klarer å vente så lenge uansett, så da blir det kanskje en liten Acer Iconia A100 i mellomtiden.

 

Tabletsnakk kan vi jo forresten prøve å samle i Den store tablet-tråden så vi ikke ender opp med så mange forskjellige tråder å forholde oss til.

Lenke til kommentar

På Bestbuy.com, så har det stått at brettet koster 400 dollar, som blir 2 200 KR(etter kursen 5,5) og med 25% moms, kommer prisen opp i 2750 KR.. Er dette riktig? kan det lønne seg å kjøpe nettbrettet fra Bestbuy? - De har fjernet siden nå, men den kan sikkert dukke opp igjen. Etter det jeg har sjekket av andre nettsider, så står det at prisen kan komme opp i 500 dollar, som betyr at nettbrettet koster 3437,5 kroner....

 

Stemmer dette? Kan det være lurt å bestille fra utlandet, istedenfor i Norge, hvor nettbutikkene opererer med prisen 4000 kroner uten dockingen?

 

Har ikke regnet med frakt

 

- Hmf

Lenke til kommentar

Jeg synes også at Transformer'n er den med mest potensiale for øyeblikket.

Dualcore, quadcore, 16/32GB minne osv betyr jo lite når man skal være først med det siste :-)

 

En slik tablet kombinert med en telefon med wifi hotspot er knall. Jeg gleder meg.

 

 

/kekePower

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Leste hos enten PS.no eller Netshop, på facebook at de har fått bekreftet leveringsdato fra Asus 20 mai.Hvor mye det stemmer er usikkert, men når de faktisk sier en dato, istedefor noe autogenerert i webshoppen, så er det jo kanskje en liten sanhet der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...