Gå til innhold

Naken i New York


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et innlegg er slettet fra tråden da det oppfattes som spam.

Vil man fremme redaksjonell kritikk på noe vis så forventes det at det kan gjøres på en saklig måte (les; bedre enn med ett ord).

Tilbakemeldinger tas på PM til undertegnede og ikke i tråden. Det vil eventuelt slettes uten forvarsel.
Endret av hernil
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Javel?

 

Kvinnekropp selger i alle formater, gammelt (og kjedelig) nytt - og er fotografen en kvinne slipper vedkommende grisestempelet - lenge leve dobbelsynet. Dog litt merkelig at hun ikke ble hanket inn pga den (håpløst) sarte og puritanske amerikanske sjela.

 

(Hadde det vært her i landet og en naken mann, ville "modellen" antatt blitt anmeldt for blotting (mulig i Amerika og). Gud forby hvis et barn så en naken mann - eller jomfrutante Gustava Fioletta Tempelhus)

 

Elles helt ordinære bilder etter min mening.

 

Tor

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jeg har ikke noe i mot deilige veltrente damer som stiller seg opp naken på gata jeg altså.. det skulle gjerne vært flere av disse, og spesielt i mitt nærmiljø.. ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor var de bildene bedre, la7dfa.com? Er det fordi de er bedre håndverksmessig og mer prosesserte? Mer slående? Den sobre tonen i New York-bildene er et bevisst virkemiddel - for å se henne som en del av byen, som en deltager og ikke som en som opptrer. Dette er ment å være kunst, ikke bare noen pent komponerte posters som man kan kjøpe på IKEA. Men istedet for å se henne som en del av byen, så ser vi altså henne som en naken kvinne. Og dermed har hun et godt poeng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den sobre tonen i New York-bildene er et bevisst virkemiddel - for å se henne som en del av byen, som en deltager og ikke som en som opptrer.

Sobre tonen? Blurete i beste fall, mer som ute av fokus - som om tante Olga Synnøve hadde tatt noen snapshot etter noen glass ettermiddagskonjakk.

 

Men istedet for å se henne som en del av byen, så ser vi altså henne som en naken kvinne. Og dermed har hun et godt poeng.

Og poenget er? Hun er naken, ferdig med det. Og å møte en naken (edru) dame på byen på denne måten er like sjeldent forekommende og unaturlig som om julenissen skulle dukke opp i juli i tanga og stråhatt med en pils i hånda på Aker Brygge.

 

Jeg har ikke noe i mot nakenhet som sådann, men er heller ikke mer naiv enn man bør være, og jeg tror det er rimelig klart at damen vet meget godt at kroppen hennes selger bilder bedre naken enn påkledd. Om bildene blir "bedre" eller mer "kunstneriske" uten klær enn med kjøper jeg ikke uten videre som en standard.

 

Se deg om litt i verden, særlig nettverden. Den er full av hunnkjønn mer eller mindre nakne, enten det er kjendiser eller fjortiser (store som små) som ønsker å være Paris Hilton. Hvorfor er det slik? Jeg mener at hvorfor mange kvinner bruker kroppen for å oppnå et eller annet. Pupper har f.eks ikke mer hjerne i dag enn i Evas tid, de er fremdeles kun to utvekster som inneholder melkekjertler.

 

Det er kanskje noe i utrykket om at i en kvinne bor det både en skjøge og en madonna. Det er og mange som mener at kvinner generelt er sterkt konkurransepregete, og da ment som konkurranse om oppmerksomheten. Nakenhet - eller det å vise frem kroppsdeler på ymse måter er et av våpnene i deres kamp. Og da for å ikke minst prøve å matche eller overgå deres medsøstre (det er jo der konkurrentene finnes). Kroppen er således for mange kvinner et virkemiddel for å oppnå mest oppmerksomhet.

 

I denne aktuelle "saken" ville det etter min mening gitt en bedre kunstnerisk effekt om den nakne var en gammel bestemor fremfor en kvinne som ser ut som en hvilken som helst ung fotomodell - og dermed virker hun malplassert i motivet/scenene. Men klart hun vil selge mer uten klær enn med siden mange menn fremdeles er på hulestadiet angående disse forhold. Men kunstnerisk er det ikke bedre fordi hun er naken etter min mening, snarer tvert om.

 

Tor

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Og poenget er? Hun er naken, ferdig med det. O

 

Ay ay.. så sinna da..? ;) Dama er fin, og jeg tror ærlig at du Tor hadde snudd deg etter henne.. og ikke etter ei som ser ut som ei Michelin dame, bleikfeit og blubbete.. Dama selger bilder fordi hun er råflott, samt at det er ikke mange som gjør dette i dag. At man har nakne fjortisser som er nakne bak et webkamera kan ikke sammenlignes i denne sammenhengen her.. :)

Lenke til kommentar

Og poenget er? Hun er naken, ferdig med det. O

 

Ay ay.. så sinna da..? ;)

Sinna? Nei, bare påpeker at naken dame gjør ingen bilder automatisk til kunst.

 

Dama er fin, og jeg tror ærlig at du Tor hadde snudd deg etter henne.. og ikke etter ei som ser ut som ei Michelin dame, bleikfeit og blubbete.. Dama selger bilder fordi hun er råflott, samt at det er ikke mange som gjør dette i dag.

Javisst er hun fin, som en ordinær modell det finnes tusenvis av. Men spørsmålet var om det var kunst, noe jeg mener det ikke er siden jeg føler hun er malplassert - som en naken ordinær modell tilfeldig plassert i et bybilde. Mer som om man leier en eller annen tilfeldig modell for en eller annen markedsføringsgreie.

 

Men som nevnt vet hun nok at kroppen selger uansett (i selve motivsituasjonene ville nok den "bleikfeite og blubbete" falt bedre inn for å skape et bedre helhetsmotiv).

 

(angående fjortiser finnes disse i utgaver helt fra småfjortis til pensjonistfjortis, noen kvinner er evige fjortiser)

 

Tor

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...