Gå til innhold

Insider med overraskende Nokia-nytt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trykkfølsom skjerm er ikke så ille det!

om det ikke faktisk ér det, så oppleves det som mer presist i allefall.

Man trenger ikke at hver knapp tar opp enorme mengder av skjermen bare for at

det skal være mulig å treffe den med en stor feit finger!

Det går også an å bruke hva som helst på trykkskjermer, f.eks. negler.

 

Berøringsfølsomme skjermer er kjekke de, men de er ikke noen vidundererstatning alle

stedene det befinner seg en trykkfølsom skjerm!

Lenke til kommentar

Jeg hadde TYtN2 med trykkfølsom skjerm, og opplevde aldri det som problematisk. Jeg kunne bruke stylus, eller fingrene, og begge deler fungerte helt fint. Ikke måtte jeg trykke spesielt hardt heller.

 

Multitouch hadde jeg såklart ikke, og ser jo fordelen med dette. Hvorvidt jeg savner stylusen eller ikke avhenger av situasjonen.

 

Jeg har derfor ikke noe problem med å se at det kan være et marked for slike skjermer, og multitouch kan godt implementeres. Trolig kan man kutte litt i pris også.

Lenke til kommentar

Chassie 1 er en minimum spesifikasjon.

NoDo oppdateringen som rulles ut nå, har så vidt jeg har forstått fått støtte for nye prosessorer. Så de telefonene som er basert på Chassie 1 vet vi minimums spesifikasjoner på.

 

En av de tingene som ble fremhevet når Nokia og Microsoft annonserte sammarbeidet var å få frem telefoner i de lavere pris segmentene. Chassie 2 telefonene er nok forsøket på å få dette til. Kan tenke meg at dette er telefoner de vil pushe mot emerging markets der Nokia allerede er stor i dag. Feks Kina.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat gått over fra trykkfølsom til berørelsesfølsom skjerm, og at trykkfølsom er utgått teknologi er vås. For meg var det stor nedtur å miste nøyaktigheten og bruksområdene til den resistive skjermen.

 

Denne artikkelen er bare nok et eksempel på at media lar seg fullstendig diktere av Steve Jobs' "hot and not"-liste. Tenk selv, da: er det virkelig ikke mulig å se at resistive skjermer har bruksområder som fullstendig mangler på kapasitive skjermer? Like mye som det samme er sant andre veien. De to typene skjerm har såpass forskjellige bruksegenskaper at å miste den ene typen skjerm er som om man skulle slutte å lage laptops fordi det finnes netbooks.

 

Kunne jeg bytta inn min nye ZTE Blade i samme modell men med støtte for hanske- og stylusbruk, hadde jeg lett vært villig til å betale ekstra for det. Jeg bor nemlig i Norge.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Man kunne jo vært litt stygg og spurt hvorfor det er overraskende at nokia kommer med gammel teknologi :).

 

Nå har jeg ikke vurdert specs på noen Nokia-telefon i de siste månedene, men Nokia har i mine øyne alltid vært tidlig ute på å pushe ny/mer teknologi. Da jeg skulle ha ny telefon for et par år siden, forsvant alle andre merkene enn Nokia fra søkene på prisguide etterhvert som jeg krysset av for features jeg ville ha. Nå sist var de vel tidlig ute med NFC, og annonserte at alle Nokia-telefoner skal det fra 2011. Til sammenligning måtte Google spekke opp en telefon selv, for at den første NFC-telefonen med Android skulle komme.

 

Sånn som jeg ser det er det bare operativsystemet og utseendet, og ikke hardware-features har hengt etter hos Nokia. Er du sikker på at din uttalelse ikke er farget på fordommer pga symbian?

 

Da jeg kjøpte min første (og muligens siste) Nokia-telefon var det basert på kalde fakta: jeg fikk mest teknologi per krone hvis jeg valgte Nokia. Merkenavnet Nokia har bare telt negativt for meg, men de lager telefoner med god (les:mye) teknologi.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...