Gå til innhold

XP blir sikrere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er fortsatt endel programvare som ikke støtter høyere enn xp.

Du får jo fortsatt kjøpt maskiner med xp av bedriftsmodeller, samt kjøpe xp volumelisenser.

Sålenge det selges og oppdateres står vel ikke noe i veien for fortsatt bruke det? :)

 

Tipper 2013 så er vi helt over på win7 (forhåpentligvis).

Endret av cruzader
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er under et år siden jeg kjøpte ny PC med XP, i mangel av PCer med Linux. Jeg kjører originale XP + Ubuntu på maskina og synes de fungerer bra sammen. Jeg har jobbet en del med Vista og Win7 på andre maskiner men kan ikke si jeg savner noe særlig fra Vista/Win7 i XP. Jeg ser derfor ingen grunn til å bruke penger på å skifte Windows-utgave på denne maskina ennå.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Er under en måned siden jeg kjøpts pcr med XP på fra fabrikk :new_woot:

 

XP lever nok i beste velgående til alt av programvare omsider er win7 kompitabelt, samt mange eldre maskinparker som nok ikke yter optimalt med win7.

Siste fra microsoft nå er jo fortsatt oppdateringer til 2014, de ville vel orginalt "drepe" xp 2008 så lever litt på lånt tid etterhvert.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Det er ikke noe som tilsier at XP vil slutte å fungere den dagen Microsoft slutter å komme med oppdateringer. Etter 13 år med bugfjerning er det nok relativt bra til tross for en del strukturelle sikkerhetssvakheter. Win7 har en mer robust struktur i utgangspunktet, men det er å regne som ganske ungt ennå med tanke på bugfjerning.

Lenke til kommentar

Er det virkelig noen som bruker det gamls XP møkka systemet ennå

jeg bruker media center edition på htpc'n min nå. Synes ikke xp er noe møkk jeg.. sålenge os'et er brukbart så er det bra nok for meg. vista var det første som forsvant fra laptopene mine..

 

lurer på når denne opptateringer kommer til min maskin, da den har ganske mange opptateringer å installere. installerte jo xp igår, så det tar jo sin tid å opptatere...

Lenke til kommentar

Og for ikke å snakke om alle bedriftene som absolutt ikke kan skifte over fra XP da systemene ikke vil kunne kjøre på Win7. For disse er de potensielle utgiftene forbundet med ny maskinvare og OS helt uaktuelle. Tipper dette også gjelder for 90% av kommunene her i landet. Tror nok XP vil være blant oss leeenge enda :)

Lenke til kommentar

Er det virkelig noen som bruker det gamls XP møkka systemet ennå

 

 

Du må slutte å være så forbasket kjepphøy, og bruk heller energien på hva egentlig diskusjonen gikk ut på,

 

hvis ikke så vær så vennlig å pælme labbene dine vekk fra tastaturet !! :realmad::thumbdown:

 

Jeg selv kjører XP og er stor fornøyd, og setter pris på infoen som blir servert her inne !!

 

Også blir jeg :sick: når slike som deg kommer med disse hyper-intellektuelle innlegg som ikke har mening i det hele tatt

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor folk fortsatt bruker xp. Er man gjerrig finnes det måter å unngå å betale på. Har man 4+GB ram er det ingen grunn til å loke med xp. Superfetch har revolusjonert min hverdag fra 2007.

 

Skrevet på en pc med 45 MB fri ram, men over 2 GB ledig ram.

Lenke til kommentar

XP har mange fordeler over Win 7, stort sett eneste grunnen til å bytte er om man må ha DX10 og 11 (3 veis CrossFire og SLi.) eller om man har SSD og må ha TRIM.

Utenom dette er XP mye bedre, blant annet er det lettere å finne ut feilen om ett program krasjer, noe som er ett helvete på Win 7 siden den går rett til "Solution Center" som aldri finner noen løsning uansett.

 

XP er også enklere å bruke om man er entusiast, vet av en utvikler som faktisk ikke har noen planer om å bytte, det er rett og slett for solid.

I tilegg som jeg alltid nevner, så vil XP regjere buisness markedet.

Dette grunnet at det er software som er laget for en spesielt oppdatert versjon av XP og ikke kan byttes, blant annet at disse har USB dongles som ikke funker så bra med oppdatert XP, og ihvertfall ikke Vista og Win 7.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Er det virkelig noen som bruker det gamls XP møkka systemet ennå

Som du ser blir du møtt med blandet respons, fra de saklige til de du kanskje håpet på? Her er en blandet;

 

Når du slenger ut en slik setning — en påstand, fremstår du som en ung "løk" som fremdeles bruker mesteparten av ditt reserverte budsjett på å være fremst i rekka med nyeste av ditt og datt. Kanskje har du til og med piratkopiert OS'et du bruker også, eller har trykket alternativene til ditt bryst ...?

 

Det er mange av oss, som faktisk har vært i den beskrevne livsfasen, og som nå legger andre kriterier til grunn for en velfungerende hverdag, kunne gjerne brukt tilsvarende setning som deg med endring om at w7 er et nytt "møkkasystem" (sammenslått ord!).

 

Saken er nemlig at om du legger frem en slik påstand, bør du legge til hvorfor du har en slik juvenil holdning til XP — for å ikke bli oppfattet som indikert over.

 

For mitt vedkommende skjønner jeg ikke at folk gidder bruke w7 over XP med tanke på hvordan Ms har rotet det til med brukervennlighet for oss som er vant med og forventer oversiktlighet og effektivitet. Flere aspekter med w7 er form foran funksjon, noe jeg personlig ikke setter pris på. Det må være en balanse eller motsatt prioritering.

 

Hadde jeg ikke måttet ha w7 på min bærbare for å få utnytte dens funksjoner (multitouch), hadde jeg kun hatt XP på mine maskiner. Office 2007+, wVista/w/, ribbons og annen idioti gjør at jeg skal nyte XP i mange år til fremover. Når innovasjon for innovasjonens del får prioritet uansett hvor lamt det er, står jeg mer enn villig over.

Lenke til kommentar

Jeg kan virkelig ikke skjønne hvordan folk kan si at XP er et møkka system. Jeg har aldri opplevd bedre operativsystem enn Windows XP, og derfor bruker jeg det forsatt.

 

Alle (nesten) programmer, drivere og maskinvarer støtter XP. Her slipper vi å se etter "Windows 7 Ready!" eller "Vista Ready!" merket.

 

XP bruker også så forferdelig lite ressurser i motsetning til Windows 7 som sluker de 2GB RAM ressursene jeg har i maskinen.

 

Så jeg kommer til å bruke XP i lang tid fremover. Helt utrolig bra OS, så de "XP er møkka system" kan du/dere dra langt opp i assen med :new_woot:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Så jeg kommer til å bruke XP i lang tid fremover.

Bare litt angående å bruke XP i lang tid. Så lenge det fungerer godt nok og er trygt nok så er det ikke noe vits å bytte. Men en eller annen dag vil det være på tide. XP har levd utrolig lenge (2001-2014), mens Vista ser ut til å bli langt mer kortlivet. Microsoft tapte nok en hel del på å ikke lanserte XPs oppfølger før etter ca 6 år. Den tabben har de sagt at de skal unngå i framtida med ca 2-3 år mellom hver nylansering. Det betyr at vi kan forvente "Windows 8" allerede i 2012. Så hvis man kan holde XP i live til da så blir det billigere i og med at man hopper over en Windows-generasjon til. Eventuelt vente til 2014-2015 og hoppe rett fra XP til "Windows 9". Hvis man ikke har forlatt Windows-skuta innen den tid og f.eks entret OSX-skuta eller en av Linux-skutene.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...