Gå til innhold

Test: Nvidia Geforce GTX 570


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er uten tvil nok et sterkt kort fra nVidia, så får vi snart se det opp mot HD 6900-serien som kanskje er utsatt til 15. des, samt at tilgjengelighet blir interessant.

 

Andre tester av GTX 470:

Techpowerup: ASUS GeForce GTX 570

Techpowerup: Palit GeForce GTX 570 Sonic Platinum (overklokket)

Guru3D: GeForce GTX 570 review

 

Tilgjengelighet i skrivene stund:

Komplett: Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB PhysX 2999 kr (19 på lager)

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Her får vi jo omtrent samme ytelse som GTX 480 (denne testen viser at det svinger litt i favør GTX 570, men det skyldes nok først og fremst drivere, basert på andre tester) til en lavere pris og med et veldig mye lavere effektforbruk. Dette er jo det nest beste én-GPU-kortet på markedet og vinner selvsagt i sin prisklasse. Nå er det vel egentlig bare å konstatere at Nvidia har gjort jobben sin, så får vi vente til neste uke for å se om AMD har gjort en bedre eller dårligere jobb.

Lenke til kommentar

Kan det dra tre skjermer samtidig?

Nei, det krever to kort i SLI.

Nei det gjør det ikke.

 

Kan jeg få svar fra noen som har peiling?

Jo, det gjør det. Skal du kjøre 3D på tre skjermer så trenger du et SLI-oppsett med Nvidia.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Her får vi jo omtrent samme ytelse som GTX 480 (denne testen viser at det svinger litt i favør GTX 570, men det skyldes nok først og fremst drivere, basert på andre tester) til en lavere pris og med et veldig mye lavere effektforbruk. Dette er jo det nest beste én-GPU-kortet på markedet og vinner selvsagt i sin prisklasse. Nå er det vel egentlig bare å konstatere at Nvidia har gjort jobben sin, så får vi vente til neste uke for å se om AMD har gjort en bedre eller dårligere jobb.

Her er faktisk kortet rundt 7,5 % bedre enn GTX 480 (uten at jeg har akurate tall på det). Hvor vidt dette er driverrelatert vet man jo ikke. Men man vet sikkert at driverne ikke står for mye ytelsesøkning. Jeg synes nVIDIA har gjort det veldig godt og er faktisk overrasket selv.
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1291733823' post='16594140']

Kan det dra tre skjermer samtidig?

Nei, det krever to kort i SLI.

Nei det gjør det ikke.

 

Kan jeg få svar fra noen som har peiling?

Jo, det gjør det. Skal du kjøre 3D på tre skjermer så trenger du et SLI-oppsett med Nvidia.

Bare du som snakker om 3D her. Ja det kan dra 3 skjermer samtidig. http://www.kegetys.net/SoftTH/ SoftTH det har to DVI utganger og en display mini port så det skal kunne la seg gjøre. om du ikke har en overgang til display mini kan det også konfigureres med et annet eldre skjermkort på den siste skjermen. Softth bruker da den gpu en du velger til å rendre grafikken og kun utgangen på det andre kortet.

Lenke til kommentar

Ser ut som et bra kort dette,kudos til NVIDIA :)Prisen kunne vært et hakk lavere i mine øyne.

Skal man tro sweclockers så blir prisene på 580/780 VS: 6950/6970 nesten identiske så dette blir veldig spennende å se hvem som tar seieren hjem denne runden :D

Når man tenker ytelse vs pris så er GTX 570 en del billigere enn GTX 570, så kan ikke se at dette var så dårlig. Det er også billigere en GTX 580 per ytelse. Hvordan det er i forhold til GTX 470 er en annen sak. GTX 570 er i skrivende stund 67,54 % dyrere enn GTX 470. Ytelsen er som HW.no skrev, rundt 30-33 % bedre enn GTX 470. Nå skal det sies at GTX 470 skal fases ut og at prisene er latterlig lave, mest sannsynlig av en grunn; de skal bort. I tillegg er aldri High-End kortene kjent for å ha best pris vs ytelse verdi. Temperaturer, strømforbruk og støy er jo også forbedret kraftig (med tanke på det er mer stillegående enn topp kortene i GTX 200 serien). Det er jo også noe man betaler for. Alt i alt synes jeg du får mye for pengene ved å kjøpe GTX 570. Nå er Komplett billigest ved en pris på 2999 NOK. Trolig ser man lavere prising i nær fremtid, slik man gjorde med GTX 580.

 

Jeg ser for meg at GTX 560 er det kortet som blir best på pris vs ytelse. Skal du ha topp-ytelse må du betale litt ekstra per ytelse, slik har det alltid vært. For de som er veldig interesserte i topp-kort så vil ikke prisen stoppe dem.

Endret av StianAarskaug (S10QaN)
Lenke til kommentar

Her får vi jo omtrent samme ytelse som GTX 480 (denne testen viser at det svinger litt i favør GTX 570, men det skyldes nok først og fremst drivere, basert på andre tester) til en lavere pris og med et veldig mye lavere effektforbruk. Dette er jo det nest beste én-GPU-kortet på markedet og vinner selvsagt i sin prisklasse. Nå er det vel egentlig bare å konstatere at Nvidia har gjort jobben sin, så får vi vente til neste uke for å se om AMD har gjort en bedre eller dårligere jobb.

Her er faktisk kortet rundt 7,5 % bedre enn GTX 480 (uten at jeg har akurate tall på det). Hvor vidt dette er driverrelatert vet man jo ikke. Men man vet sikkert at driverne ikke står for mye ytelsesøkning. Jeg synes nVIDIA har gjort det veldig godt og er faktisk overrasket selv.

Det er nok en overraskende stor del av de 7,5 prosentene som skyldes drivere. Det er bare å lese testene til f. eks. Techpowerup og Anandtech. Det varierer så klart litt fra spill til spill, og GTX 480 yter generelt bedre ifht. GTX 570 jo høyere oppløsningen er. Techpowerup har også en graf der de sammenligner gjennomsnittytelsen i alle spillene, og der er egentlig talen klar: 1% forskjell mellom 570 og 480. Og det er nesten ingenting.

 

Egentlig yter dette kortet akkurat som forventet. Det har like mange streamprosessorer som GTX 480, er klokket litt høyere og har litt mindre minnebåndbredde. Sammen fører det til nesten helt samme ytelse, og et mye lavere effektforbruk grunnet forbedringene i GF110.

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1291733823' post='16594140']

Kan det dra tre skjermer samtidig?

Nei, det krever to kort i SLI.

Nei det gjør det ikke.

 

Kan jeg få svar fra noen som har peiling?

Jo, det gjør det. Skal du kjøre 3D på tre skjermer så trenger du et SLI-oppsett med Nvidia.

Bare du som snakker om 3D her. Ja det kan dra 3 skjermer samtidig. http://www.kegetys.net/SoftTH/ SoftTH det har to DVI utganger og en display mini port så det skal kunne la seg gjøre. om du ikke har en overgang til display mini kan det også konfigureres med et annet eldre skjermkort på den siste skjermen. Softth bruker da den gpu en du velger til å rendre grafikken og kun utgangen på det andre kortet.

 

 

Display output connectivity should be pretty familiar by now. Nvidia only offers two independent display pipelines. So, while the GeForce GTX 570 sports two dual-link DVI outputs and a single mini-HDMI connector, it’s only able to utilize two at any given time

 

Kilde

 

Kun 2 skjermer på ET skjermkort.

 

Den linken som du viser til krever TO skjermkort for 3 skjermer.

 

Det Flimzes spurte om vi kunne koble 3 skjermer samtidig?

I så fall nei.

Lenke til kommentar

Ah, jeg ser meg om etter et nytt skjermkort, men skjønte av poenget med testen når jeg så utgivelsesdatoen.

 

Når kommer et tilsvarende kort fra nVidia da?

Nvidia selger ikke kortene sine selv, men selger dem gjennom diverse partnere slik som Asus, Evga, Gainward osv. Derfor kommer Nvidia aldri til å gi ut et GTX 570-kort; det er det partnerne som gjør. Nvidia (og AMD) lager derimot et knippe kort som ikke bærer noe merke (obrtsett fra Nvdias), og sender dem til diverse anmeldere. Det er et slikt kort som er testet her. Den eneste forskjellen på dette kortet og andre kort med referansekjøler (de fleste har det) er hvilke klistremerker det er på kortet og hva som følger med i eska.

 

Kortet som vises til høyre i margen er egentlig bare en plassholder. Jeg skjønner godt at det kan virke forvirrende at det står kansellert, men det betyr bare at du ikke får kjøpt kortet uten at noen andre skal sette klistremerker på det først.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...