Gå til innhold

3Dmark 11 klar i neste uke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Basic-versjonen kommer til å bli gratis, men skal tilby kun fire presets.

Det er da ikke det som står i kildeartikkelen. Der står det:

The Basic version will be able to run only one of the four presets but it will be free.

Altså kan gratisversjonen bare kjøre med en standard innstilling, slik som har vært vanlig i tidligere 3D-mark.

 

Det hadde også vært greit om dere kunne spesifisere at man trenger DX11-hardware (HD 5/6000 eller GF 400/500) for å kunne kjøre denne. For mange er det sikkert underforstått, men det er ikke nødvendigvis alle som skjønner det.

 

Blåbær: I gratisversjonen kan du ikke endre på noen innstillinger, mens du kan endre på oppløsning, sette på AA osv. på advanced edition. Det er også mulig at noen tilleggstester er forbeholdt advanced og professional. Hva som er unikt med professional vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Det er tidligere blitt kjent at programmet er utviklet spesielt for å teste ut nye funksjoner i DirectX 11, inkludert tessellering, det vil si en teknikk som deler opp polygoner i mindre deler.

Når vil vi se spill som bruker disse funksjonene i like stor grad?

Det er jo veldig interessant å vite ettersom denne testen er laget for å gi et innblikk i hvordan fremtidige spill vil yte nettopp med slike funksjoner.

Kanskje man bare bør vente på disse spillene og teste direkte der i stedet for å gå via en slik indirekte test.

Lenke til kommentar
Det er tidligere blitt kjent at programmet er utviklet spesielt for å teste ut nye funksjoner i DirectX 11, inkludert tessellering, det vil si en teknikk som deler opp polygoner i mindre deler.

Når vil vi se spill som bruker disse funksjonene i like stor grad?

Det er jo veldig interessant å vite ettersom denne testen er laget for å gi et innblikk i hvordan fremtidige spill vil yte nettopp med slike funksjoner.

Kanskje man bare bør vente på disse spillene og teste direkte der i stedet for å gå via en slik indirekte test.

 

hvorfor vente når man kan kjøre 3dmark 11 :) 3dmark er jo bare et morsomt krydder i hverdagen, ingen tar det for seriøst, men er jo gøy å teste score mot andre. dagens spill har jo ikke noen ny grafikk man kan skryte av heller. det kan man sikkert takke trege konsoller for men,

Lenke til kommentar
Vi må kjøre internkonk på forumet når det er ute

 

Tror ikke du bør være redd for noe annet, håper de kutter ut physX testen slik at nVIdia ikke for så forbaska stor fordel.

 

Lenge siden jeg har hatt nVidia nå men fikk et voldsomt hopp i Vantage score men grafikkscoren var litt lavere, fant raskt ut at physX ga meg ca 5500 poeng ekstra.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg har noen forventninger til denne testen :

 

*At den ikke lenger favoriserer en cpu produsent eller gpu produsent men faktisk viser på en fin måte hva man oppnår av ytelse i spill som kan spilles allerede nå.

*At testene kan tilpasse seg skjermkortet ditt av seg selv og kan vise deg direkte forskjellen du kan få på dagens spill om du oppgraderer noen komponenter.

 

Som en indikasjon på selve ytelsen på systemet ditt synnes jeg 3dMark har blitt avleggs, om det nå ikke har skjedd litt endringer med siste versjon.

Lenke til kommentar

Hvilken produsent tenker du på da? Via? Både AMD, Nvidia og Intel har da fysikkaksellerasjon i sine GPUer. Problemet med Vantage er så vidt jeg skjønner at Futuremark ikke gadd å støtte andre enn Nvidia sin fysikkaksellerasjon og dermed ga de en kunstig fordel. Konspiratistene kan jo spekulere i hva Futuremark har fått fra Nvidia for å gi de den fordelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...