Gå til innhold

Trådløse minnekort endelig til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Funker disse kortene på alle slags kameraer som støtter SD, eller er det spesifikke standarder kameraet må ha? Vil gjerne hatt et trådløst kort, er jo egentlig helt genialt!

Merk at en del kameraer har spesiell støtte for kortene, som min Nikon D300s.

Der kan du slå av/på opplasting på kameraet, og displayet viser også status/aktivitet på kortet, så du vet at kommunikasjonen fungerer.

Dette har de fleste moderne Nikon modeller som D3000/D5000/D90 osv, samt Canon 500D og 550D.

 

her kan man enkelt sjekke hvordan ditt kamera er støttet

 

Edit: endret link

Endret av kjelldell
Lenke til kommentar

Bare liten notis til de som vil bruke den gjennom CF adapter, slik løsning fungerer svært dårlig i D3s/D3/D3X/D700...

 

en liten notis til din notis; fjerner man metaldekselet på CF adapteren så skal det gå bra har jeg lest

 

Problemet er ikke signal, som er bra. Utfordringen er at kamera går i dvale og kutter av alt strøm til kortet. Så man må konstant holde kamera i "live" ved å gjøre noe på kamera ellers kuttes det strøm fra kortet og sendinger blir avbrutt.

 

Jeg opplevde at bildene ble overført fra kamera sekundær kort (jpeg/low/size-priority) til iPad over WiFi i løpet av ca. 7 sekunder. Noe jeg syntes var bra. Stabiliteten derimot var horribel :thumbdown:

 

Men:

"The D7000 will accept SD, SDHC and SDXC variants of this memory card type and includes specific support for Eye-Fi's wireless SD memor"

Noe som gjør D7000 til mitt neste kamera

 

Jeg tviler på at det kommer en CF versjon. CF brukes stort sett i profesjonelle kameramodeller i dag. Og markedet for en slik enhet tror jeg er for lite til å forsvare utviklingskostnadene til en CF versjon. Og Canon har jo flere batterigrep med innebygget Wifi ...

 

Har testet alle mulig løsninger for theathered shooting på Nikon. Største problemet med alle, om man bruker WiFi eller USB, at man mister preview på kamera. Med Eye-Fi overføres bildene til PC samtidig som du beholder øyeblikkelig preview på kamera.

 

Personlig hadde jeg heller kjøpt CF kort med støtte for D3-serien, selv om prisen var lik wifi-modulen.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Geotaggingen hadde blitt virkelig interessant hvis den kunne utnytte GPS i et flyttbart aksesspunkt.

 

En nyere Android telefon kan settes opp som aksesspunkt og med innebygd GPS får du da både sendt bildene dine hjem igjen og geotagget med presisjon. Backup vil da ikke lenger være avhengig av tilfeldige åpne aksesspunkt, men være tilgjengelig overalt hvor du har mobildekning(helst 3g siden det blir litt datamengder.)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...