Gå til innhold

Annonsetrøbbel for Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om du er usikker på hva som ligger i navnet Iad (...)

..kan jeg sjekke ordboken:

 

lad

–noun

1. a boy or youth.

2. Informal . a familiar or affectionate term of address for a man; chap.

3. British Horseracing Informal . a stable boy.

 

</kverulere> :p

Endret av Loomy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg veit dette har vært diskutert opp og ned og bortover og på tvers her men jeg må likevel:

 

Iad var ikke enkelt å lese med fonten dere bruker som ikke har noen visuell forskjell på liten i og stor L. Det var ikke noen tydelig referanse i teksten til at det var et egennavn heller, "såkalte Iads" fikk meg til å tro det motsatte, at det ikke var egennavn det var snakk om i det hele tatt.

 

That is all.

 

[edit: Dammit, Loomy slo meg :p ]

Endret av N_B
Lenke til kommentar

Hmm. Jeg trodde overskriften og ingressen skulle forklare hva det står om i artikkelen. Overskriften sier "Annonsetrøbbel for Apple" og ingressen sier "Adidas trekker kampanje verdt 10 millioner dollar."

 

Dette står ingen steder i artikkelen. Det står bare helt kort at apple har avvist en kampanje og at den var vært 10 millioner dollar uten noe som helst mer informasjon. Det står ikke at Adidas trekker seg og heller ikke noe mer om grunnen til at den ble avvist. Heller ikke hva dere legger bak at apple er i "trøbbel". Etter å ha lest artikkelen sitter jeg egentlig med flere spørsmål enn svar.

Lenke til kommentar

Redaksjonen burde rett og slett droppe den håpløse policyen sin og skrive produktnavnene korrekt i stedet for å prøve seg på å døpe om produktene til noe annet ved å endre skrivemåten.

 

"Iads" er jo et godt eksempel på hvor tåpelig det kan bli når man endrer produktnavn på denne måten, så jeg skjønner godt at folk reagerer negativt. Ordene "Iads" og "lads" ser jo mistenkelig like ut, men har vidt forskjellig betydning. Og det er svært lite som tyder på at "ads" utgjør et eget ord i produktnavnet dersom man døper om produktnavnet slik som i artikkelen, dermed blir lesbarheten kraftig svekket også. Dessuten er det jo rett og slett feil å døpe det om på denne måten i utgangspunktet, ref Språkrådets uttalelser.

 

Forøvrig er det slett ikke sikkert Apple har gått på en "smell" i forbindelse med denne Adidas-kampanjen heller, mye avhenger av hvordan det vil påvirke iAd-plattformen på lang sikt dersom man tillater/gjør "hva som helst" for å tjene penger på kort sikt.

Endret av Juke
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Redaksjonen burde rett og slett droppe den håpløse policyen sin og skrive produktnavnene korrekt i stedet for å prøve seg på å døpe om produktene til noe annet ved å endre skrivemåten.

 

"Iads" er jo et godt eksempel på hvor tåpelig det kan bli når man endrer produktnavn på denne måten, så jeg skjøner godt at folk reagerer negativt. Ordene "Iads" og "lads" ser jo mistenkelig like ut, men har vidt forskjellig betydning. Og det er svært lite som tyder på at "ads" utgjør et eget ord i produktnavnet dersom man døper om produktnavnet slik som i artikkelen, dermed blir lesbarheten kraftig svekket også. Dessuten er det jo rett og slett feil å døpe det om på denne måten i utgangspunktet, ref Språkrådets uttalelser.

 

Forøvrig er det slett ikke sikkert Apple har gått på en "smell" i forbindelse med denne Adidas-kampanjen heller, mye avhenger av hvordan det vil påvirke iAd-plattformen på lang sikt dersom man tillater/gjør "hva som helst" for å tjene penger på kort sikt.

Hvorfor nekter de å skrive produktnavnene korrekt?

Lenke til kommentar

Hvorfor nekter de å skrive produktnavnene korrekt?

 

Fordi Hardware nettverket lever i sin egen lille boble og nekter å gi produsenter som apple "gratis reklame" i form av å bruke spesiell tegnsetting.

Noe som er helt idiotisk etter min mening da det eneste de oppnår er å forvirre folk.

De gir jo "gratis reklame" ved å bare omtale produktene. Jaja.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...