Gå til innhold

Førsteinntrykk: Huawei S7 Tablet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor i alle dager kommer "Retina Display" fra? Dette er jo bare et apple-buzzword for en skjerm der pixlene er så små at man ikke klarer å se dem, typisk over 300dpi. Denne saken har jo bare 114 dpi...

 

Og tipper at navnet "Retina Display" er beskyttet på alle måter Apple får det til, slik at ikke andre produsenter skal kunne skryte det på seg også ;)

 

Apple liker jo dog å gi nytt navn til kjente ting, ta f.eks. trådløst nettverk - AirPort. Kombinasjons dvd-rom/dvd-brenner - SuperDrive. Virtuelle skrivebord - Spaces. Backup - Time Machine. The list goes on....

Lenke til kommentar

@Tresprit: Enig, men litt OT...

 

Jeg lurte på hvorfor artikkelforfatteren bruker et såpass lite korrekt uttrykk for oppløsningen på skjermen? Den har jo som nevnt ikke 300 dpi... og uttrykksbruken blir litt som om jeg (som fiktiv biljournalist) skulle skrevet at en Toyota leveres med "City Safety" (som er et Volvo uttrykk for et gitt sett med sikkerhetsteknologier på deres biler) i steden for å liste opp de aktuelle teknologiene. Ikke blir det presist, og ikke er det leservennlig...

Lenke til kommentar

Det var også endret i det øyeblikket du skrev det første gangen. Det sto Retina Display i ca. 13 sekunder før det ble tatt bort, fordi jeg hadde det på utklippstavla og prøvde å korrigere oppløsningen. Satset på at ingen som klikket på saken i akkurat de 13 sekundene skulle legge merke til det :p

Endret av EinarEriksen
Lenke til kommentar

Merker jeg blir litt irritert over feiliaktig oppgitt pris av iPad. Ja iPad er dyr, men langt ifra så dyr som dere skal ha det til i denne sammenhengen. Apples iPad har ikke kommet for salg i Norge enda, men det er ytterst lite som tyder på at den vil koster 5500,-

Hvis vi tar prisen i Europa 599€ blir dette omgjort til norsk valutta ca 4750,-

Og til dere enda større Mac fanboyz enn meg som sier iPad starter på 499€ (3950) så er ikke dette en modell å sammenligne med da den ikke har 3g, noe dette Huawei brettet har.

Men iPad har 16GB internminne kontra Huaweis 8GB så noe bedre speccet er den også.

 

Uansett i dette tilfellet vil jeg nok velge iPaden, grunnet bedre specc på selve skjermen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...