Gå til innhold

Kvitring skal arkiveres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Twitter, tweeting, etc burde ikke oversettes og blir bare tullete. Norge er heldigvis ikke blandt landene som er værst på å oversette alt mulig, men det er fortsatt alt for mange tullete oversettelser, og oversettelser av ting i trykk som ikke blir oversatt i daglig tale.

 

Om de skal arkivere alt fra twitter i et format som kan søkes gjennom blir det interresant å se hva slags arkitektur/system de velger å basere det på.

Lenke til kommentar

Tipper hw.no lager slike tulleoversettinger kun for å provosere, og for å få litt klikk på forumet med en liten flameware. Med så lavmålsartikler og idiotoversettinger som er på siden så er det tydelig de er presset for penger.

 

Men sånn går det når man satser på linux-skribenter. Linux er dårlig. Det er mer cash i windows. Windows er best, sammen med oracle database selvfølgelig. Mysql er søppel og roten til alt ondt i verden. "la oss lage en database som driter i standarder og fornuftige regler kun for å få opp ytelsen".

Lenke til kommentar

@DarkSlayer: Linux er ikke dårlig, "problemet" er at Linux antar at du vet nøyaktig hva du gjør, og hvordan du skal gjøre det. Derfor er Windows best for folk flest.

 

Ontopic: Har de tilgang til Twitters databaser, eller er det bare meldinger fra offentlige profiler som lagres?

 

P.s.: Bare bra at hw.no er flinke til å oversette. Hvis det finnes et dekkende norsk uttrykk for noe, bør man bruke det. At noen synes det "høres teit ut" er bare en vanesak.

Endret av angry_norwegian
Lenke til kommentar

Jeg forsto ikke en dritt av artikkelen før jeg hadde lest ca halvparten. Vanligvis så blir ord og uttrykk fornorsket for å gjøre artikkelen mer lettlest, men i HW nettverket fornorskes det over en lav sko. Er ikke rent sjelden jeg må lese setninger både 2 og 3 ganger før jeg får med meg innholdet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...