Gå til innhold

Test: Cooler Master HAF 922 Mini


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som et OK kabinett. Syns ikke det er spesielt pent, men det ser greit nok ut. Kunne gjerne sett noen flere løsninger for kabelorganisering også.

 

Blir også problematisk å få inn et vannsystem inn der, i motsetning til det større HAF-kabinettet, men så er det vel heller ikke meningen i denne kassa.

Lenke til kommentar

Kunne gjerne tenkt meg en mindre versjon av dette også: Corsair Obsidian 800D. Uten tvil ett av de beste kabinettene som finnes der ute. De geniale løsningene i Obsidian 800D burde nesten være standard for nye kabinetter som produseres.

Når det er sagt så er det få kabinett som har like bra luftkjøling som HAF serien, og det er gode muligheter for å optimalisere ytelsen med tanke på å sende lufta riktig vei med customkjølere. Du vil ikke få lommer med varm luft slik man ofte får i kabinetter uten vifte på toppen.

Endret av grusisalaten
Lenke til kommentar
Virker som et OK kabinett. Syns ikke det er spesielt pent, men det ser greit nok ut. Kunne gjerne sett noen flere løsninger for kabelorganisering også.

 

Blir også problematisk å få inn et vannsystem inn der, i motsetning til det større HAF-kabinettet, men så er det vel heller ikke meningen i denne kassa.

 

Det er ikke problematisk å få inn et vannsystem, jeg har en 360 rad montert i toppen og planer om en 240 på siden (begge inne i selve kabinettet). Dette kan gjøres helt uten modifkasjoner, men gir litt dårligere airflow på tredje vifte. Eller du kan borre masse små hull under power-on topplokket, deretter lage puste hull på siden av selve toppen.

Skjønner ikke helt hvordan de i testen fant dårlig airflow ved chipset og skjermkort. Kanskje fordi de ikke hadde noen side vifte montert. (Greit nok at kabinettet ikke blir levert med noe ferdig montert dør vifte, men hvis du tester de termiske egenskapene og veier mye av anmeldelsen på dette punktet så er det en fordel at det testes med alle monteringer).

Med riktig oppsett av vifter er dette kabinettet et av de kaldeste du kan få. Har selv tested både 932 og antec 1200, og disse var alle varmere på alle punkter.

Endret av zoqiet
Lenke til kommentar
Det er ikke problematisk å få inn et vannsystem, jeg har en 360 rad montert i toppen og planer om en 240 på siden. Dette kan gjøres helt uten modifkasjoner, men gir litt dårligere airflow på tredje vifte. Eller du kan borre masse små hull under power-on topplokket. Så puste hull på siden av selve toppen.

 

Å? Interessant. Ved første øyekast kan det litt trangt ut til det. Hadde det ikke sett ille ut på utsiden hadde det vært aktuelt å skaffe seg. En liten vannkjølt gamer sier vel ingen nei takk til? :p

 

Jeg synes dem er grusomme. :) Sikkert gode kabinetter, og det finnes en del styggere og dårlige kabinetter. Men jeg hater utseendet på HAF og HAL -kassene til CM. Hva andre måtte mene er opp til dem.

 

Jeg er enig med deg. :) Grusomt blir for sterkt, men pent er det definitivt ikke.

Lenke til kommentar

har selv dette kabinettet. er med ombyggingskit for 2.5", så dere ikke det? er mulighet for det :)

og har selv flere uvinklede kontakter på HDD og de kommer ikke i veien for sidedøren, med mindre kontaktene er noe overdrevet store! ligger kansje inntil men ikke noe spesielt press.

 

ellers fin test av kabinettet! er kjempefornøyd selv og elsker designet.

Lenke til kommentar

Fatter ikke hvordan noen kan si at HAF-kabinettene er "stygge" eller noe. Har selv CM HAF 932 Full tower, og er kjempefornøyd med det. nydelig kjøling, nydelig utseende ect.

Så regner med at dette også er godt. Er ikken noe særlig Fan av mini-towers, men til de som er det, tror jeg dette er bra.

Har hatt en del kabinetter, men aldri noe så godt som CM sine.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...