Gå til innhold

Panasonic åpner ny gigantfabrikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
plasma er ikke øko-vennlig :p
Jeg regner med at du sikter til effektforbruk? Isåfall så stemmer det. Over 300W er ikke uvanlig for plasma av en viss størrelse.

 

Med Panasonics nyeste serie ble vel dette tallet halvert såvidt jeg husker. Så argumentet om at den ikke er økovennlig er dødt.

 

Og selvfølgelig satser Panasonic videre på plasma. Plasma har de beste TVene og Panasonic er den beste plasma-produsenten.

Lenke til kommentar
plasma er ikke øko-vennlig :p
Jeg regner med at du sikter til effektforbruk? Isåfall så stemmer det. Over 300W er ikke uvanlig for plasma av en viss størrelse.

 

Med Panasonics nyeste serie ble vel dette tallet halvert såvidt jeg husker. Så argumentet om at den ikke er økovennlig er dødt.

 

Og selvfølgelig satser Panasonic videre på plasma. Plasma har de beste TVene og Panasonic er den beste plasma-produsenten.

Jeg har ikke sjekket på modeller det siste året. Men tidligere tall jeg har sett har vært rundt 350W for mange rundt 42-50". Om dette nå er halvert så er det bra at det nå er ennå ferre ulemper med plasma. TVer i prisklasse rundt 15k har vel stort sett ikke så store problemer med innbrenning som før heller.
Lenke til kommentar

Innbrenning har ikke vert ett problem på flere år med Panasonic ihvertfall. Har en PV70 som vel er 3-4 år nå, og denne står ofte på over natta med desktopen på og har null problemer med innbrenning.

 

Eller det vil si, om jeg skrur av skjermen etter at den har stått lenge på samme bildet så ser man at bildet henger igjen, men med en gang man gir skjermen ett nytt live-bilde så er alt i orden igjen.

Lenke til kommentar
Innbrenning har ikke vert ett problem på flere år med Panasonic ihvertfall. Har en PV70 som vel er 3-4 år nå, og denne står ofte på over natta med desktopen på og har null problemer med innbrenning.

 

Eller det vil si, om jeg skrur av skjermen etter at den har stått lenge på samme bildet så ser man at bildet henger igjen, men med en gang man gir skjermen ett nytt live-bilde så er alt i orden igjen.

En del nye billige plasma-TVer som jeg har sett har tydelig innbrenning etter en halvtime eller mindre, som det tar en del tid før forsvinner. Det lønner seg absolutt å kjøpe kvalitet.
Lenke til kommentar
Jeg tror at plasma kan ha en fremtid. Ihvertfall på store flater. De gir jo et langt bedre bilde, og er ikke det det viktigste med en god TV?
Ja plasma vil leve godt i mange år fremover, selv etter OLED kommer for fullt, siden OLED vil koste såpass mye. Men rent bildekvalitetsmessig så er det få serier utenom Kuro som kan konkurrere med OLED. Men frem til da er det plasma som gir et beste bildet og jeg hadde ikke funnet på å kjøpe en LCD-TV.
Lenke til kommentar
Etter en rask kikk på blant annet Panasonics hjemmeside så fant jeg veldig få plasma-TVer med effektforbruk under 350W, men så skal det sies at disse er større enn de fleste LCD-TVer.

 

 

Da lurer jeg på hvilke TVer du ser på. Jeg har nå sjekket 42/46" i G10, V, Z og G15 og alle disse har oppgitt 200/240W på "On Mode Average Power Consumption". Og generasjonen som kommer på nyråret får enda lavere forbruk.

Lenke til kommentar
Etter en rask kikk på blant annet Panasonics hjemmeside så fant jeg veldig få plasma-TVer med effektforbruk under 350W, men så skal det sies at disse er større enn de fleste LCD-TVer.

 

 

Da lurer jeg på hvilke TVer du ser på. Jeg har nå sjekket 42/46" i G10, V, Z og G15 og alle disse har oppgitt 200/240W på "On Mode Average Power Consumption". Og generasjonen som kommer på nyråret får enda lavere forbruk.

Ja hvis du ser på det laveste tallet så...
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...