Gå til innhold

Roboteksplosjoner™ del to


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En teknisk bra film, der man i større grad en eneren viser det som er kult med robotene (nemlig størrelsen), istedet for typisk "hektisk klipping, nærbilde-slossing" som egner seg bra på andre filmer, men ikke med så store slosskjemper, som eneren led litt for mye under. Men utover det så synes jeg ikke toeren var så bra, greit nok histoerie er ikek så viktig, men toeren har så døll og platt historie, og så klam og lite treffende humor at det blir litt i minste laget for meg.

 

AtW

Lenke til kommentar

I mine øyne er dette kanskje en av de aller, aller dårligste filmene jeg har sett, spesielt med tanke på forholdet mellom underholdning og filmens budsjett. Det finnes sikkert dårligere filmer, men å lage noe så langdrøyt og kjedelig med så masse penger er for meg et under.

 

- For folk som er interessert i lyd, bilde og spesialeffekter har den sikkert en del bra ting, som feks betong som eksploderer i en flammeball.

- For gutter har det et par kvinnelige skuespillere som kan falle i smak.

- For bilinteresserte har den et par roboter som faktisk er kule biler.

 

For filminteresserte har den absolutt ingen ting. Den er minst 90 min for lang, den har ingen historie, og den prøver ikke en gang å gjøre ting litt troverdig. Høydepunktet må være skipet med railgun i middlehavet. Skipet treffer en robot dead on med ett skudd. Hva med å skyte filler av alle de andre også, neida her har vi marines med 5.56 ammo som sikkert gjør stor skade på en robot som er på størrelse med Mount Everest. Man kan vel kanskje ikke forvente stort annet av Michel Bay.

Lenke til kommentar
Bortsett fra at Jorda kan gå under, blir man ikke veldig engasjert i de kjedelige og lite engasjerende rollefigurene Sam, Mikaela, Leo og tidligere agent Simmons.

 

Hvem bryr seg om dem når filmen gir ekte Prime-time :wee:

 

Menneskene er der stort sett fordi det blir for dyrt å vise for mye av robotene. Liker at de to tvilling-robotene skapte så mye rabalder i statene (rasisme anklager mot Bay). Kontroversielle karakterer er bra. Ellers så er denne filmen severdig grunnet Optimus Prime.

 

Ellers gir ikke filmen særlig mening med mindre man er 8-12 år gammel, men så smart er jeg dessverre ikke lenger så det ble litt mye frem og tilbake. Men humoren traff meg godt, fant ingenting pinlig men det er mer avhengig av hvilket type filter man har i topplokket.

 

Denne filmen er nok enda bedre for ungene/ungdom enn den første, men for meg som begynner å bli gammal og gretten likte jeg den litt mer lavmælte stilen og dramaturgien den første kunne gi. Selv om den manglet Prime-time, slik som i denne her :)

Lenke til kommentar
Bortsett fra at Jorda kan gå under, blir man ikke veldig engasjert i de kjedelige og lite engasjerende rollefigurene Sam, Mikaela, Leo og tidligere agent Simmons.

 

Hvem bryr seg om dem når filmen gir ekte Prime-time :wee:

 

Menneskene er der stort sett fordi det blir for dyrt å vise for mye av robotene. Liker at de to tvilling-robotene skapte så mye rabalder i statene (rasisme anklager mot Bay). Kontroversielle karakterer er bra. Ellers så er denne filmen severdig grunnet Optimus Prime.

 

Personlig skjønner jeg ikke helt at folk orker å lage masse oppstyr rundt det. For meg var de to tvillingrobotene mest et eksempel på den litt klamme og lite treffende humoren. (personlig meninger såklart, men jeg synes de to var mer dustete enn morsomme)

 

AtW

Lenke til kommentar

Selv synes jeg filmen var en av de bedre i år. Masse lyd, action og litt romantik. Alle elementene som trengs for en stor film men vanskelig og balansere innimellom. Det som jeg synes er negativvt noen ganger er tempoet som er serdeles höyt under mesteparten av filmen. Litt som med G.I Joe.

Lenke til kommentar

Kule effekter, kule biler, fine jenter og veldig tynn historie. Kult til å "teste" ut nye ting i hjemmekinoen. Ellers oppfattet jeg filmen som utrolig masete. Lebouf har jeg ikke helt sansen for, fremstår som en fyr i stemmeskiftet som hyler konstant. Ødela helt den nyeste indy-filmen for meg også :(

Lenke til kommentar

Nei, jeg ble like skuffet over denne som den første. Jeg må tilstå at den har mye bra effekter og lyd, men disse filmene beviser jo bare at det ikke er nok. Filmmusikken blir jeg helt satt ut av, den er det mest pompøse rælet jeg har hørt siden The rock. Jeg er enig med JaBBe i at Lebøff er slitsom, han stiller i samme kategori som skuespillere fra diverse disneyserier. Utrolig slitsomt å se og høre på...

Lenke til kommentar
Nei, jeg ble like skuffet over denne som den første. Jeg må tilstå at den har mye bra effekter og lyd, men disse filmene beviser jo bare at det ikke er nok. Filmmusikken blir jeg helt satt ut av, den er det mest pompøse rælet jeg har hørt siden The rock. Jeg er enig med JaBBe i at Lebøff er slitsom, han stiller i samme kategori som skuespillere fra diverse disneyserier. Utrolig slitsomt å se og høre på...

 

Pfft, The Rcok har jo høykvalitets pompøs musikk :)

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...