Gå til innhold

Barn av regnbuen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, nå blir jeg nesten flau på Pentax sine vegne. Jeg synes assosiasjonen med leketøy blir helt feil. Det er tross alt kameraer som fortjener å bli tatt seriøst og da bør de heller satse på å bygge opp et profesjonelt inntrykk. Gjerne i form av flere farger, men da ikke i form av leketøysfarger.

 

Ser man ut som en klovn så må man ikke regne med å bli tatt seriøst.

Lenke til kommentar

Dette er tydeligvis for det Japanske markedet, og at de har noen andre preferanser enn oss i Europa er det vel ingen tvil om. Brodern kunne nok trengt et sånt et når han skal ta bilder av årets førsteklassinger. Trenger ikke be ungene "se hit", øynene er sikkert festet på det leketøyet den voksne mannen får leke med :D

 

Av en eller annen merkelig grunn er jeg svak for "Stormtrooper"kameraet.

Lenke til kommentar

Synes at de tar et kvante sprang for og lukte på noe mer en bare sort og sølv når det gjelder farger.

Den som intet våger vinner ei heller hehe

Vet om mange som trenger slik da de ikke ser så godt dårlig finne/lete syn svaksynte som ser dårlig og som registrerer enkeltfarger bedre en andre ting

Endret av Gapatrosten
Lenke til kommentar

Hm.. det var da svært så erkekonservative meninger? Hvorfor må et speilrefleks absolutt være kjedelig svart for evig tid? I starten av bilproduksjonen var og alle biler svarte.

 

Svart er en varmesankende farge. Og det er ingen naturlig årsak til at kameraer skal være svarte, heller tvert om burde de kanskje vært en nøytral gråfarge.

 

En må og huske på at de yngre er ofte mer fargeelskende og ser på dette med andre øyne. Se på kompaktkamerea, mange av de er og nå en regnebue man kan velge i - og speilrefleks er bare et kamera det og..

 

Personlig tror jeg dette er et smart grep Pentax gjør, og at flere vil følge etter. De signaliserer og at å fotografere skal være fun og at speilrefleks ikke bare er noe som tilhører en verden av grå alvorlige menn eller proffe. Blir litt som den RAW vs JPG diskusjonen hvor JPG står for fremtidens hovedbrukere og RAW for de med dypdykkende interesse for perfeksjonisme i hver piksel.

 

Kjører alle her svart limosine?

 

Tor

Lenke til kommentar

...kjører alle her limosine i det hele tatt?

 

dessuten så er jo "dslr the new point 'n' shoot" så hvorfor er folk overrasket over dette?

 

Personlig gleder jeg meg til å få internett på kameraet sånn at jeg kan se YouTube og VG på displayet bak på kameraet når det ikke er noe fete motiver å ta bilde av.

 

Det hadde også vært kult om hele kameraet kunne vært en enenste stor skjerm, sånn at man hadde en "kamelon" funksjon, perfekt kamuflert hele tiden. Når den henger over skulderen kan den gå i "disco-mode" og blinke og skifte farger og greier;)

 

I cant wait for the future;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...