Gå til innhold

Storsatsning på Radeon HD 5000-serien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter fortsatt med mitt gamle 3870x2 jeg.

Stakkars lille kort, har aldri fått kjørt seg skikkelig engang. Noen timer FarCry2, samt Secret of Monkey Island er alt det har lekt med siste året... Ellers har ps3'n overtatt alt.

 

Noen som veit hvordan 5870-serien er strøm/varmemessig iforhold til 3870x2? Har lyst til å senke strømforbruket noe, men lyst til å beholde ytelsen i tilfelle jeg får lyst til å flytte spilling vekk fra ps3.

Lenke til kommentar
Noen som har peiling på ytelse vs pris på HD 5850 og 5870?

 

Jeg kan sikkert titte innom den 100 siders lange 5xxx tråden senere i dag...

 

Ryktes å bli litt raskere enn GTX295 i snitt:)

 

Edit: Skal vist nok bruke mindre strøm enn HD4890 så da er det vel en god del bedre enn 3870 X2

Endret av Steinegal
Lenke til kommentar

uff nyligt fått med gtx 295 jo, men merke jeg skulle hatt noe raskere så må vel bli et x2 eller nye nvidia når dem kommer.

 

Knele godt i Fallout 3 modded med gtx 295 når jeg skal maxe alt med høyere texture packs osv.

 

og det er med i7 3.8ghz, tror det kan ver minnet som er 2x800mb eller noe, skulle hatt 2x1gb

Lenke til kommentar
On August 31st 2009, AMD reached a new software development milestone – the world's first Microsoft WHQL certificated graphics driver for DirectX 11 and DirectCompute 11.

AMD's DirectX 11 WHQL certified graphics driver delivers support for all of the key DirectX 11 level features required for new gaming experiences and acceleration of next generation high performance applications:

 

DirectCompute 11

Shader Model 5.0

Tessellation

Addressable stream output

Geometry Shader Instancing

Pull Model attribute evaluation

Subroutines

New texture formats

 

Meeting Microsoft's WHQL certification requirements in the ATI Catalyst 8.651 graphics driver for DirectX 11 and Windows 7 clearly demonstrates AMD's focus and determination to deliver an extremely stable and robust experience on AMD's next generation of DirectX 11 ATI Radeon Graphics accelerators

 

AMD har siden 31 August 2009 hat en WHQL Cerified DirectX 11 driver hehe

http://www.pcper.com/comments.php?nid=7760

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Tror jeg setter meg på gjerdet til 6000-serien kommer neste år, mitt 4870X2 yter fett nok. Har dessuten nok av planer om objektiv til kameraet og andre oppgraderinger til PC'n. Og med et storforbruk av snop og pepsi, ser det dårlig ut for 5000-serien....

5870X2 yter ca dobbelt av en 5870, samme som 4870 X2 vs 4870

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...