Gå til innhold

Savner du hurtigstart menyen i Windows7? Her er et triks.


myhken

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt veldig glad i hurtigstart menyen som finnes på XP og på Vista. Men i Windows 7 er den borte, i alle fall har ikke jeg funnet den.

 

Men har funnet en løsning som fungerer på samme måte, bare at den nå blir liggende på høyre side og ikke ved startknappen. Men det fungerer og jeg er fornøyd.

 

Her er oppskriften:

 

w7quickstart1.jpg

Høyre klikk på startlinjen din, velg så verktøylinjer --> Ny verktøylinje...

 

Så velger du en mappe, jeg har lagt en mappe på skrivebordet, for å lett kunne legge snarveier i mappen, som så kommer opp i "menyen" din

 

w7quickstart2.jpg

 

Så er det bare å legge snarveiene du vil ha på hurtigstart menyen din i mappen, og vips har du din egen hurtigstart meny....(og så blir jeg flau om den faktisk finnes der, og jeg ikke har funnet den)

 

post-46264-1252191622_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer at den nå er fjernet (skjult i det minste). Og det finnes tips for å få den tilbake. Bare ta et google-søk så finner du en guide.

 

Men to ting jeg vil tipse deg om. Oppgavelinjen er nå integrert med hurtigstart. Dette gir muligheter som er ganske nyttige. Ut i fra skjermbildet ditt ser jeg at du bruker remote desktop og et Excel dokument.

 

Ta en titt på jumplists. Denne kommer opp når du høyreklikker på et program på oppgavelinjen. Dette gir deg to funksjoner som jeg tror du kan ha nytte av.

 

1. Remote desktop

 

Åpne Remote Desktop og høyreklikk på ikonet på oppgavelinjen og velg lås til oppgavelinjen. Dermed vil det alltid ligge der. Og siden jeg ser at du bruker mange PC-er via denne får du enkelt tilgang til alle disse ved å høyreklikke på ikonet.

 

2. Exel

 

Lås også dette programmet til oppgavelinjen. Også her får du tilgang til dokumenter uten å åpne programmet bare ved å bruke jumplist. Om du vil kan du også i tillegg låse dine favoritter til jumplist også ved å klikke på stiften til høyre for dokumentet.

 

 

Anbefaler deg å se mer på jumplists. Gir deg mange muligheter som ikke har vært mulig før.

Lenke til kommentar

Takker for innspill. Ja jeg har oppdaget "jumplists" eller å feste dem til programmet, men bakdelen var at jeg hadde mange forskjellige linker, og ikke fikk jeg festet alle heller, så derfor "hurtigstart" versjonen min.

Søkte på google nå og fant noen like løsninger ja, og en der jeg kan dra hele "hurtig start" menyen min til under startknappen, og få en tilnærmet lik som før.

Men jeg tror jeg beholder min versjon til høyre.

 

post-46264-1252196177_thumb.jpg

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

Takker, da fantes det en mulighet.

Men jeg liker faktisk min lille variant, så prøver nok den en stund fremover. Man venner seg fort til nye ting, i alle fall for min del.

 

Ellers må jeg bare si at Windows 7 fremstår som et meget godt program, og er utrolig raskt. På denne pcen jeg sitter nå, brukte jeg XP pro før siden Vista gikk som sirup. Mens Win7 kan lett matche XP Pro.

 

Det neste på listen min (blir nok ikke før til neste helg) er å spille en del spill på Windows 7 pcen jeg bruker det spill. Og se om det er noen forskjell fra Vista som jeg brukte på den pcen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...