Gå til innhold

256 GB minnepinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kingstons minnepinne med lagringskapasitet på 256 GB er nå lagervare i Norge.

 

 

 

Les mer

 

Er kanskje jeg som ikke helt fatter poenget her. Men å betale over 6000 kroner for en minnepinne høres voldsomt ut.

Får jo små bærbare harddisker med mer lagringskapasitet til en tidel av prisen.

Klart de er litt større. Men da kan en heller ha en minnepinne i tillegg En får jo mye data på la oss si 8 GB.

 

Men det er vel sannsynligvis kun ett spørsmål om tid før prisene dropper på de store minnepinnene også?

Lenke til kommentar

vil heller si at utviklingen går alt for tregt på denne fronten vs det en kunne få inntrykk av for ca 6 måneder siden...

 

men så jublet vel samsung og andre her om dagen fordi flash markedet snudde, siden "overproduksjon" hadde sendt prisen til bunns. Noe som igjen beviser at det som er godt for storfirmaene ikke nødvendigvis er det for forbrukeren...

 

kunne virkelig ha tenkt meg å sett den kapasiteten til ca 1000kr...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Vær så snill, ikke sammenligne minnepenn og SSD.

 

Ser man hastigheten på les og skriv på dette produktet og sammenligner med en SSD så blir en minnepenn totalt latterliggjort.

 

Så om prisen på en 256GB SSD er det samme som en slik, vil fortsatt SSD kunne forsvare en slik pris, i alle fall delvis. Mens en minnepenn vil ikke kunne klare det, i mine øyne.

Lenke til kommentar

Minnepinner på denne størrelsen er relativt nytt. Med andre ord er de dyre ettersom produsent og butikker selger de så dyre som mulig i begynnelsen, ettersom det faktisk finnes noen som kjøper de uansett. Det tar nok ikke så lang tid før prisene styrter ned. Ikke ta alle artikler på hw.no som enorme skilt som skriker "Dette må du kjøpe! NÅÅÅ!", poenget er vel heller at nå begynner produktene å spre seg på markedet.

 

Mvh Håkon

Lenke til kommentar
Ganske diger egentlig, hvor mye plass får man egentlig inn på en 2.5d-disk med ssd i dag (om man kun lar seg begrense av fysisk plass), noen titalls gig?

 

AtW

BitMicro hadde en 2,5" MLC SSD med 2,4 TB for et år siden, på samme tidspunkt hadde de 640GB SLC i 2,5".

I 3,5" hadde de 6,5 TB MLC og ca 2 TB SLC.

Alle disse enhetene hadde også ca 200 MB/s seq sustained r/w og godt med IOPS... (prisen tør jeg ikke spekulere i :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...