Gå til innhold

2 TB Hitachi-disk er leveringsklar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd de fortsatt er så dyre de diskene på 1,5TB og oppover.

Kjøpte meg nettopp en WD 1TB Green sammen med en Intelx25-M. Mest fornøyd med sistnevnte, hehe

Men nå er jeg tom for SATA-porter på hovedkort. Må snart pensjonere gamle disker, det er no drit. Får en dårlig følelse av å kaste 500GB-disker for å sette inn 1-2TB.

Må forresten nevne at de Green-diskene til WD er overraskende kalde under bruk. Ble litt off-topic dette her.

 

Håper de faller i pris snart de store diskene

Lenke til kommentar
Håper på flere lanseringer fram mot slutten av året, 2TB diskene er kraftig overpriset nå. 1TB diskene gir mest for pengene akkurat nå og ytelsen på de fleste av disse er like høy som 2TB diskene da 1TB diskene ofte bruker 500GB plater.

 

Ja, men nå er det ihvertfall to produsenter ute med 2 TB, hitachi har vært blant de mest solide produsentene i det siste også i mine øyne. Bra saker, håper det får ned prisene litt. Ellers er det ikke såå overaskende at det er 400 GB-plater, Hitaci har tradisjonelt vært den eneste produsenten som har vært særlig ivrig på 5-platers-disker.

 

AtW

Lenke til kommentar
Håper på flere lanseringer fram mot slutten av året, 2TB diskene er kraftig overpriset nå. 1TB diskene gir mest for pengene akkurat nå og ytelsen på de fleste av disse er like høy som 2TB diskene da 1TB diskene ofte bruker 500GB plater.

 

Ja, men nå er det ihvertfall to produsenter ute med 2 TB, hitachi har vært blant de mest solide produsentene i det siste også i mine øyne. Bra saker, håper det får ned prisene litt. Ellers er det ikke såå overaskende at det er 400 GB-plater, Hitaci har tradisjonelt vært den eneste produsenten som har vært særlig ivrig på 5-platers-disker.

 

AtW

Enig. Har hatt en drøss med Hitachi-disker / IBM-disker, og de fleste fungerer ennå. Eneste døde disk var en IBM 75GXP. Høres ut som mange har hatt problemer med Seagate sine 1.5 TB disker i raid-oppsett. Nå har jeg hamstret 1 TB disker. 2 TB disker blir det vel neste år når prisene har gått ned.

Lenke til kommentar

Jeg håper dette driver ned prisene på 2TB-disker. WD sine 5400rpm er jo kraftig overpriset.

 

Synd de fortsatt er så dyre de diskene på 1,5TB og oppover.

1,5 TB er jo ikke dyrt. De koster under tusenlappen og prisen per GB er rett i nærheten av de billigste 1 TB-diskene.

 

Men nå er jeg tom for SATA-porter på hovedkort. Må snart pensjonere gamle disker, det er no drit. Får en dårlig følelse av å kaste 500GB-disker for å sette inn 1-2TB.

Hvis du ikke har plass til flere kontrollerkort eller disker så kan du jo alltids ha eksterne disker via USB, Firewire eller Ethernet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...