Gå til innhold

Se Netcoms 4G i bruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha, disse produktdirektørene altså. "Dette er en 8mbit film." "Raiback!"

Hehe. Kan jo tenkes at han mente 8mbit/s (altså en videofil på 1 MB per sekund). Får nesten håpe det :p

 

Ser uansett veldig bra ut dette, men skulle nesten bare mangle at det går kjapt når det kun er en bruker på nettet og med et modem på størrelsen med et kjøleskap.

Lenke til kommentar

kipt at 3G suger så innigampen enda, synes de heller kan prøve å

utvide det istedet, tilogmed midt i Trondheim er 3G hastigeten

temmelig lav. Greit at teknologien finnes men å ikke la folk kunne

bruke den maximalt er bare kipt, det blir vel slik med 4G også,

woho, teoretisk sett kan du streame HD filmer via mobilen, praktisk

sett går det like raskt å surfe som med ISDN..

 

Husker det var en test på Turbo 3G, spilte quake eller hva det var

20ms ping, lol ja når sender og reciever står i samme rom er det greit.

 

Har prøvd å spille med Turbo 3G, minst 300-400 i ping, og det er på en

god dag. Lagspikes på alt fra 700ms-5sekunder, skjer ofte.

 

edit: hastighet ned er temmelig lav, 30-50kB/s on average.

3,6 Mbit/s my ass.

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar
– I mine øyne vil jeg si at vanlig bredbånd blir overflødig når 4G-nettet er oppe, sier Vegard Kjenner, fungerende produktdirektør i Netcom.

 

Hehe, og når er det oppe?

 

 

Når(hvis) de kan tilby 100 mbps til mesteparten av befolkningen, så finnes det nok billigere og bedre bredbånd gjennom tråd enn det vi har idag.

 

Og så var det dette med pris da ...

Lenke til kommentar

100 mbit ja. Tviler på at de kommer til å utstyre mange master med en så god forbindelse. Også skal jo flere brukere benytte seg av den forbindelsen.

 

I teorien kan man naturligvis oppnå gode hastigheter, men som andre i tråden sier, så ser vi jo allerede at 3g / hsdpa gir langt dårligere hastigheter enn forventet.

 

Jeg opplever ca. 1mbit på min hsdpa-forbindelse. Men siden jeg ikke bruker den til trådløst modem, så funker det fint nok. Den skal bare dekke mail, kalender og litt enkel webbruk for min del. Å basere meg på det som bredbåndsløsning blir nok aldri aktuelt.

Lenke til kommentar
Når(hvis) de kan tilby 100 mbps til mesteparten av befolkningen, så finnes det nok billigere og bedre bredbånd gjennom tråd enn det vi har idag.

Og den hastigheten er fordelt på alle brukerene på hver celle. Det er jo ikke rart at demonstrasjonen går bra nå man etter all sannsynlighet sitter alene på cellen og sannsynligvis også sitter kliss opp til den.

 

Ja. LTE kommer til å gjøre store ting for mobilt bredbånd (særlig responstiden er et stort skritt fremover), men det får være måte på hvordan man skryter LTE opp i skyene?

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på hvordan nettverkstregheten vil bli i dette nettet. Som nevnt tidligere kan dette være sterkt varierende på dagens mobilnett, som gjør visse aktiviteter til en helt grusom opplevelse. Ikke bare spill, men også for eksempel remote desktop er temmelig ekkelt ved høy og varierende nettverkstreghet. Men klart, til dagligdagse ting som å "surfe nettet" og laste ned filer er det jo helt greit.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...