Gå til innhold

– Sony Ericsson dropper Memory Stick


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Jeg leser følgende:

 

"I praksis er det ingen forskjell på disse korttypene (micro-SD og M2, posters anmerkning) med unntak av at de har forskjellige tilkoblinger og dermed ikke kan brukes om hverandre."

 

Er det noen eksperter på minnekort her i forumet? Jeg ble litt forvirret av dette utsagnet. I eldstemanns K850i er det støtte for begge korttypene i samme slot, og jeg har selv en liten minnekortlester fra Sandisk hvor jeg kan sette begge korrtypene i samme sporet. Hva er riktig her?

Lenke til kommentar

Det er forskjeller, men for folk flest er det kun prisen og utseende som skiller.

 

microSD_vs.png

 

Tabellen er utdatert og skulle hatt noen endringer. Begge er tilgjenglig i 16GB og begge har mulighet for IO-modulerer (derimot er det kun microSD som har kommet med det). Forskjellene idag er overføringshastighet (det finnes raske microSDHC, men de vanligste er halvparten så raske som M2), pris (microSDHC er billigst) og strømforbruk (M2 skal bruke mindre, men jeg har ikke sett noen tester som støtter denne påstanden).

 

En felles minnekortstandard er et skritt i riktig retning.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
En felles minnekortstandard er et skritt i riktig retning.

Enig i det. Forbrukerne har endelig vunnet kampen om minnekortstandard over Sony. Sony har prøvd i snart et tiår å skille sine minnekort fra resten for å oppnå en slags lock-in effekt til ekstra dyre minnekort. Den kampen har de nå heldigvis tapt.

 

For ordens skyld, Sony har en lang historie med tilsvarende forbrukerfiendtlig proprietær-gjøring på andre områder bak seg.

Lenke til kommentar

Dere kunne jo bare sett på sonyericsson.no og være nettstedet som hevdet selv, da. :p

 

Men dette må også være verdens minst sjokkerende nyhet da:

1. "Alle" andre bruker mini/microSD

2. Japanske Sony Ericsson har brukt det siden de gikk bort fra Memory Stick Duo (Pro)

 

Men bra valg av dem uansett!

Endret av roar_1A3
Lenke til kommentar

Hei!

 

Eg skjønner at ein felles standard er praktisk,sjølv om eg bruker min Sony Ericcson K800i som både musikkspiller,fotoapparat,mobiltelefon,surfing på Internet når eg er vekke fra pcen og minnepenn.

 

Eg har eit m2 kort på 4G(I)B og eit på 8G(I)B og har planer om å kjøpe meg eit 16G(I)B når 8G(I)B kortet er fullt.Eg tar regelmessig backup og tømmer mobilen for kamerabilder.

 

Men,Ubuntu tar jo litt plass ",)

 

Derfor lurer eg på om dykk trur prisen på m2 vil gå opp eller ned som følge av denne nyheten.

 

Elles håper eg Wifi-SD kortene fra www.eyefi.com kommer i micro-SD kort og med høgre kapasitet og lavere pris samt at dei kommende Sony Ericsson mobilene vil støtte korta.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
om dette er bekreftet (så langt bare rykte) så vil prisen mest sannsynlig gå rett opp...

Jeg har fulgt med på priser på minnekort i mange år, og den dagen prisene går opp, regner det også oppover, griser vil fly, bjørner driter ikke lenger i skogen og unger rydder rommet sitt uten at noen ber dem om det.

Lenke til kommentar
om dette er bekreftet (så langt bare rykte) så vil prisen mest sannsynlig gå rett opp...

Jeg har fulgt med på priser på minnekort i mange år, og den dagen prisene går opp, regner det også oppover, griser vil fly, bjørner driter ikke lenger i skogen og unger rydder rommet sitt uten at noen ber dem om det.

vel det kan skje at butikkene sender prisene i bunn for å bli kvitt overskuddslager.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...