Gå til innhold

Junifest 2009 - Trondster - Dårlig humor


Anbefalte innlegg

Dette er en sang, trallala

Da Trondster kom i gang, trallala

Han kom i gang litt sent, trallala

Ei heller synger'n rent, trallalaaaa...

*)

 

Bruker: 5D mkII, zoomobjektiv.

Brukernavn: Trondster.

Utfordring: Dårlig humor og/eller ordspill.

Deltakernivå: Pingle (denne gang).

Tilleggsutfordringer: Kun nyanskaffeste zoomobjektiv, og/eller objektiv benyttet tidligere i samme utfordring. Fort og gæli. (Har hatt nok fastoptikk i utfordringer for en stund..)

 

I aprilfesten ble det (og fikk kona) litt overdose av fotografering, og jeg har det ganske travelt i juni - derfor litt nedtonet månedsfest denne gang. En litt enklere deltagelse denne gangen - starter nå i dag 2. juni, og holder meg som pingle. Tilleggsutfordring "fort og gæli" - jeg kommer ikke til å sitte i timer ved photoshop, og rekker jeg ikke bilde en dag, så får det så være.

 

Ahem. Til utfordringen.

Har alltid hatt en litt - særpreget form for humor, liker å vri og vende på ord og uttrykk. :whistle: ..Derfor utfordringen "dårlig humor". Ikke nødvendigvis god humor, men heller ting som på en god dag kan anses som nesten morsomt, og/eller "seemed a good idea at the time"..

 

 

*)

 

Alltid lurt å forhåndsvise innlegg før man publiserer, vet dere..

 

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2. Juni - Crassula

post-71211-1243967575_thumb.jpg

48mm, ISO 400, f/2.8, 1/80s

Mmmh - deilig å kunne kjøre save for web med exif intakt.. :)

 

Her er en rakker man normalt ikke ser på våre breddegrader - det er vel en Crassula Ovata, det her. Du får korrigere meg, RandiA, hvis jeg er på bærtur.. :)

 

 

Edit: ..Og ordspillet var:

 

Som flere hadde gjettet - Crassula Ovata er bedre kjent som "Pengetre". :)

Bonusordspill var Monet'en i bakgrunnen. Monet. Money. Ahem. :blush:

 

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Jo da, det er en Crassula ovata (Money Plant), fint bilde av en fin inneplante i Norge.

På Madeira blomstrer pengetrærne, og i kaldveksthuset i Botanisk hage på Tøyen. Men det skal visst ta 20-30 år før de blomstrer…så vil man ha det for blomstenes skyld, krever det tålmodighet, men du har det sikkert for pengenes skyld, ser jeg, og du kan jo allerede høste avling :!:

RandiA

Lenke til kommentar
Jo da, det er en Crassula ovata (Money Plant), fint bilde av en fin inneplante i Norge.

Det er ellers en genial student-plante - den skal jevnlig tørke ut for å bli fin. Hvis den er våt blir stælkene bare lengre, når den er tørr kommer det nye sideskudd.

 

Takker, Shocktrauma. :)

 

 

Hmm - denne varianten fikk egentlig for tynn DOF til at man kan "ta" bildet i bakgrunnen..

..Det er en

Monet, Monet, Monet - must be fone(t?)..

Uhm. Ja. Noe sånt. :innocent:

 

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

3. Juni - Gryteklare

post-71211-1244063527_thumb.jpg

70mm, ISO 100, f/4, 0.8s

 

Hihi - skal ikke se bort fra noe sånt noe, sn0dig.. ;)

 

..Og Tomsi - hvorfor bruke norske pesetas når det finnes mer verdifulle myntenheter? Sånn hard valuta, vet du? ;)

 

Edit: Og ordspillet var..

 

Disse dyrene, som ligger i en kjele, er selvfølgelig .. "Kjeledyr". Hihi. ;)

Ble litt fornøyd med det bedende uttrykket på tigeren. "Du kan da ikke mene dette?!?"

 

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Nja - ikke helt fornøyd med dagens - skulle hatt annen vinkel og komponering, tenker jeg, men jeg hadde dårlig tid, og mangler stativ som kan gå lavt. Har jo "fort og gæli" som tilleggsutfordring, så.. ;)

 

4. Juni - Det lugger!

post-71211-1244153025_thumb.jpg

22mm, ISO 100, f/10, 0.8s

 

 

Edit: Og ordspillet var..

 

Som flere hadde bemerket - dette var "Skjegget i postkassa". Skulle som sagt kanskje hatt en annen vinkel, så det var litt tydeligere at det var skjegget som satt fast.. ;)

 

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...