Gå til innhold

Guide: Med fjær i siktet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er fortsatt skuffa for at du ikke tok med en puffin tilbake til meg, men skal klare å leve med det. :!:

Vi hadde sikkert ikke fått lov til å ha den som redaksjonsfuggel uansett. Det får holde med Pinglevingen til Erik.

 

HelloKjersti, hvis du gerne vil have en redaktionslunde, så kan du købe en her - endda med lyd, hvis du trykker den på maven:

 

http://www.naturbutikken.dk/pi/productinfo...;MenuItemID=229

 

;-)

 

Tak for reportagen! Fuglefoto er min hobby, selvom jeg ikke har råd til den "rigtige" optik til formålet. Men billig telezoom og masser af held og øvelse kan også give gode resultater. Da jeg var på Runde for nogle år siden, havde jeg endda kun kompaktkamera, Panasonic fz30, men fik alligvel fine lundefotos med hjem.

 

Bare ikke så fine som jeres...

Lenke til kommentar

Tja, vinterstid mister lunden det fargerike nebbet, og holder til langt til havs, så det er definitivt våren/sommeren som er tiden. I tillegg er det greit å være der tidlig i sesongen, siden den da ikke har unger. I følge de lokale eer det april/mai som er best egnet værmessig også, selv om man kanskje har fotolys senere på kvelden litt nærmere midtsommer. Om sommeren er det også masse turister i området.

 

Ellers er det klart best å være der i ukedagene, siden det er i helgene det er masse folk.

Lenke til kommentar
"Om vinteren blir den også mørk i ansiktet og mister det fargerike nebbet ..."

Mer nøyaktig så mister den de fargerike platene på nebbet, og den får mørkere fjær i ansiktet.

 

Om vinteren ser de slik ut:

HOPU17Mr07MB-RgW1.jpg

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Slappe ørnebilder. Hver gang jeg drar ut med min nikon D5000 og AS F Nikkor 70/300 så får jeg bedre bilder enn dette. Dere trenger kunnskap om ørnas bevegelser. La ørna komme til dere. Altså bruk fisk som lokkemiddel. Alle disse ørnene dere har bilde av er halvtamme unger som flyr som noen klossmajorer. Sammenliknet med voksne ørners eleganse så kan de som motiv nesten ikke sammenliknes.

 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...