Gå til innhold

Adobe Reader sliter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Adobe jobber med saken men er fortsatt ikke klar med en oppdatering. Selskapet oppfordrer brukere til å deaktivere Javascript.

 

...mens alle andre oppfordrer brukere til å bruke alternativer :thumbup:

 

Hadde vært fint om dere nevnte at man kan, med fordel, bruke et alternativ og så et eksempel. Bare input på artikkelen :)

 

Eksempel:

Det finnes alternativer til Adobe Reader som både er raskere og sikrere, som for eksempel Foxit reader. Flere alternativer finner du/dere i denne artikkelen (link).

Lenke til kommentar

Synes det var greit med bare link til oversikten jeg :)

 

Fra å være et "må ha"-program har dette blitt til et "få ut"-program for mitt vedkommende. Ikke bare pga sikkerheten, men det er sabla tungt også. Kanskje det er derfor det er så mange sikkerhetshull etterhvert, Adobe har lagt inn for mye funksjonalitet?

Lenke til kommentar
Bytta ut Adobe for lenge sidan me Foxit, aldri angra på det. Hadde alltid tull med Adobe, spesielt ifm. nettlesarar, treigt var det og.

Jeg og. Adobe Reader er blitt skikkelig "bloatware". Men det jeg lurer på, er om Foxit også vil ha de samme hullene/svakhetene som Adobe? Det må jo være basert på en eller annen referanseimplemntasjon av pdf-formatet, som kanskje drar med seg svakheter??

Lenke til kommentar

Jeg er ikke overbevist om at nettopp Adobe Reader er den beste pdf-leseren, men den fungerer utmerket til mitt bruk. Synes den starter opp nesten umiddelbart (og jeg har gammel PC) og er mer enn minimalistisk nok når den åpnes i nettleseren. Ikke kjenner jeg noe til nevnte tregheter i selve programmet heller.

Lenke til kommentar

Adobe bør jo seriøst satse på en ny leser utviklet fra bunnen av litt på sikt, istedet for å lansere nye bloatede versjoner med "nå med enda flere sikkerhesthull" som features. Så kan de heller bruke ventetiden på å patche sikkerhesthull i eksisterende versjon.

 

Nå er det lenge siden jeg tok noe som lignet på grafisk utdannelse, men hvordan stiller grafikere og folk innenfor trykk seg til alternativer til adobes leser?

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Nå er det lenge siden jeg tok noe som lignet på grafisk utdannelse, men hvordan stiller grafikere og folk innenfor trykk seg til alternativer til adobes leser?

Jeg jobber en del med dac og jeg synes Foxit Reader er overlegen på grunn av sikkerhet, hastighet og akkurat passe mengde funksjoner. Sumatra PDF synes jeg blir for enkel.

 

Forøvrig bruker jeg PDF Creator i stedet for Adobe Acrobat til å lage PDF. Grunnen til det er at det er mye flere og bedre innstillinger for papirformater i sistnevnte.

Lenke til kommentar
Nå er det lenge siden jeg tok noe som lignet på grafisk utdannelse, men hvordan stiller grafikere og folk innenfor trykk seg til alternativer til adobes leser?

Kan såklart bare snakke for meg selv, men det eksisterer ikke alternativer til Adobe Reader når vi snakker grafikk/trykk. Til vanlig bruk så kan man god bruke noe annet, men er man avhengig av 100% nøyaktige dokumenter så duger dessverre ikke alternativene.

 

Personlig så har jeg ingen problemer med Adobe Reader, ja den tar litt plass, og er litt treig i oppstarten. Men i bruk så synes jeg den er kjappere en mesteparten av alternativene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nå er det lenge siden jeg tok noe som lignet på grafisk utdannelse, men hvordan stiller grafikere og folk innenfor trykk seg til alternativer til adobes leser?

Kan såklart bare snakke for meg selv, men det eksisterer ikke alternativer til Adobe Reader når vi snakker grafikk/trykk. Til vanlig bruk så kan man god bruke noe annet, men er man avhengig av 100% nøyaktige dokumenter så duger dessverre ikke alternativene.

 

Personlig så har jeg ingen problemer med Adobe Reader, ja den tar litt plass, og er litt treig i oppstarten. Men i bruk så synes jeg den er kjappere en mesteparten av alternativene.

 

Det var det som ante meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...