Gå til innhold

Dato for Windows 7 RC bekreftet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer nok til å kjøpe Ultimate, men venter til den synker litt i pris, build 7000 holder for meg enda.

 

Tror det er flere som har misforstått, Windows 7 er ikke til salgs og kan ikke kjøpes enda. Release Candidate er som navnet hentyder ikke den ferdige versjonen.

 

Dere må nok smøre dere med litt tålmodighet før Win7 kan kjøpes i butikken. Selv har jeg MSDN så jeg skal teste RC på torsdag.   :)

Lenke til kommentar

Kjører på RCen hjemme og den funker veldig fint. Selv via oppgraderings pathen fra tidligere beta builds. Du kan fortsatt finne enkelte veldig spesifikke menyfeil og displayfeil her og der, men selve oset fungerer og er dønn stabilt. Kjører 64bit versjona og bruker mest vista64bit drivere, men de går inn glatt.

Lenke til kommentar
Denne XP-modusen, er det det samme som i Vista? Hvis jeg (i Vista) høyreklikker på en snarvei -> properties -> Compability, så kan man angi f.eks. Xp, win 95 osv. Er det noen forskjell?

 

Indeed, Windows 7 comes with "compatibility mode" but XPM isn't the same. XPM is actually built on the same platform as Microsoft's Virtual PC 7 product. This isn't the same as running an XP environment through a hypervisor. It was previously believed that XPM would be a Hyper-V client for Windows 7, but it is not.

 

However, XPM will utilize virtualization technologies in recent processors from both AMD and Intel, such as Intel's VT.

 

Users will be able to install a Windows XP application, and launch it seamlessly on the same Windows 7 desktop, along side Windows 7 versions of the same application, without actually affecting the core operating system. This fact alone, allows Microsoft to continue to support Windows XP in a virtualized environment, thereby giving legacy support without actually building loads of legacy code into Windows 7. This not only improves Windows 7's stability and speed, but also security.

 

At this time, Microsoft is claiming that XPM provides near perfect Windows XP compatibility within Windows 7.

 

 

 

Dette er kos for min del, da jeg igjen kan bruke Gigastudio i windows 7 istedet for å ha

en egen maskin med XP på, kun for 1 program.

Lenke til kommentar
Kjører på RCen hjemme og den funker veldig fint. Selv via oppgraderings pathen fra tidligere beta builds. Du kan fortsatt finne enkelte veldig spesifikke menyfeil og displayfeil her og der, men selve oset fungerer og er dønn stabilt. Kjører 64bit versjona og bruker mest vista64bit drivere, men de går inn glatt.

 

Oppdaterings pathen? Forklar :)

 

Sitter på build 7068, men får ikke til å få inn en upgrade til 7100.

Lenke til kommentar

Støtter denne XP-modusen 3D-grafikk og lyd ogs likt? Mao kan man bruke det til å spile spill? Det er isåfall en relativt stor fordel. Pleier det å være slik at man kan oppgradere fra RC til final, eller må man reinstallere da? Regner med det er en god stund til final kommer, så det kan jo vurderes å kjøre RC fram til den kommer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Støtter denne XP-modusen 3D-grafikk og lyd ogs likt? Mao kan man bruke det til å spile spill? Det er isåfall en relativt stor fordel. Pleier det å være slik at man kan oppgradere fra RC til final, eller må man reinstallere da? Regner med det er en god stund til final kommer, så det kan jo vurderes å kjøre RC fram til den kommer.

 

AtW

 

 

Hvordan skal man få til såpass god kompabilitet uten en 3d modus? Tror nok at kompabiliteten er der, men er ganske så sikker på at spill vil miste ytelse i denne modusen.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Støtter denne XP-modusen 3D-grafikk og lyd ogs likt? Mao kan man bruke det til å spile spill? Det er isåfall en relativt stor fordel. Pleier det å være slik at man kan oppgradere fra RC til final, eller må man reinstallere da? Regner med det er en god stund til final kommer, så det kan jo vurderes å kjøre RC fram til den kommer.

 

AtW

 

 

Hvordan skal man få til såpass god kompabilitet uten en 3d modus? Tror nok at kompabiliteten er der, men er ganske så sikker på at spill vil miste ytelse i denne modusen.

Er mange gamle spill som ikke krever mye, men ikke kan kjøres i Vista/W7.

Lenke til kommentar
Støtter denne XP-modusen 3D-grafikk og lyd ogs likt? Mao kan man bruke det til å spile spill? Det er isåfall en relativt stor fordel. Pleier det å være slik at man kan oppgradere fra RC til final, eller må man reinstallere da? Regner med det er en god stund til final kommer, så det kan jo vurderes å kjøre RC fram til den kommer.

 

AtW

 

 

Hvordan skal man få til såpass god kompabilitet uten en 3d modus? Tror nok at kompabiliteten er der, men er ganske så sikker på at spill vil miste ytelse i denne modusen.

 

God kompabilitet kan jo bety så mangt, som feks at den støtter XP like godt som en maskin uten 3d-kort med native XP, såvidt jeg vet er det ganske vanlig innen viritualisering at slikt ikke støttes. At spill mister litt ytelse er neppe noe stort problem, det er stort sett gamle spill som krever XP for å fungere ordentlig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...