Gå til innhold

Drømmer du om gigapiksler?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo forsåvidt, men i photosynth kan man bevege seg langs alle akser, i et panorama bilde kan man bare rotere rundt et punkt.

 

Dessuten er photosynth et program/nettsted, mens det her dreier seg om en fysisk gjenstand, så kan ikke si meg enig hehe. Når det er sagt så må du gjerne få lov til det. :)

Lenke til kommentar

Jeg forstår hva du mener.

 

Dog, det første jeg tenkte på da jeg zoomet inn og ut av panoramabildet var photosynth. Begge deler gir meg omtrent samme følelsen. Men photosynth leverer også et "3d" aspekt. Det at begge produktene danner et helhetsbilde basert på mange mindre bilder får meg også til å knytte bånd mellom dem :)

 

For meg er de to forskjellige produkter som gir meg en lignende opplevelse.

Lenke til kommentar
Men må ikke roboten ta bildene veldig raskt for at det ikke skal blir for mye bevegelse i f.eks. en folkemengde?

Roboten er nok ikke i nærheten av rask nok til det. Den er nok ment for stillestående motiver. Tar du bilder av en folkemengde med den så blir det nok voldsomt mye rare overganger, halve personer osv.

Lenke til kommentar
Men må ikke roboten ta bildene veldig raskt for at det ikke skal blir for mye bevegelse i f.eks. en folkemengde?

Roboten er nok ikke i nærheten av rask nok til det. Den er nok ment for stillestående motiver. Tar du bilder av en folkemengde med den så blir det nok voldsomt mye rare overganger, halve personer osv.

 

Jepp, men dette bildet ser i alle fall ganske bra ut, dog jeg har ikke tittet på alle kriker og kroker av det.

Lenke til kommentar

Det ser forbløffende bra ut ja :) Noen "spøkelser" innimellom her og der, men stort sett bra. Jeg antar det ser så bra ut på grunn av en relativt stillestående folkemasse. Hadde det vært f.eks en rockekonsert, ei gågate eller et 17.mai-tog ville det nok vært langt flere "spøkelser".

Lenke til kommentar
Men må ikke roboten ta bildene veldig raskt for at det ikke skal blir for mye bevegelse i f.eks. en folkemengde?

Roboten er nok ikke i nærheten av rask nok til det. Den er nok ment for stillestående motiver. Tar du bilder av en folkemengde med den så blir det nok voldsomt mye rare overganger, halve personer osv.

 

Jepp, men dette bildet ser i alle fall ganske bra ut, dog jeg har ikke tittet på alle kriker og kroker av det.

Jeg fant endel opplagte feil i bildet, men i denne versjonen er det mange færre.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...