Gå til innhold

Heftig nettverkskort fra EVGA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hvem ønsker de egentlig å selge dette til? Det er vel ikke så veldig mange gamere som gidder å betale 2000 for et nettkort?

 

Vel, dette blir jo peanøtter mtp alle poster om "Hjelp meg med handlevognen! Skal ha gamer-rigg til 20k!".

Bare skjermkort(ene) koster jo det dobbelt av dette kortet (gitt at det vil koste 2k).

Hjelper ikke med knall hardware ellers dersom spillopplevelsen blir spolert av dårlig nettverk. :)

Nå tror heller ikke jeg dette nettverkskortet har noe større marked enn til de virkelige ekstreme "gamer" entusiastene..

dvs. de som oppgrader skjermkort oftere enn klesplagg, og "rigg" en gang i året.

Lenke til kommentar

Poenget med dedikert NIC ser jeg, men hva er det et slikt kort gir deg for noe ekstra kontra et Intel Pro/1000 PT kort til 300kr?

 

Vil nok koste rundt 1200-1600kr her i landet, om vi ser på hva det koster i utlandet nå?

Uansett så er det ganske dyrt for et NIC?

 

USB og lyd-utganger på et nettverkskort, hva blir det neste? :roll:

Lenke til kommentar
Hvem ønsker de egentlig å selge dette til? Det er vel ikke så veldig mange gamere som gidder å betale 2000 for et nettkort?

 

Hvis jeg hadde hatt masse spenn hadde jeg lett kjøpt det.

 

Hvorfor det?

 

Fordi jeg får kul pc, reduserer pingen med sikkert helt opptil 1(!!) :!: og får en ekstra USB-inngang!

 

Bare tuller... Nei, er ikke helt sikker. Ville heller oppgradert nettverket mitt heller enn å kjøpe dette kortet.

Lenke til kommentar

Håper dere kan teste det. Og skrive litt mer utfyllende om hvordan det virker, og om det kan utnyttes til noen andre smarte oppsett. Ser jo at VOIP er nevnt. Fortell gjerne noe om hvordan det oppleves for brukeren i OS'et (Windows?).

Lenke til kommentar

Jaja, men så er jo dette egentlig et produkt for entusiaster da, liker egentilg at noen lager slike ting :thumbup: men prisen er litt overkill da! ville heller kjøpt meg et godt lydkort, det hadde sikert forbdret FPS'n mye mer! eller brukt de 2k på et til skjermkort :dribble: hehe men, men det er bare min mening

 

Botn3vik#

Lenke til kommentar

Nja, bedre lydkort vil vell fort "drepe" litt FPS kontra det å gi deg mer FPS på grunn av dekoding opp mot spill, blant annet EAX emulering via software / hardware (Creative Alchemy med Creative lydkort og DS3D GX på Asus lydkort) gir jo fort lavere FPS kontra det å kjøre integrerte lydkort uten noe EAX overhode, bedre lydkort gir deg jo flust av verdifulle funksjoner slik som Dolby Virtual Speakers, Dolby Headphones (eventuelt da Creative CMSS:3D) osv.. Men forbedring av lydbilde og lydkvaliteten gir sjeldent deg noen bedring av FPS eller mindre system forbruk.

 

Det blei jo fryktelig off-topic da :p

Skulle gjerne likt å sett en gjennomgående test av EVGA sitt Killer NIC, oppmot det BigFoot sin utgave, opp mot andre dedikerte kort slik som Intel Pro/1000 PT / GT / MT? Når det kommer til prosessor og system forbruk tror jeg neppe Killer NIC gjør det noe skarpere, tror det ikke fungerer noe bedre når det kommer til nett-trafikk heller, heller dårligere vil jeg tro? Det som er spennende er å se hvordan disse mer "unike" (men meningsløse?) VoIP, torrent osv.. funksjonene gjør det, om de har et snev av verdi overhode? Om de ikke har noen verdi, så vil jo et dedikert NIC til 300kr gjøre jobben like bra, om ikke bedre og det vil jo bevise at dette kortet er meningløst, om det skulle vise seg at du får bedre PING da ting blir utført direkte av KillerNIC, samtidig som denne VoIP og torrent-delen faktisk har noe for seg så kan det jo kanskje bli et litt aktuelt kort for de med store lommebøker, men til tross for om dette faktisk fungerer noenlunde greit så er jo prislappen fremdeles LATTERLIG høy.

 

 

Personlig tror jeg fordelen ligger i et godt dedikert NIC og ikke at KillerNIC i seg selv er noe fantastisk produkt, noe en test opp mot diverse Intel dedikerte NIC ville kunne fastslå dette? Er også glad i unike entusiast produkter, men dette lukter mer ett "bling-bling" produkt som skal lure fjortiser til å brenne av tusenlapper på et NIC som ikke gir deg noe av verdi som et dedikert NIC til 300kr kunne gitt deg, mulig jeg tar feil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...