Gå til innhold

Opera vil ikke ta Iphone-risiko


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Opera har utviklet en versjon av mobilnettleseren Opera Mini for Iphone, ...
Til The Register sier von Tetzchner at usikkerheten rundt Apples lisenser betyr at Opera ikke kan rettferdiggjøre det betydelige arbeidet det vil være å lage en Opera Mini-versjon til Iphone.

 

Hva er korrekt. Har de laget en versjon til iPhone, eller har de ikke gjort det? Kanskje det ikke bare bør leses korrektur, men også logikk? :)

 

Den mest effektive måten å protestere mot Apple sitt regime, er jo å lav være å støtte det, gjennom å ikke kjøpe produktene deres. Alle som kjøper et Appleprodukt støtter indirekte deres forretningsmodell. Og hvorfor skal dem endre den når de tjener penger på den?

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Det er en enkel måte for Apple å begrense hvor mangen som kommer til å ta i bruk Apple iPhone på grunn av manglende programstøtte.

 

De beskytter vel sin egen programvareutviklingsavdeling fra konkurranse.

 

Men samtidig så bremser de salget av iPhone. Jeg skjønner egentlig ikke helt hvordan de tenker.

Lenke til kommentar
Hva er det Apple tror de oppnår ved å holde på slik? :mad:

De oppnår i hvertfall å ikke få meg som kunde. Så lenge de opptrer så arrogant og kundefientlig vil jeg ikke engang vurdere å kjøpe noe av dem. Uavhengig av hvor "kult" det måtte være.

 

Jeg må forresten med det samme si hva jeg mener om iTunes, som en trenger hvis en kjøper iPod eller iPhone: Dette programmet fungerer som et stygt virus på mange Windows-pcer. Jeg har måttet fikse to pcer hos venner, og en hjemme, som har installert dette programmet etter å ha gått til innkjøp av iPod eller andre Appleprodukter som krever iTunes. Av en eller annen grunn ødelegger iTunes driverne til det optiske drevet i maskinene, slik at det rett og slett forsvinner fra OSet. For å få det til å virke igjen må en avinstallere driverne til drevet, redigere registeret i Windows, og så installere driverne på nytt. Hvis en gjeninstallerer iTunes så ødelegges driverne igjen.

Antivirusprogrammene burde kategorisert dette programmet som virus!

 

Den ene jeg hjalp spurte først Elkjøp, der pcen var kjøpt, om hvordan hun kunne få dvdbrenneren til å fungere igjen. Deres løsning var å gjenopprette Windows, og så installere alt på nytt. Siden det selvsagt ville endt opp med samme problem etter å ha installert iTunes igjen, ble jeg kontaktet.

 

Så takk til Apple, som sensurerer alle andres programmer selv om de fungerer bra, og som selv leverer programmer som er så dårlige at det koster meg mye tid på å hjelpe venner som får ødelagt pcene sine av eplesykdom! Jeg burde sende regning til Apple.

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar

 

Å holde sine mest fanatiske og skylapp-bærende brukere i det koselige mørket sitt, vel. Hvor ofte prater du vel med Mac-brukere/fanatikere som er misfornøyd eller overhodet skeptiske til Apple i det hele tatt? De skyr alt som kan minne om negativ info om Apple, og enn så lenge Apple selv også prøver å hysje ned problemene sine slik på nok et produkt, så... så kanskje der ikke finnes noe problem?

 

Har kjent folk som har jobba på Apples support i Irland, og de har til slutt gitt opp og flytta tilbake til Norge, fordi de ikke gadd all meningsløsheten og politikken i firmaet.

Lenke til kommentar

Hva tror du at du oppnår med å linke til disse bullshitartiklene?

Link 1 og 2: En glipp i godkjenningsprosedyren, som ble rettet etter 1 dag. Tweetie 1.3 ble altså godkjent, skulle da bare mangle.

 

Link 3 og 4: Handler om at Apple _modererer_ sitt supportforum, og fjerner enkelte duplikattråder og dessuten innlegg av typen usaklige rants av typen du finner i forumet her og på itavisen - skulle da bare mangle, det er et _support_-forum der man skal få hjelp, ikke et sted der man skal blåse ut sine frustrasjoner. Det finnes mange og lange tråder i Apples supportforum om disse temaene som det påståes blir sensurert. Hele greia er (som vanlig) storm i et vannglass, eller kanskje heller fingerbøl.

 

Link 5: "A spokesman for Apple tells the Bbc the error was not intentional and insisted that the "database glitch" will soon be rectified". Å jøss, noen i iTunes Store gjorde en _feil_, de innrømte feilen, som kjapt ble rettet på! WTF?!

Lenke til kommentar

Mulig jeg misforstår, men burde ikke Apple slepes inn for en EU-domstol på samme grunnlag man gjorde det med Microsoft?

 

Jeg synes i alle fall sakene er påfallende like. Det tok riktignok mange år å få dom mot MS, og hvem vet hvordan iPhone fungerer om x-antall år...

 

Jeg begynner å bli ganske lei av å høre om iPhone, og det er litt synd. iPhone er et spennende produkt, men det blir ødelagt av Apple...

Lenke til kommentar
EU-saken handler om misbruk av markedsdominans. Apple har ikke markedsdominans. Apple kan ikke saksøkes for å misbruke noe de ikke har.

 

det er akuratt derfor de skal saksøkes! De har ikke støtte/lar ikke folk selge applikasjoner som kan være bedre en deres native programvare. Akuratt det med denne nettleseren, hvem vet kansje den er bedre enn Safari, er jo derfor de ikke lar Opera å selge den. En ting å beskytte sine produkter, men syns de drar strikken for langt for min del. Totalt forbud er dårlig.

Lenke til kommentar
det er akuratt derfor de skal saksøkes! De har ikke støtte/lar ikke folk selge applikasjoner som kan være bedre en deres native programvare. Akuratt det med denne nettleseren, hvem vet kansje den er bedre enn Safari, er jo derfor de ikke lar Opera å selge den. En ting å beskytte sine produkter, men syns de drar strikken for langt for min del. Totalt forbud er dårlig.

 

Det du skriver er bare spekulasjon, Opera har ikke prøvd å legge ut noen applikasjon i AppStore fordi de tolker det dithen at en nettleser fra dem alá Opera Mini ikke vil slippe til. Så noe total-forbud eksisterer ikke, ligger mange flere nettlesere på AppStore nå, eneste fellestrekket er at alle bruker Safari som "motor".

 

Og Apple har lite dominans på mobilmarkedet så ingen grunn til at de skal saksøkes bare fordi de ikke gjør slik alle og enhver ønsker. Kunne like godt saksøkt Sony Ericsson, Nokia++ i sammen slengen, mange av deres mobiler har et propetiært operativsystem hvor de ikke tillater at noen annet enn enkle java-applikasjoner får kjøres.

Lenke til kommentar

 

Én person som har boykottet Apple i hvertfall. Både software og hardware.

Lenke til kommentar
Det du skriver er bare spekulasjon, Opera har ikke prøvd å legge ut noen applikasjon i AppStore fordi de tolker det dithen at en nettleser fra dem alá Opera Mini ikke vil slippe til. Så noe total-forbud eksisterer ikke, ligger mange flere nettlesere på AppStore nå, eneste fellestrekket er at alle bruker Safari som "motor".

Lakkerer man en Lada, er den fortsatt en Lada. Det finnes ikke alternative nettlesere i App Store, men det finnes skins som til en viss grad gir ekstra funksjonalitet. Nettleseren er fortsatt Safari.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...