Gå til innhold

- Windows-mobil til 440 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et tregt OS som WM på billige og derfor mest sannsynlig treg HW? WM-lisensen koster fort noen tiere så HW, utvikling-, produksjon- og leveransekostnader til omtrent 400kr kan da umulig gi noe særlig kraft?

 

Stiller også spørsmål ved hvorvidt brukere uten smarttelefon-erfaring kommer til å akseptere en telefon som er såpass mye tregere enn de "dumme" telefonene de har hatt tidligere.

 

Jeg er helt overbevist om at Android hadde gjort seg bedre på en smarttelefon til under tusenlappen.

Lenke til kommentar

Dette høres litt vittig ut ja, men kansje trikset er å; slik som Amobil sier "Acer tydeliggjør at målet med den lave prisen er å lokke folk over på markedet for smarttelefoner." slik folk kjøper de mer dyre mobilene til Acer etter litt bruk med de billige. Eller bare for PR?

 

Man vet jo aldri hva selskaper gjør for å trekke til seg kunder nå til dags :)

Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert disse har svakere prosessorkraft enn mobilene som allerede er på markedet... Det er "mange" nye prosessorer som er omtalt i disse dager, samtidig som eksisterende telefoner har hatt de samme svake prosessorene i tre-fire år eller noe. Ting tenderer til å bli billigere ved slutten av livssyklusen.

Lenke til kommentar
WM-lisensen koster fort noen tiere så HW, utvikling-, produksjon- og leveransekostnader til omtrent 400kr kan da umulig gi noe særlig kraft?

En Windows Mobile lisens koster vel 40-50 kr.

 

Jeg tror nok det er slik som Simen1 sier, at denne prisen er etter subsidiering fra operatøren.

 

Dessuten, Windows Mobile 5.6? Når ble den versjonen lansert?

Lenke til kommentar

Hvis målsettingen til Acer her er å trekke kunder over på smarttelefonmarkedet tror jeg nok de kommer til å feile stort med disse telefonene.

Som det nevnes flere ganger i tråden, vil nok maskinvaren på telefonene gjenspeile den lave prisen, følgelig vil man få svært trege telefoner. Dette vil nok heller bidra til å skremme brukerne fra å kjøpe smarttelefoner i fremtiden heller enn å lokke dem til det.

Lenke til kommentar
Customers should be able to get their hands on the C1 and E1 for no more than €49, [Acer smartphone boss Aymar de Lencquesaing] said – they will be pitched direct at operators, though he said he expected them to be mainly free.
Om jeg forstår de Lencquesaing rett er det ikke snakk om WM-modeller til 490 kr, men pris ved binding til operatør.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...