Gå til innhold

Anmeldelse: Midnight Club: Los Angeles (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt rart å dra inn GTA her. Greit nok, det er delte meninger om realismen. Det er ikke dermed sagt at det er dårlig. Dumt å trekke inn dette i konklusjonen. Nå har jeg ikke lest hele anmeldelsen og har sikkert gått glipp av mye, men det er da historiemodusen i et spill som er det viktigste? Om et spill blir kjedelig når det er ferdig er vel det ganske naturlig? Hva med å da gå over til multiplayer eller starte på nytt? Hvor gøy er egentlig Call of duty 4 etter at historiemodusen er ferdig? Jo du kan spille på nett, men det er det. Likevel hører jeg ikke noen som klager.

Lenke til kommentar
Litt rart å dra inn GTA her. Greit nok, det er delte meninger om realismen. Det er ikke dermed sagt at det er dårlig. Dumt å trekke inn dette i konklusjonen. Nå har jeg ikke lest hele anmeldelsen og har sikkert gått glipp av mye, men det er da historiemodusen i et spill som er det viktigste? Om et spill blir kjedelig når det er ferdig er vel det ganske naturlig? Hva med å da gå over til multiplayer eller starte på nytt? Hvor gøy er egentlig Call of duty 4 etter at historiemodusen er ferdig? Jo du kan spille på nett, men det er det. Likevel hører jeg ikke noen som klager.

 

Poenget hans er at dette spillet (Midnight club) er GTAIV etter historien er ferdig, og om man ikke kunne forlatt bilen sin.

 

AtW

Lenke til kommentar
Litt rart å dra inn GTA her. Greit nok, det er delte meninger om realismen. Det er ikke dermed sagt at det er dårlig. Dumt å trekke inn dette i konklusjonen. Nå har jeg ikke lest hele anmeldelsen og har sikkert gått glipp av mye, men det er da historiemodusen i et spill som er det viktigste? Om et spill blir kjedelig når det er ferdig er vel det ganske naturlig? Hva med å da gå over til multiplayer eller starte på nytt? Hvor gøy er egentlig Call of duty 4 etter at historiemodusen er ferdig? Jo du kan spille på nett, men det er det. Likevel hører jeg ikke noen som klager.

 

Poenget hans er at dette spillet (Midnight club) er GTAIV etter historien er ferdig, og om man ikke kunne forlatt bilen sin.

 

AtW

 

Da forstår jeg. Om det bare kan skrives tydeligere i anmeldelsen så.

Endret av André.RS
Lenke til kommentar

Er helt uenig med anmelder. Spillet er definitivt et av de beste spillene så langt i år, og har utrolig mye å by på. Kjørestilen er fantastisk, og kombinasjonen mellom realisme og arkade er utrolig godt gjennomført. Det er også for en gangs skyld et spill man ikke spiller seg igjennom på en uke.

 

Vanskelighetsgraden er i overkant høy, men det er bare godt med en utfordring i blandt. Og bare det å cruise rundt og se på Los Angeles er underholdene i seg selv.

 

Så etter Gamers vurderingsmal gir jeg spillet 8 av 10, en velfortjent karakter til dette spillet.

Spillet kan heller ikke i det hele tatt sammenlignes med Burnout Paradise, da det er to vidt forskjellige spill. Alt i alt er dette et spill som anbefales på det varmeste :)

Endret av kajac
Lenke til kommentar

Her drar anmelderen inn GTA 4 i hytt og gevær (som han hater), og kjører videre på sin ensomme Rockstar vendetta.

 

Å påstå at Rockstar stort sett lager middelmådigheter er å skyte på feil blink. Rimer i hvert fall ikke med kritikere og spillere i den store verden utenfor anmelderens lille "univers".

 

Uansett er Midnight Club: Los Angeles sammen med GRID årets desidert beste bilspill etter min mening.

Lenke til kommentar

Omtaler er alltid subjektive meninger. Ja, man kan jo si at en omtale bør være objektiv når det gjelder selve utførelsen når det gjelder lyd og grafikk, men om et spill er MORO å spille er uansett en subjektiv mening som burde være det anmelderen legger mest vekt på i en anmeldelse.

 

Men jeg skjønner heller ikke helt hvorfor han drar inn GTA IV. MC:LA er et rent bilspill, mens GTA IV er i så måte mer et adventure spill, med bilkjøring som en del av spillet.

 

MC:LA er ikke ment å være noe realistisk bilspill på noen måte (bortsett fra flott 1080p grafikk og bra lyd) - du kjører jo inn i vegger og får bare en liten skramme, og man kan kjøre urealistisk fort. Det kan man jo også i Burnout Paradise, men et spill hvor poenget er å ødelegge mest mulig og ikke holde seg på veien er for meg totalt uinteressant.

 

"hva gir egentlig dynamiske døgn med realistisk trafikkbilde til en arkade-racer?"

 

Svar: Det gir variasjon i grafikken, med spennende nattløp, og vakre solnedganger. Trafikkbildet er uansett ikke direkte realistisk, men det gjør at noen løp kan bli lettere når det ikke er fullt så mye trafikken.

 

Jeg koser meg uansett dugg ihjel med enten MC:LA og GRID.

Lenke til kommentar

Jeg har vært veldig fornøyd med midnight club serien. Det har gitt en spennende twist ingen andre bilspill har. Og synes det var merkelig om de skulle lage det nye dårlig.

Så tenkte en titt innom forumet kunne lønne seg før jeg bestemte meg for ikke å kjøpe det.

 

(er utrolig hvor mye "makt" spillsider har, får et spill dårlige enn karakter 8 på gamer/gamespot så kjøper jeg det ikke)

 

Folk her er uenig med anmelder - tror jeg også kommer til å være det.

Gleder meg til å prøve spillet =)

Lenke til kommentar
Jeg har vært veldig fornøyd med midnight club serien. Det har gitt en spennende twist ingen andre bilspill har. Og synes det var merkelig om de skulle lage det nye dårlig.

Så tenkte en titt innom forumet kunne lønne seg før jeg bestemte meg for ikke å kjøpe det.

 

(er utrolig hvor mye "makt" spillsider har, får et spill dårlige enn karakter 8 på gamer/gamespot så kjøper jeg det ikke)

 

Folk her er uenig med anmelder - tror jeg også kommer til å være det.

Gleder meg til å prøve spillet =)

 

Anmeldere har jo ikke mer makt enn du gir dem. Det er fordi folk velger å høre på de at deres mening spiller inn.

 

AtW

Lenke til kommentar

Gamer.no, vær snill å les dette dere også.

 

Nå har jeg registrert meg bare for å komme med en liten kommentar her.

 

Artikler og anmeldelser av spill er noe jeg har lest en del av opp igjennom årene, men dette her er bare galt. Jeg er ganske "erfaren" når det kommer til spill, særlig konsoll, og styrer unna nettsteder som helt klart viser til annmeldelser bare for å fylle plass på hovedsiden. Nå skal det sies at Gamer.no er faktisk det eneste jeg leser nå til dags. De fleste artikler fra IT avisen for eksempel er for det meste bare makkverk spør du meg. Særlig spillanmeldelser

 

TIL GAMER

 

Jeg er fornøyd med det som blir skrevet av dere på gamer.no fram til nå. Siden dere har gjort en så god jobb tidligere, veier det dere skriver tungt i forhold til andre, og jeg kjenner meg somregel alltids igjen synspunkter og konklusjoner. Greit nok alle har forskjellige meninger.. MEEEN her skyter dere dere selv i foten.

 

OPPFORDRING til Gamer.no. Slett denne annmeldelsen og kom med en ny skrevet av en annen annmelder. Om det blir samme karakter eller værre spiller ingen rolle, bare det kommer en annmeldelse som informerer om hva dette spillet faktisk inneholder.

 

Ikke usaklige ting som annmelders meninger om R*, hans sammenligninger med Underground f eks.. Hvem i ***** bryr seg om det. Det gir ikke noe grunnlag for noe som helst. Dette er ingen annmeldelse, det er en hat mail til R* Det er iallefall intrykket vi lesere får.

 

Eksempel (må jo bare si min egen vurdering da)

MC:LA gir meg en egen kjøreglede som andre har vanskelig å gi. Sett kameraet på Cockpit, (der du ser rattet), dra ned i 3 giret i svingen og ligger bredt gjennom trafikken. Det at jeg kunne velge VW Sciroco i starten var en hyggelig overraskelse da det ofte er de samme gamle merkene som går igjen. Bilene er detaljert med de viktige detaljene. Det orange 16V merket på hanskerommet, bare for å gi en pekepinn. Dette gir selvsagt assoiasjoner til bilen du har oppe i garasjen, eller den du kikker på inne på autodb.

Stylingen er ikke lisens på, MEN den er lik den typen som faktisk går ann å få tak til bilene (alle vet jeg ikke, men det gjeder iallefall VW, Cevrolet og nissanmodellene). Nå skal ikke jeg skrive annmeldelsen, men det er slike artige detaljer som er verdt å få fram. Skap litt glød i artikkelen. Det er selvsagt endel som jeg ikke liker også men må begrense skrivemengen.

 

Trekk tilbake artikkelen. Kom med en ny av en annen annmelder (helst en som har litt mer å vise til denne gangen). Sist men ikke minst, gjør dere dette, viser det velvilje og engarsjement, dere vise at dere ikke er av den typen som står hardnakket på sitt. Tenk nå på hvor taktisk lurt det er av dere å gjøre det. En annen ting er hvis dere faktisk trekker den tilbake, vil det ikke skade noen tidligere artikler da anmelder ikke har kommet med noe "viktig" før nå.

 

Jeg må si jeg ser fram til svaret.

 

Og ikke kom med: du kan gjerne skrive en egen anmeldelse som blir lagt til under; lesers anmeldelser

Lenke til kommentar
Dette virker nokså malplassert i et spill med realistiske omgivelser, illusjonen av å befinne seg i Hollywood eller Beverly Hills falmer relativt raskt når den møtende trafikken og rivalene dine blir til pingpong-baller. Dette skjer når du benytter deg av ferdigheten Agro, men de samme rivalene kan få unngjelde på flere måter, og bryter for eksempel sammen når du kaster en EMP-granat.

 

Snakk om å ødelegge ett bilspill ved å kunne gjøre seg om til pingpong-baller! Klarte de rett og slett ikke å dy seg?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...