Gå til innhold

Nokia er grønnest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, faktisk ikke. Artikkelen du tenker på tyder på at nokia pleier å vinne, men ikke gjorde det den gangen

Nokia skulle egentlig ligget helt i tet, noe selskapet har gjort i flere år, men får som hatten passer etter at Greenpeace har sjekket selskapets resirkuleringsordninger i India. Ifølge Greenpeace holder ikke disse hva Nokia lover, noe som gir finnene smekk.

 

Men nest nyeste artikkelen er fra 17.sept 2008 http://www.amobil.no/artikler/naa_er_nokia...ing_igjen/56006 og der vant nokia.

Lenke til kommentar
Bra at ikke Sony Ericsson vinner alt av sånne ting også..

Denne artikkelen nyter nok Nokia godt av. Bra at Amobil publiserer slike artikler, og ikke bare tester og skryteartikler av diverse mobiler.

 

Tror ikke du skal legge så veldig stor vekt på slike kåringer. Er vel en stor sum penger som er blitt donert til Greenpeace som fører de forskjellige produsenten opp på skalaen. Svakt av amobil å trykke slikt møl...

Lenke til kommentar
Tror ikke du skal legge så veldig stor vekt på slike kåringer. Er vel en stor sum penger som er blitt donert til Greenpeace som fører de forskjellige produsenten opp på skalaen. Svakt av amobil å trykke slikt møl...

 

Morsomt å se hvordan du endrer mening så fort ikke Sony Ericsson er på topp. Når Sony Ericsson var på topp hos Greenpeace sitt miljøbaromter i sommer, godtet du deg åpenbart stort over at Nokia stupte, og kalte alle som var kritisk for Nokia-fanboys.

 

Den gangen skrev du blant annet "Jeg påstår da ikke at Greenpeace har fasiten, men det er da ingen tvil om at de er med å sette miljø på dagsordenen. Bra at de også setter fokuset på mobilindustrien, som nok er den elektronikken som er desidert størst i bruk og kast mentaliteten."

 

Nå er Greenpeace plutselig kjøpt og betalt ja. Når/hvis Sony Ericsson går forbi Nokia igjen så er vel Greenpeace sitt miljøbarometer plutselig mer korrekt. ;)

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
Tror ikke du skal legge så veldig stor vekt på slike kåringer. Er vel en stor sum penger som er blitt donert til Greenpeace som fører de forskjellige produsenten opp på skalaen. Svakt av amobil å trykke slikt møl...

 

Morsomt å se hvordan du endrer mening så fort ikke Sony Ericsson er på topp. Når Sony Ericsson var på topp hos Greenpeace sitt miljøbaromter i sommer, godtet du deg åpenbart stort over at Nokia stupte, og kalte alle som var kritisk for Nokia-fanboys.

 

Den gangen skrev du blant annet "Jeg påstår da ikke at Greenpeace har fasiten, men det er da ingen tvil om at de er med å sette miljø på dagsordenen. Bra at de også setter fokuset på mobilindustrien, som nok er den elektronikken som er desidert størst i bruk og kast mentaliteten."

 

Nå er Greenpeace plutselig kjøpt og betalt ja. Når/hvis Sony Ericsson går forbi Nokia igjen så er vel Greenpeace sitt miljøbarometer plutselig mer korrekt. ;)

 

Nå kommer jo du her og ødelegger alt :)

Skulle bare fyre opp Nokiafolka litt. :p

Men for å være seriøs så tror jeg det er noe som skurrer med hele Greenpeace. Tror rett og slett hele skalaen er bygd på hvor mye den enkelte produsenten donerer bort til organisasjonen. Hvordan kan man ellers forklare at Nokia plutselig gjør et sprang opp? Må jo være basert på bestikkelser hele opplegget :)

Lenke til kommentar
Det er vel fordi at de har fiksa problemene greenpeace klaget på sist, er ikke mye vanskeligere det. Akkurat like utrolig som at de under en måling ligger langt under alle de andre målingene. Regner med at dette hadde vært en ikke-sak om SE hadde vært på toppen.

 

Tja, jeg synes det lukter av hele rangeringen. Men du har helt rett, nokia har nok fikset en større sjekk denne gangen enn da de lå lang nede på rangeringen...

Lenke til kommentar
Det er vel fordi at de har fiksa problemene greenpeace klaget på sist, er ikke mye vanskeligere det. Akkurat like utrolig som at de under en måling ligger langt under alle de andre målingene. Regner med at dette hadde vært en ikke-sak om SE hadde vært på toppen.

 

Tja, jeg synes det lukter av hele rangeringen. Men du har helt rett, nokia har nok fikset en større sjekk denne gangen enn da de lå lang nede på rangeringen...

Det blir så flåsete og utroverdig etter dine tidligtere utsagn.

Lenke til kommentar
Tror ikke du skal legge så veldig stor vekt på slike kåringer. Er vel en stor sum penger som er blitt donert til Greenpeace som fører de forskjellige produsenten opp på skalaen. Svakt av amobil å trykke slikt møl...

 

Morsomt å se hvordan du endrer mening så fort ikke Sony Ericsson er på topp. Når Sony Ericsson var på topp hos Greenpeace sitt miljøbaromter i sommer, godtet du deg åpenbart stort over at Nokia stupte, og kalte alle som var kritisk for Nokia-fanboys.

 

Den gangen skrev du blant annet "Jeg påstår da ikke at Greenpeace har fasiten, men det er da ingen tvil om at de er med å sette miljø på dagsordenen. Bra at de også setter fokuset på mobilindustrien, som nok er den elektronikken som er desidert størst i bruk og kast mentaliteten."

 

Nå er Greenpeace plutselig kjøpt og betalt ja. Når/hvis Sony Ericsson går forbi Nokia igjen så er vel Greenpeace sitt miljøbarometer plutselig mer korrekt. ;)

 

Haha :!: Dumt at ikke innleggene forsvinner etter en måned eller noe slik eller hva Poe :)

Lenke til kommentar
Haha :!: Dumt at ikke innleggene forsvinner etter en måned eller noe slik eller hva Poe :)

 

Tja det kan du si. Men det er jo merkverdig at en produsent plutselig fyker fra bunn til topp-plassering, uten at de i det hele tatt har reklamert med sin fantastiske miljøsatsing. Dette lukter lang vei. Den gang SE toppet listen, var det ingen som hadde noen som helst grunn til å misstenke juks, men da Nokia spratt opp fra en bunn-notering til en topp plassering, fikk det hele en flau bismak...

 

Jeg påstår at Nokia har kjøpt og betalt sin plassering på listen! Og hvis du/dere ikke kan motbevise mine påstander, så la dem heller stå ubestridte.... :p

Lenke til kommentar
Det blir så flåsete og utroverdig etter dine tidligtere utsagn.

 

Hvorfor det? Hvorfor tror du at Greenpeace ikke lar seg kjøpe? Husk nå hvordan de prøvde å profilere på norsk hvalfangst, og sikkert gjorde det i enkelte stater. Nei, Greenpeace er en intresseorganisasjon ene og alen ute for å tjen penger... Og da sier det seg selv at de som betaler mest, får beste skussemål fra dem... Se var muligens den produsenten som virkelig la seg i selene for å lage miljøvennlige produkter, og Greenpeace kunne ikke overse dem, men når Nokia klasker cash på bordet, ja da blir det noe helt annet...

Lenke til kommentar
Haha :!: Dumt at ikke innleggene forsvinner etter en måned eller noe slik eller hva Poe :)

 

Tja det kan du si. Men det er jo merkverdig at en produsent plutselig fyker fra bunn til topp-plassering, uten at de i det hele tatt har reklamert med sin fantastiske miljøsatsing. Dette lukter lang vei. Den gang SE toppet listen, var det ingen som hadde noen som helst grunn til å misstenke juks, men da Nokia spratt opp fra en bunn-notering til en topp plassering, fikk det hele en flau bismak...

 

Jeg påstår at Nokia har kjøpt og betalt sin plassering på listen! Og hvis du/dere ikke kan motbevise mine påstander, så la dem heller stå ubestridte.... :p

 

Joda, kan ikke si jeg har sett så mye til reklamer og lignende fra nokia sin side om at de har blitt så miljøvennelige.. Kan være jeg har sett det, men ikke tenkt over det..

 

Jeg tror ikke Nokia har kjøpt og betalt sin plassering, men kan ikke bevise så mye.. så vi får heller bare la din påstand bare stå.. Men er vell slik at de er uskyldige til det motsatt er bevist :)

Lenke til kommentar

Du går fra elsk til hat over en organisasjon ene og alene fordi at nokia gjorde det dårligere enn se, og så plutselig gjør det bedre.

 

Første artikkel, fra i sommer:

Nokia skulle egentlig ligget helt i tet, noe selskapet har gjort i flere år, men får som hatten passer etter at Greenpeace har sjekket selskapets resirkuleringsordninger i India. Ifølge Greenpeace holder ikke disse hva Nokia lover, noe som gir finnene smekk.

 

Denne artikkelen

Nokia leder an hovedsaklig på grunn av gode resirkuleringsrutiner, mens Toshiba, Samsung og Sony Ericsson ligger i hælene på den finske giganten.

 

Ser du et lite mønster her, som hvorfor nokia ligger på topp... :roll:

 

Slutt nå med den tåpelige "jeg hater alle som hater SE" holdningen din.

Lenke til kommentar
Ser du et lite mønster her, som hvorfor nokia ligger på topp... :roll:

 

Slutt nå med den tåpelige "jeg hater alle som hater SE" holdningen din.

 

Det som virkelig er morsomt er å se hvor hårsåre Nokiafansen er når man kritiserer deres elskede produkt. Noen lever visst i den tro at Nokia er et selskap som har som formål ene og alene å glede sine kunder. Noen glemmer at Nokia's hovedmål er å tjene mest mulig penger.

Selvfølgelig har Nokia kjøpt seg en rangering hos Greenpeace, med det som mål å tjene enda mer på sin påståtte miljøprofil. Alle skjønner at denne listen er juks og ingenting annet enn juks. Så kan man vel heller lese hvem som betaler minst til Greenpeace, vist man skal bruke listen til noe som helst fornuftig.

Lenke til kommentar
Ser du et lite mønster her, som hvorfor nokia ligger på topp... :roll:

 

Slutt nå med den tåpelige "jeg hater alle som hater SE" holdningen din.

 

Det som virkelig er morsomt er å se hvor hårsåre Nokiafansen er når man kritiserer deres elskede produkt. Noen lever visst i den tro at Nokia er et selskap som har som formål ene og alene å glede sine kunder. Noen glemmer at Nokia's hovedmål er å tjene mest mulig penger.

Selvfølgelig har Nokia kjøpt seg en rangering hos Greenpeace, med det som mål å tjene enda mer på sin påståtte miljøprofil. Alle skjønner at denne listen er juks og ingenting annet enn juks. Så kan man vel heller lese hvem som betaler minst til Greenpeace, vist man skal bruke listen til noe som helst fornuftig.

Regner med at sony ericsson betaler ganske mye til greenpeace også da, siden de er nr 2 ;)

Jeg har inget forhold som helst til nokia annet enn at jeg har brukt noen mobiler fra dem. Er det noen som elsker merket sitt her så er det du som elsker SE, har aldri sett værre fanboy.

Lenke til kommentar
Ser du et lite mønster her, som hvorfor nokia ligger på topp... :roll:

 

Slutt nå med den tåpelige "jeg hater alle som hater SE" holdningen din.

 

Det som virkelig er morsomt er å se hvor hårsåre Nokiafansen er når man kritiserer deres elskede produkt. Noen lever visst i den tro at Nokia er et selskap som har som formål ene og alene å glede sine kunder. Noen glemmer at Nokia's hovedmål er å tjene mest mulig penger.

Selvfølgelig har Nokia kjøpt seg en rangering hos Greenpeace, med det som mål å tjene enda mer på sin påståtte miljøprofil. Alle skjønner at denne listen er juks og ingenting annet enn juks. Så kan man vel heller lese hvem som betaler minst til Greenpeace, vist man skal bruke listen til noe som helst fornuftig.

 

Folk opptrår ikke "håresåre" pga du kritiserer Nokia.. Folk reagerer når du kommer med totalt tomme beskyldninger, det er ingenting som tilsier at Nokia har kjøpt og betalt noe som helst..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...